דירת פנטהאוז מודרנית בעיר הגדולה

עם שיפוץ מקיף, דירת הפנטהאוז התל אביבית הזאת הפכה ממקום מוזנח לבית מודרני, נעים ומרשים

170+120 מרפסת מ"ר
אלעד גונן
אורנה פוריץ

הדיירים: זוג + 2
המיקום: תל ברוך, תל אביב

בני זוג בשנות השלושים לחייהם רכשו דירת פנטהאוז בת חמישה חדרים בשכונת תל ברוך בתל אביב. "מצב הדירה היה ירוד ומוזנח מאוד", מספרת המעצבת אורנה פוריץ, שקיבלה לידיה את הפרויקט. "ברור היה שיש צורך בשיפוץ מהפכני הכולל את כל המערכות והתשתיות כדי לממש את הפוטנציאל הרב החבוי בה".

מטבח סלון

ברור היה שיש צורך בשיפוץ מהפכני

ברור היה שיש צורך בשיפוץ מהפכני
סלון מודרני

סלון מודרני

סלון מודרני
פרקט

סלון מודרני עם פרקט

סלון מודרני עם פרקט

הלקוחות רצו בית מודרני שישרה תחושה מוקפדת ועם זאת מזמינה .בנוסף הם ביקשו חלל אירוח מרווח, מטבח גדול, סוויטת הורים מפנקת, וחדרי ילדים שיתאימו לשינה, משחק ולמידה. כמו כן, השניים קיוו לתכנן כמה שיותר פתרונות אחסון. לשם כך, הורחבו מסדרונות הדירה, וכעת הם מכילים מקומות רבים המתאימים לאחסון חפצים שונים.

כדי להעניק לדירת הפנטהאוז מראה מרשים, הוחלט לשלב בה אלמנטים כהים ודרמטיים. "נגיעות של שחור חוזרות במבט היקפי בכל הבית – בחלונות, בריהוט, בגופי התאורה ובאקססוריז ", מפרטת המעצבת. "מנגד, הקירות והתקרות צבועים בגווני לבן ואפור ויוצרים איזון" .לצד בחירת הצבעים המעניינת, המעצבת דאגה לשלב פרטי ריהוט מגוונים וחומרים שונים שתורמים גם הם לתחושת האיזון בדירה.

מבטח שחור מודרני

מבטח שחור מודרני

מבטח שחור מודרני
מבטח שחור מודרני

מבטח שחור מודרני

מבטח שחור מודרני

בני הזוג ביקשו חלל אירוח נוח שיכלול סלון מרווח, פינת אוכל שתתאים ל-12 איש לפחות, ומטבח פרקטי עם מקומות אחסון רבים ושולחן ישיבה נוסף. כדי ליצור הפרדה בין האזורים השונים, מעצבת הפנים שמה דגש רב על בחירת הרהיטים ואופן העמדתם בחלל. כך למשל, הספה יוצרת חציצה עדינה בין הסלון לבין פינת האוכל. באופן דומה, השטיח שנבחר לשם עוזר לתחום את הסלון ולהבדיל אותו מיתר האזורים. כיוון שריהוט הסלון נמצא במרכזו של החלל הציבורי, המעצבת בחרה בפריטים קלים שלא יוצרים עומס כמו ספת קטיפה בגוון חול וכורסאות קלילות עם משענת רשת.

בהמשכה של פינת האוכל נמצאת המרפסת ההיקפית שעוטפת את דירת הפנטהאוז. גם המרפסת שופצה באופן מוחלט, וכעת היא כוללת פינת אירוח רגועה עם ספות נמוכות, שולחן אוכל נפתח שמתאים לאירוח של 20 איש, ומטבח חוץ מאובזר עם טאבון.

פינת אוכל

פינת אוכל

פינת אוכל
פינת אוכל כפרי

פינת אוכל עם חלונות בפרופיל בלגי

פינת אוכל
גינה

גינה

גינה

החלוקה הפנימה של דירת הפנטהאוז נעשתה תוך מחשבה על על כיווני האוויר והנוף. במקור סוויטת ההורים השקיפה צפונה והייתה סמוכה לבניין שכן, מה שפגם בתחושת הפרטיות שלה. כעת, הסוויטה ממוקמת בפינה צפון מערבית של הדירה, ונהנית מאופק פתוח, מאינטימיות ואפילו ממרפסת צמודה .

מבחינת המראה, הסוויטה מעוצבת בסגנון מודרני-נורדי, כשהצבעים השולטים בה נעים בין לבן, אפור ושחור. צבעים אלה חוזרים ומופיעים גם בחדר הרחצה של ההורים, שמחופה באריחים באפור פחם עם גידים בהירים. כדי לרכך את מראה החדר, שולבו בו פרטי נגרות לבנים וכן מוצרי טקסטיל נעימים כמו שטיח בהיר וכריות קטיפה ורודות.

חדר שינה

חדר שינה

חדר שינה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדרי הילדים עוצבו גם הם במסגרת שיפוץ דירת הפנטהאוז. כל ילד קיבל חדר משלו שכולל מיטה וחצי, ארון בגדים גדול, שולחן לימודים ומקום למשחק. חדר השינה החמישי משמש כחדר טלוויזיה ואירוח. בנוסף, יש בדירה חדר רחצה כללי עם אמבטיה ומרפסת שירות, וכן שירותי אורחים מרווחים.
לדברי המעצבת אורנה פוריץ, העבודה על דירת הפנטהאוז דרשה התחשבות באילוצים שונים שחלקם היו ידועים ראש וחלקם התגלו תוך כדי תנועה. כך למשל, התברר שיש ביחידת הורים עמוד תמך שלא ניתן להזיז. "ההפתעה הייתה ענקית ודרשה תכנון מחדש", מספרת המעצבת. "עם זאת, התוצאה הייתה אפילו טובה יותר מהתכנון הראשוני מאחר שהצלחתי ליצור ארון ומדפים לספרים אשר 'בולעים' את העמוד".

 

חדר ילד

חדר ילד

חדר ילד

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

חדר רחצה

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

נחמד, המגדלים הגבוהים שנבנים היום סוגרים על הנוף של הדירות בבניינים הרגילים שאינם מגדלים

בודק...