בשם האלגנטיות: דירה תל אביבית מימשה את מלוא הפוטנציאל

סגנון תעשייתי מודרני עם מתכות ועור לא מעובדים השתלב עם סגנון אירופאי קלאסי שבו רצפה דמוית שיש, גופי תאורה מוזהבים וקרניזים עדינים על הקירות. גם וגם מושלם

700,000
120+ 70 מרפסות מ"ר
אלעד גונן
שחר הכט
שחר הכט
שחר הכט

הדיירים: זוג + 3
המיקום: תל אביב
בני זוג עם שלושה ילדים, העוסקים בתיווך נדל"ן במרכז, רכשו בתקופת הסגרים דירת גג ישנה ומפורקת בצפון הישן של תל אביב. כמי שמזהים פוטנציאל נדל"ני, ידעו שניתן להפוך אותה לבית מפנק וחם שיתאים לצרכיהם וצרכי ילדיהם בצורה המיטבית, גם כמשפחה שומרת כשרות. הם פנו לסטודיו שחר הכט לליווי הפרויקט וביקשו בית פרקטי ומרווח, מרשים ואלגנטי. בקומה התחתונה, שהיא למעשה הקומה השלישית בבניין, היו שלושה חדרי שינה, סלון ומטבח סגורים בחדרים, כפי שהיה נהוג בשנות ה-60. המרפסות הסגורות ביציאה מהסלון, החדרים והמטבח סיפקו שטח נרחב לדירה שחולקה מחדש.

קיר כוח שחור

ידעו שניתן להפוך אותה לבית מפנק וחם שיתאים לצרכיהם

קיר כוח שחור
ספות בגווני אדמה

הסגנון העיצובי שנבחר הינו שילוב דרמטי בין סגנון תעשייתי מודרני עם מתכות ועור לא מעובדים

ספות בגווני אדמה

הסגנון העיצובי שנבחר הינו שילוב דרמטי בין סגנון תעשייתי מודרני עם מתכות ועור לא מעובדים, לבין סגנון אירופאי קלאסי מוקפד עם רצפה דמוית שיש, גופי תאורה מוזהבים וקרניזים עדינים על הקירות. לדיירים היה חשוב ליצור הפרדה בין האזור הציבורי לפרטי, והקומה התחתונה חולקה לשני חלקים – חלל ציבורי עם סלון, מטבח ופינת האוכל, וחלל פרטי עם שלושה חדרי שינה לילדים ושני חדרי רחצה. האלמנט המפריד בין החלקים הוא גם הראשון שרואים מהכניסה: גרם מדרגות עשוי ברזל שחור ומחופה בשיש שחור ומעקה זכוכית המוביל לקומה העליונה. המדרגות נשענות על קיר שצבוע כבטון ומייצר אלמנט עיצובי עוצמתי הנותן לחלל תחושה תעשייתית אך מוקפדת.

פינת אוכל מפרידה

לדיירים היה חשוב ליצור הפרדה בין האזור הציבורי לפרטי

פינת אוכל מפרידה

המטבח אינו לתצוגה בלבד, אלא פעיל ותוסס ובו כל בני הבית מבשלים יחד. מאחר שהם שומרי כשרות, הוכנסו בו אלמנטים חשובים להפרדת חלב ובשר. המטבח תוכנן בצורת ר' המכילה את הארונות הגבוהים – מקרר 120, שני תנורים ושני מזווים, ומעליהם אחסון גבוה לכלי פסח ועוד. הצלע מתחת לחלון מכילה מגירות רבות וכיור כפול, ואי מרווח מכיל עוד משטח עבודה לאפייה וכיריים חדשניים עם הפעלה על גז ואינדוקציה על חשמל. באי הושאר מקום ל3-3-2 כיסאות בלבד, שכן פינת האוכל קרובה והיא מקום הישיבה העיקרי בבית. המטבח בצבעוניות עדינה של נאנו בצבע נס קפה ושיש למינם שחור עם עורקים להדגשה ודרמטיות.

פינת האוכל העגולה והקלאסית מייצרת הפרדה בין אזור המטבח לאזור הסלון ומתהדרת בגוף תאורה קאסטם-מייד של צילינדרים ארוכים המשתלבים עם פסי צבירה וספוטים בשאר החלל. הסלון מתחיל כהמשכו של החלל הציבורי הגדול עם קרניזים בסגנון אירופאי, שבהם משולבים גופי תאורה מוזהבים ואמורפיים, ספת ר' גדולה מעור חום מרוקע וכורסאות עץ קלאסיות. במרכז החלל שולחנות סלון עגולים משולבים בצפחה ופליז ואת כולם עוטף שטיח ג'ייפור רך ועדין. מולם קיר הכוח של הבית ממשיך את המדרגות – זהו קיר נגרות שעשוי חיפוי צפחה שחורה ומשלב בתוכו אחסון, טלוויזיה ואח חצי פתוחה שנראית בצידה מהכניסה לבית.

מטבח בשני צבעים

המטבח אינו לתצוגה בלבד, אלא פעיל ותוסס ובו כל בני הבית מבשלים יחד

מטבח בשני צבעים
מדרגות פיסוליים

מולם קיר הכוח של הבית ממשיך את המדרגות – זהו קיר נגרות שעשוי חיפוי צפחה שחורה ומשלב בתוכו אחסון

מדרגות פיסוליים
מדרגות פיסוליים
מדרגות פיסוליים

בקומה השנייה ממוקם חדר ההורים האינטימי עם ארון מחופה מראה מושחרת מצידו האחד וויטרינה גדולה מצידו השני ליצירת חלל מרווח ואינטימי. גם כאן שולבו טפט בסגנון קלאסי וגופי תאורה מוזהבים מעל שולחנות הצד. מקלחת ההורים משלבת את ריצוף הבית הכללי עם אריחים דמויי עץ בגרפיקה קלאסית ומעניינת. בחדרי הילדים שולבו פרקטים, טפטים וריהוט קליל ובהיר לפי בחירת הילדים המתבגרים, ובחירות אלה מייצרות שקט ומרגוע ופינות חמד פרטיות ונינוחות. חדר הרחצה הכללי ממשיך את סגנונו הייחודי של הבית עם אריחי שיש שחורים ודרמטיים, ברזים ופרזול מינימליסטיים לבנים ומקלחון המחופה בלייסטים של עץ. אלה משרים אווירה של ספא ורוגע אל מול הדרמטיות של אזור הכיורים.

חדר שינה קלאסי

בקומה השנייה ממוקם חדר ההורים האינטימי עם ארון מחופה מראה מושחרת

חדר שינה קלאסי
חיפוי עץ

מקלחת ההורים משלבת את ריצוף הבית הכללי עם אריחים דמויי עץ בגרפיקה קלאסית ומעניינת

חיפוי עץ
אחד מחדרי הילדים

בחדרי הילדים שולבו פרקטים, טפטים וריהוט קליל ובהיר לפי בחירת הילדים המתבגרים

אחד מחדרי הילדים
אריחים שחורים

חדר הרחצה הכללי ממשיך את סגנונו הייחודי של הבית עם אריחי שיש שחורים ודרמטיים

אריחים שחורים
חיפוי דמוי עץ

המקלחון משרה אווירה של ספא ורוגע אל מול הדרמטיות של אזור הכיורים.

חיפוי דמוי עץ

"היה זה אחד הפרויקטים שהכי נהניתי לבצע, עם לקוחות החלטיים, זורמים ומפרגנים לאורך כל הדרך, כימיה נפלאה ובחירות משותפות. אני ממליצה לעבוד עם בעלי מקצוע מנוסים, כדי שיוכלו להכין את הדיירים מקצועית, נפשית ותקציבית לכל בעיה עתידית ולמנוע עוגמת נפש רבה. בשיפוץ מבנה ישן, כששוברים קירות ותקרות, אין לדעת מה יימצא ואילו הפתעות יצוצו".

 

רשימת ספקים חלקית:

ריהוט ונגרות סלון, פינת אוכל וחדרי שינה – אריק דיזיין

מטבח ומוצרי חשמל ושיש – סמל מטבחים וסמל פרו

מוצרי חשמל – גורנייה

קבלן מבצע – שאלתי ובן לוינסון

שטיחים – השטיח האדום

 

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתי את המדרגות.

בודק...