כבר מהתחלה היה ברור לאדריכלית שהדירה תהיה חמה ומפנקת כמו קפה עם חלב

האדריכלית איריס אבנרי דביר ידעה מהביקור הראשון בדירה איך היא תיראה לאחר השיפוץ: חמה, מזמינה ומרווחת, דירה המתאימה ליום יום של בני הזוג וגם לאירוח כייפי של כל המשפחה

120 מ"ר
אלעד גונן
איריס אבנרי דביר
איריס אבנרי דביר

הדיירים: זוג

המיקום: מרכז הארץ

 

האדריכלית איריס אבנרי דביר תכננה ועיצבה דירה ביתית ומזמינה עבור לקוחותיה. הדיירים הם בני זוג בשנות ה-60 לחייהם שביקשו להתאים את הדירה לצרכיהם העכשוויים. הילדים של בני הזוג כבר אינם גרים איתם אבל מגיעים להתארח לעיתים קרובות ועל כן הדירה צריכה להיות חמה ומפנקת, מזמינה ומרווחת.

תחושת המרחב בדירה התקבלה על ידי ביטול של חדר וחלוקת הדירה מחדש. אבנרי דביר מספרת על ההתאמות שנעשו בדירה: "אזור האירוח, חלל הכניסה המטבח והסלון אוחדו לחלל אחד גדול שבו המטבח פתוח לפינת האוכל והסלון. לקיר הטלוויזיה בסלון תוכננה נגרות מיוחדת אשר בתוכה הוסתרו שלל המערכות – מיזוג, אחסון טלוויזיה ושמע."


סלון, פינת אוכל

אזור האירוח, חלל הכניסה המטבח והסלון אוחדו לחלל אחד גדול

סלון, פינת אוכל
סלון, ספה, פרקט

לקיר הטלוויזיה בסלון תוכננה נגרות מיוחדת

סלון, ספה, פרקט

הקיר של פינת האוכל חופה בנגרות הממשיכה לכיוון המסדרון הפונה אל חדרי השינה. דלת הכניסה למקלחת הכללית היא חלק אינטגרלי מחיפוי זה ובכך מודגשת ויוצרת פרטיות בו זמנית. ממול למקלחת הכללית נמצא חדר אירוח חדר רחב ידיים. בחדר האירוח ארונות אחסון רבים, ספה הנפתחת למיטה ופינת טלוויזיה. בכניסה לבית ממוקם הממ"ד המשמש כחדר עבודה ולידו שירותי האורחים.

פלטת הצבעים שנבחרה היא בגווני מוקה, קפה עם חלב, המשתלבים עם רצפת הפרקט בדוגמת פיש-בון. למטבח נבחר גוון "אפור עכבר" עם נגיעות פליז החוזרות על עצמן במקומות שונים בדירה, בגופי התאורה, בפרטי הניתוק ובריהוט. האדריכלית מתארת את חווית השהייה בדירה: "מיד עם הכניסה לדירה יש תחושה מפנקת של חמימות ביתית, מתחשק להישאר בה ולהתפנק."

פינת אוכל

הקיר של פינת האוכל חופה בנגרות הממשיכה לכיוון המסדרון הפונה אל חדרי השינה.

סלון, ספה, פרקט
שירותים

דלת הכניסה למקלחת הכללית היא חלק אינטגרלי מחיפוי הקיר

שירותים
פינת טלוויזיה

בחדר האירוח ארונות אחסון רבים, ספה הנפתחת למיטה ופינת טלוויזיה.

פינת טלוויזיה

ביטול חדר בדירה פינה גם מקום מספק על מנת לייצר סוויטת הורים מפנקת הכוללת חדר ארונות ומקלחת.

המקלחת פתוחה לכיוון חדר השינה עם זכוכיות כהות המפרידות בן תא השירותים לתא המקלחת ליצירת פרטיות מושלמת.

חדר שינה

סוויטת הורים מפנקת הכוללת חדר ארונות ומקלחת.

חדר שינה
מקלחת פתוחה

המקלחת פתוחה לכיוון חדר השינה עם זכוכיות כהות המפרידות בן תא השירותים לתא המקלחת

מקלחת פתוחה
חדר ארונות
חדר ארונות
חדר עבודה
חדר עבודה

האדריכלית משתפת: "חשוב לי מאוד לשמוע מה הלקוח רוצה מעבר לצרכים והרצונות הבסיסיים של כמות חדרים ותקציב, חשוב לי להבין מי האדם שמולי, ואיזה תחושה הוא רוצה להרגיש בביתו שלו. ההרגשה לא פחות חשובה מהתכנון עצמו. החכמה היא לדעת לשלב בין תכנון נכון ועיצוב מדויק לתחושה הכללית, כך מתקבלת התוצאה הרצויה."

טיפ מהאדריכלית לקוראים: "מעבר לצרכים הבסיסיים, חשוב מאוד לאפיין את התחושות והאווירה הרצויה בבית, ולתת ביטוי לאוספים ולדרך החיים, כך תקבלו בית שמתאים לכם לאופי שלכם כמו כפפה ליד."

רשימת ספקים חלקית:

מטבחים- סמל
ריהוט סלון ופינת אוכל – ריהוטים
מקלחונים ומראות – שקוף


תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...