בית וגן: דירה מפנקת שפונה אל הפארק

לאחר שינוי מבני מעמיק, הדירה הרמת-גנית הזאת נהנית ממראה בוטיקי עם סוויטות יוקרתיות וחלון גדול לנוף מוריק

150 מ"ר מ"ר
שי אדם
סנדרה חליבה  
סלון אקלקטי
שילוב של יסודות קלאסיים, מודרניים ותעשייתיים – הדירה ברמת גן
 

 

הדייר: גבר יחיד 
המיקום: רמת גן

חדר שינה נסיכותי
במקום ארבעה חדרי שינה סטנדרטיים – שתי סוויטות מפנקות
הדירה ממוקמת בקומה גבוהה בבניין כבן 20 ברמת גן, וצופה לנופיו המוריקים של הפארק הממוקם בסמוך אליה. טרם השיפוץ הייתה זו דירת חמישה חדרים, אך בעל הדירה ביקש להפוך אותה לדירת שלושה חדרים, עם סלון פתוח ומרווח ושתי סוויטות שינה מפנקות.
שינוי מהיסוד

השינויים המקיפים דרשו הרס של כל קירות הפנים בבית. בכך גם התאפשר להעביר את המרחב הציבורי למקום בו היו במקור שני חדרי השינה הנוספים, וזאת על מנת לייצר מפתח אופטימלי הפונה אל הפארק. מבחינת הסגנון, הוחלט לשלב בין יסודות קלאסיים, מודרניים ותעשייתיים, שיוצרים יחד שיק עדכני מלא באופי וייחוד.
ארון איחסון במסדרוןמבט מהמסדרון לכיוון החדרים
כורסה ירוקה מעור
בזכות השינוי המבני, גודל המפתח לפארק מוקסם 
הומאז' לפינת האוכל

בעל הדירה עוסק בתחום הקולינריה, ואחת מבקשותיו הייתה ליצור מטבח טכנולוגי, פרקטי, מודרני ומהוקצע עם נגיעות קלאסיות. "הקלאסיות מובאת בבירור בצבעוניות בגווני השוקולד, שיש הקלקטה וגופי התאורה שמעל האי", אומרת חליבה. "כיוון שהמטבח פתוח, במהלך הבישול ניתן ליהנות מתצפית מושלמת לעבר הסלון, המרפסת והפארק". כדי לא להעמיס על החלל הציבורי דוללו פונקציות שאינן בשימוש יומיומי. בתוך כך הוחלט לוותר על פינת האוכל הקונבנציונלית, ובמקומה ליצור אי מרווח שמהווה ציר מרכזי ופעיל סביבו יושבים אורחים וחברים.
ריצפת שישמטבח מודרני עם נגיעות קלאסיות
אי במטבח
לא עוד פינת אוכל קונבנציונלית – האי במטבח
בקו האופנה

הסלון עוצב כך שיהיה מרווח, מפנק ומלא סטייל. "אל מול ספות האוף-וויט העמוקות והמפנקות ניצבת כורסה בגוון ירוק בקבוק עם ניטים כסופים, המעניקה לחלל מראה שיקי ואופנתי", מתארת המעצבת. "השטיח הסגול, נגיעות החרדל והכחול, והאמנות המקורית, מרימים את המרחב כולו ומעניקים לו עומק". חשיבה רבה הוקדשה גם לאחסון בחלל הציבורי. "ארון החשמל והשירות מוסווה בתוך ארון קיר בהיר ואלגנטי, ובאופן דומה מוסתרים מכונת הכביסה והמייבש בתוך שידה מסוגננת הנמצאת במסדרון".
סלון שיקספות האוף-ווייט והכורסא הירוקה מעניקות לחלל הרבה שיק
עמוד ויקטוריאני
הארון במסדרון – דרך מקורית להסוות את ארון החשמל
מקום בחוץ

המרפסת מעוצבת גם היא בקפידה, וממוקמות בה פינות ישיבה המתאימות לתרחישים שונים. הוויטרינה הגדולה החוצצת בינה לבין הסלון עשויה פרופיל אלומיניום שטוח ומודרני, שמעצים את מידות החלל ומעניק לו ממד יוקרתי ואלגנטי. "באופן זה הפארק והאור הטבעי חודרים מבעד הוויטרינה באופן מושלם", מסבירה חליבה, "ובשעות החשיכה פרוז'קטורים מאירים לכיוון הפארק ויוצרים אשליה של עומק ומרחב". הריצוף שנבחר עבור המרפסת הוא אדני רכבת צבועים בשחור, ומעקה האר דקו הותאם אליה באופן אישי. "כדי להכניס טאץ' אורבני ומראה לופטי, חופה אחד הקירות בבריקים אדומים", מוסיפה המעצבת.
ריהוט חוץהמרפסת – פינת הישיבה מותאמת לתרחישים שונים
חדר רחצה בחיפוי אבן
חדר הרחצה – חיפוי הבטון מוסיף טאץ' אורבני 
להיות בבית להרגיש במלון

סוויטות השינה האלגנטיות והמזמינות מזכירות מלונות בוטיק יוקרתיים. "על מנת למקסם את המבנה האדריכלי של החדרים ולהותיר אותם כמה שיותר מרווחים ומאווררים, המיטות בהם שקועות בגוף הארון", מסבירה המעצבת חליבה. "אלמנט זה יוצר אפקט נעים ומגונן". הטקסטיל בחדרים מהווה לכשעצמו מוטיב מרכזי. "מדובר באריגים יוקרתיים, אלגנטיים, מפנקים ונעימים למגע", מתארת חליבה, "בצבעוניות עזה ודרמטית של גוונים שוקולדיים, זהובים וכתמתמים ובדוגמאות מדליונים". מיטות ה- CUSTOM MADE שתוכננו על ידי המעצבת בהתאמה אישית מרופדות ומוסיפות לנופך היוקרתי. חדרי הרחצה הצמודים לסוויטות מחוספסים ומדגימים היטב את החיבור שבין האלגנטי לאורבני, בין היתר הודות לרצפה ולנגרות שמחופות אריחים דמויי בטון.
מזגן מרכזי
הטקסטיל בחדרים הוא מוטיב חזק לכשעצמו
גב מיטה שהוא ארון
לטובת ניצול מרבי של החלל, המיטה שקועה בגוף הארון

ראשית (1)
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...