ברוכים הבאים לבועה: דירה ברחוב שינקין שמנותקת מהסביבה

דירה חדשה בתוך בניין היסטורי בלב תל אביב מכילה בתוכה לא מעט ניגודים: היא מעוצבת בסגנון מודרני אך ספוגה בזיכרונות עבר, נכנסים אליה ישירות מהרחוב אך גם דרך מעלית, והיא לגמרי אורבנית ובכל זאת נושבת בה רוח פרברית

עמית גירון
164 מ"ר מ"ר
עמית גרון
גרשון סטמפלר
BLV עיצוב פנים ואדריכלות

המקום: תל אביב
בתוך אחד הבניינים אשר שומרו לאחרונה בתל אביב מסתתרת פנינת מגורים שעברה מהפך: דירת גן בסגנון מודרני עם אלמנטים נוסטלגיים המחברים אותה להיסטוריה של הבניין ולהוויה האורבנית ההומה, המשומרת, הצפופה והצעירה שברחוב שינקין.

דקים מעוצבים: לכל העסקים ובעלי המקצוע
הום סטיילינג: לכל העסקים ובעלי המקצוע

לדירה שתי כניסות – הראשית עוברת דרך שער שפונה ישירות אל הרחוב, ועם פתיחתו מתגלה גינה אורבנית אוטונומית המנותקת לחלוטין מסביבת הרחוב וההמולה העירונית. מימין לכניסה, עוד לפני השער, נמצא לוח שקבוע על הקיר מספר את היסטוריית הבניין, שבין היתר שימש בעבר כבית דפוס בו הודפסו ההזמנות להכרזת קום המדינה. הירידה במדרגות העשויות בטון מוטבע (אחד מהאלמנטים שנשארו במקום בעקבות פעולות השימור שנעשו בבניין), מגלה דק עץ הבנוי משני מפלסים וחודר לעומק הגינה. בקצה המדרגות נמצאת הכניסה הראשית והשקופה אל הדירה. הכניסה השנייה היא דרך חדר המדרגות, שם נמצאת גם מעלית שמובילה ישירות אל אחורי המטבח.
מרפסת מעוצבת
במבואת הכניסה הראשית והשקופה יש שני אלמנטים עם ניחוח נוסטלגי, שמעבירים את הנכנס פנימה מהעבר אל ההווה: תמונה אמנותית שמציגה את האסתטיקה הנקייה והרומנטית של הבית, עם שכבות ההיסטוריה הטמונים ב"זיכרון" שלו, ושולחן עץ בעל מראה של פעם, שנראה כאילו הזמן חרט בו את אותותיו. שרפרף העץ שצמוד אליו מצביע על אפשרות של הפיכת קונסולת הכניסה לשולחן כתיבה.
עם המעבר מאזור הכניסה אל תוך הבית משתלט העיצוב המודרני שברובו לבן, עם הדגשי צבע ליצירת אווירה: מסך הטלוויזיה השחור הבולט על קיר לבן, שטיח צבעוני בסלון וקיר לבני סיליקט בגוון כורכר המהווה רקע למטבח ולפינת האוכל. חיפוי הלבנים בקיר מציג את חומר הגלם האמיתי בו נבנה הבניין במקור, אך במקום להשתמש בלבני סיליקט – לבנים המייצגות את האורבניות התל אביבית הקלאסית – נבחר גוון המציג רצון ליצור תחושת אסקפיזם לכיוון יותר טבעי חמים ורגוע. משחקי הגוונים שנוצרו בין ארונות המטבח הגבוהים לבין הגוונים הכהים יותר של קיר הלבנים מוסיפים לתחושת העומק בדירה. האי במטבח נראה כחובק את העמוד הרחב שמשמש כשער לסוג של מסדרון המוביל לחדרי השינה. מאחורי העמוד מסתתרת דלת המעלית, שמהווה את הכניסה השנייה לדירה.

סלון מעוצב

בית מעוצב

מטבח לבן
סלון מעוצב
עיצוב בית
המעבר לחדרי השינה הורחב ונוצל לפינת עבודה, שבעיקרה נתפסה על ידי ספרייה גדולה המתפרשת על פני הקיר כולו. יחידת השינה נמצאת כביכול בתוך ארון בגדים מקופלים, שמכיל בתוכו גם את מכשירי המולטימדיה, וחוץ מהארון יש כמובן מיטה וחדר רחצה. כדי להעניק עומק הרצפה רוצפה באבן טבעית, הנכנסת גם אל חדר הרחצה ומטפסת כחיפוי על הקירות. מהמיטה קיימת יציאה ישירה אל החצר הראשית, כאשר מפל מים מפכפך הממוקם מול הדלת מכניס תחושת רוגע וטבע לחדר, מעביר למציאות אחרת ומשכיח בשנית את מיקומה האמיתי של הדירה.
אחסון
חדר שינה
כיורים
ויטרינה וחלון שקוף
הדק החיצוני מבודד מהרחוב על ידי גדר עץ העשויה מסרגלי עץ ארז, בו מתגלות פינות פעילות שתוכננו מראש. המטבח החיצוני שממוקם על המפלס העליון של הדק, שמהווה כמעין במה, מוסווה מהכניסה באמצעות מחיצת עץ הזהה לגדר ההיקפית. בהמשכו, עוצבו במפלס התחתון פינת אוכל ופינת ישיבה, ובין שתיהן מפריד מפל המים הקטן שנמצא מול חדר השינה. כמו כן, בכל הגינה נטועים עצי פרי מניבים.
מרפסת בית פרטי
מקומות ישיבה בבית פרטי
עיצוב מרפסת
תוכניות:

 

רשימת ספקים חלקית:

תמונה בסלון: אנטוניו מירה
ספה בסלון:  IdDesign
תאורה: קמחי תאורה
דלת: פנדור
שטיח סלון: צמר שטיחים יפים
קיר בריקים: אקרשטיין
מיטת חדר שינה: ביתילי
ריצוף: ויה ארקדיה
הצללה: צדיטקס
מטבח חוץ: דרים גארדן
דק ועבודות עץ: דודי ואמיר אומנות בעץ
קבלן: מאיר שרף

 

553
403
20 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וואוו , מיוחדת ומרשימה. כל הכבוד.

מדהים. אין מילים.

דירה מדהימה.

מושלמת

תכנון תמוה
התכנון הזה עשה מאמץ גדול לטובת חללי חוץ מרשימים שיהוו השלמה מעולה לפנים - אבל תכנון הפנים מנתק את החללים הציבוריים מהחוץ. משאיר סלון שהוא מסדרון וכולו ספה מול מסך. הזזת הכניסה למיקום אחר היתה פותחת את התכנון לאפשרויות טובות יותר. שרותי אורחים בדירה קטנה כזאת מיותרים לגמרי. נוצר שם בזבוז שטח יקר. היה עידף לפתוח את המעלית לכיוון המסדרון...ולנצל את כל השטח שמתפנה לטובת שימוש אחר. כמובן - זה מה שנראה מפה, מן הסתם שהיו אילוצים שלא ידועים לנו.... העיצוב נחמד וטרנדי.

עוד דירה לבנה, סטרילית וקרה.....
מתי יחזור הצבע?

מ-ד-ה-י-ם!
בוהה בתמונות כבר כמה דקות . שאפו!!

מאיפה פינת האוכל?

תגובה
פשוט מושלם אלגנטי נקי חדשני כל הכבוד!

קר קר קר קר

כלוב מהמם!!!
אני לא מבינה מה כולם רוצים, מזמן לא ראיתי כזה כלוב משודרג מודרני ומושקע, רק איפה הציפורים ושאר החיות?

שרותים במטבח ?!?!?!

ריהוט גינה
מהיכן שולחן הקפה בגינה?

תכנון לוקה בחסר.
1.מיקום שרותיאורחים 2.מיקום דלת הכניסה מוזר ביותר . 3.חדר שינה הורים (כשהילדים משתוללים מעבר למפתח הזכוכית להורים אין שקט ופרטיות....) מניח שהיו המון מגבלות בדרך לתכנון הסופי מאחל תהנו מהתוצאה

דירת הגן
וכמו בכל דירות הגן,מושקעת ככל שתהיה, המרפסות מעל משקיפות על כל השטח החיצוני של הדירה....

בית יפהפה
מרפסת מהממת. חבל רק על הכיעור שמחוץ למרפסת אבל זה באמת לא תלוי בהם.

הדמיה מהממת!

בית טוב, אוהבת יותר את החצר שהיא מקסימה

בית מהמם, הרהיטים מיוחדים ויפים יפים
כל ההבדל בין הקור שהבית משדר לחמימות נעימה נעוץ בשטיח הכחול בסלון. אפשר לפי החשק להמיר אותו בשטיח בצבע אדום חם וכל הצבעים בסלון ובמטבח שהם ניטרלים יחסית יקבלו מימד אחר.

מהממם..... אין מילים

בודק...