חלף עם הרוח: הדירה הרמת גנית נהרסה ונבנתה מחדש

אחרי שהפנים נהרס כליל, הפכה דירה סגורה וחשוכה למודרנית ושמחה בזכות פלטת צבעים עדינה עם נגיעות ורודות וחללים המאחדים את המשפחה הגדולה בפנים ובחוץ

42+126 מרפסת מ"ר
שי אפשטיין
הלין בוסאני
הלין בוסאני

הדיירים: זוג + 4
המיקום: רמת גן

זוג עם ארבעה ילדים שמתגורר ברמת גן חלם על דירה יפה, מודרנית ופונקציונלית. שיפוץ הדירה התחיל מהריסת פנים הדירה כולה: פתיחה של חלל הסלון והמטבח, פתיחה של חלון המטבח והוויטרינה בסלון למקסימום האפשרי, כמעט עד התקרה, למעט עמוד אחד.

כורסאות ורודות

זוג עם ארבעה ילדים שמתגורר ברמת גן חלם על דירה יפה, מודרנית ופונקציונלית.

כורסאות ורודות
כורסאות ורודות

שיפוץ הדירה התחיל מהריסת פנים הדירה כולה: פתיחה של חלל הסלון והמטבח

כורסאות ורודות

מהמרפסת שפונה מערבה לנוף עירוני רואים את השקיעה בשעות בין הערביים. היא עוצבה כהמשך הסלון ורוצפה בדק כדי להדגיש את החוץ. נוספו בה פינת טלוויזיה, פינת אוכל ואי לבישול חוץ הממוקם מול הסועדים אבל כך שכל הריחות לא יגיעו אליהם. הגובה הרב של הדירה מעניק לה בריזה נעימה כל השנה, אך לימות הקיץ הותקן מאוורר תקרה ולימים קרים – פטריית גז, כדי שיהיה נעים לשבת בה כל הזמן בריהוט החוץ הנוח.

מרפסת

מהמרפסת שפונה מערבה לנוף עירוני רואים את השקיעה בשעות בין הערביים

מרפסת

מאחר שלמטבח בתוך הבית לא היה שטח גדול, הוקצה מעבר לדלת נסתרת שטח למזווה גדול ולמקרר נוסף. האי מספק מקום לשטח עבודה, אחסון וארוחות, כמו גם מקום ישיבה ליום יום עבור ארבעת הילדים. פינת האוכל צמודה למטבח ומשמשת לארוחות של כל המשפחה ביחד. מראה שמוקמה מאחורי פינת האוכל מקנה פתיחות רבה ותחושת מרחב לחלל ומגנה על הקיר. מעבר לקיר המראה מוסתר ארון קיר נוסף כדי לייצר עוד אחסון. הבחירה בצבע לבן למטבח הייתה טבעית כדי לייצר בית בהיר ומלא אור ולוק שהוא Timeless.

שולחן אוכל מחובר לאי

מאחר שלמטבח בתוך הבית לא היה שטח גדול, הוקצה מעבר לדלת נסתרת שטח למזווה גדול ולמקרר נוסף.

שולחן אוכל מחובר לאי
שולחן אוכל מחובר לאי

האי מספק מקום לשטח עבודה, אחסון וארוחות, כמו גם מקום ישיבה ליום יום עבור ארבעת הילדים.

שולחן אוכל מחובר לאי

מול המטבח נמצא הסלון, שהוא חלק מהחלל הפתוח, ובו מקום לרביצה על הספות עבור כל המשפחה שיכולה לשהות בו יחד. נגיעות של ורוד מעניקות חום ומשתלבות מצוין עם צבע הלבן והאפור השולטים, ומוסיפות שמחה לחדר. "אם רוצים תוספת צבע בחדר, תמיד טוב לבחור דברים שקל להחליף, למשל כריות ופריטי נוי", אומרת המעצבת. "כאן היינו יותר אמיצים ובחרנו גם כורסאות ורודות".

שולחן אוכל מחובר לאי

מול המטבח נמצא הסלון, שהוא חלק מהחלל הפתוח

שולחן אוכל מחובר לאי

התאורה בדירה משחקת תפקיד חשוב בחלל, ותוכננה כך שיהיו בה אופציות שונות: אור מלא, אור רקע ואור שוטף. ספוטים קטנטנים מפוזרים במרכז הסלון ומאירים בחלל בעדינות שקטה אך מרשימה, שמחקה את אורות העיר ברקע. פס אור מעל המטבח מספק אור שוטף לעבודה.

בחדרי הילדים, שאהבו להיות חלק מתהליך העיצוב של חדריהם, מוסיף פרקט חמימות. לבנות הגדולות ניתנה הזדמנות לבטא את עצמן בעיצוב יחד עם שמירה על שפת הדירה. חדרם של הבן והבת הקטנים מחולק לשניים ומעוצב כ"קופי פייסט" עם שוני בסדינים ובנגיעה מסביב לריפוד המיטות – אחת בוורוד והשנייה באפור כהה. הבובות והתמונות מבטאות את אהבותיהם.

חדר בת

לבנות הגדולות ניתנה הזדמנות לבטא את עצמן בעיצוב יחד עם שמירה על שפת הדירה

חדר בת
מיטות ילדים

חדרם של הבן והבת הקטנים מחולק לשניים ומעוצב כ"קופי פייסט"

מיטות ילדים

המקלחות קיבלו מראה נקי, מינימליסטי ומרווח. במקלחת ההורים חיפוי קירות בגוון מוקה בהיר, ולמקלחת הילדים נבחרה צבעוניות בלבן נקי עם אריחים גדולים ומינימליסטיים ונגיעות של שחור באביזרים שמוסיפות עניין ויוצרות יחד מראה על זמני. התקרה מופרדת מהקירות על ידי פס ניתוק, למראה גמר נקי ביותר, ותאורה שקועה מאירה היטב את החדר ויוצרת אלומות מעניינות על הקרמיקה הלבנה.

חדר רחצה לבן

המקלחות קיבלו מראה נקי, מינימליסטי ומרווח.

חדר רחצה לבן
שירותים
שירותים

הדירה, שהייתה בעבר סגורה וחשוכה ובעלת סגנון כפרי, הפכה לדירה מלאה באור, זרימה ואהבה. המעצבת: "יצרנו בית עם אפקט של רוגע שיש בו זרימה מחדר לחדר בעזרת ריצוף אחיד, גם במקלחות בעזרת אריחים נגד החלקה, וגם בגוון אחד בכל קירות החדרים".

 

 

 

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...