כמו כפפה ליד: שיפוץ דירה לחיים חדשים

שיפוץ דירה לצורך התאמתה אל נסיבות החיים המשתנות והצורך בהתאמתה של דירה אהובה לצרכים החדשים הם ששלחו את בעלי הדירה אל המעצבת שלומית ונגרובר, שמקשיבה, מתכננת ומעצבת ללקוחותיה את הבתים כך שיתאימו עבורם בצורה מושלמת.

140 מ"ר
ארז חיים
שלומית ונגרובר
נישה לציור
דיירים: זוג
מיקום: גבעת שמואל
זוג מקסים , בעלי דירת 5 חדרים, אשר יצאו לאחרונה לגמלאות, הרגישו שזה הזמן לשינוי ורענון בביתם. הם הרגישו שלטובת הפרויקט הם זקוקים לעזרה ופנו אל המעצבת שלומית ונגרובר, אשר מתמחה הדירה ללקוחות כמו כפפה ליד. שלומית מאמינה שעבודת העיצוב, נעשית על ידי הקשבה מרובה, הבנה של הצרכים והתאמתם למצב בשטח. העיצוב עבורה הוא קסם המחבר בינה לבין הלקוחות ,בין המצב הקיים לחלומם ובין הידע והניסיון המקצועי שלה לצרכים הנדרשים. עבור שלומית, כל פרויקט הוא אתגר ורצון מחדש, לממש עבור לקוחותיה את הגשמת החלום  תוך כדי עמידה בתקציב ובלוח הזמנים שהם קבעו, בתהליך בו הם יהיו מרוצים ורגועים. גם הפעם, החל הפרויקט בשיחה בו שלומית ביקשה קודם להקשיב לזוג ולהבין מהם הדברים שחשובים להם.
הזוג הסביר לשלומית כי לאחר שהגוזלים התעופפו לא מכבר מהקן וכעת הם חוזרים עם משפחותיהם לאירוח ובייביסיטר,  מטרת השיפוץ היא לחדש, להגדיל, לרענן  ולמקסם את השטח עבור צרכיהם החדשים.
  פינת אוכל אורבנית
האתגר הראשון היה הכניסה לבית. מול דלת הכניסה קיים קיר באורך 3 מטרים אשר יצר מסדרון צר וארוך המקשר בין המטבח לסלון ופינת האוכל. המטרה הייתה לטשטש את אורכו של הקיר על ידי עבודות גבס, צבע ונגרות על מנת ליצור אוירה חמה ומזמינה בכניסה לבית.
על ידי עבודות גבס, נוצר "סינר" מיזוג  ותאורה, הקיר חולק על ידי עיבוי חלקי המודגש בצבע וטקסטורה עדינה אשר יצר 2 מישורים, נתן ענין וטשטש את המסדרון הארוך שנוצר. נרכשה קונזולה מעץ אלון גושני, עם רגלי ברזל שחורות ומראה תואמת, אשר ביחד עם האקססוריז מקבלים בחום את פני הבאים לבית . מעבר לכך, ארון החשמל אשר מוקם בקיר תוחם בין הכניסה למטבח ואשר חסם את הזרימה בחלל, העתיק את מקומו, כך שהכניסה למטבח נפתחה והורחבה והארון "נבלע" בקיר נגרות, הצבוע בתנור בצבע הקיר. בתהליך השיפוץ, כל דלתות הבית הוחלפו לדלתות פנדור.
מטבחון
המטבח, הורחב לעבר פיר "עלום" שנמצא בתוכניות הבנייה, הוא תוכנן ונבנה מחדש על פי צרכי בעלת הבית, אשר ביקשה במטבח המון מקומות אחסון , משטחי עבודה ופינת ישיבה.
צורת המטבח החדשה, היוותה אתגר  עיצובי וביצועי, מאחר שנוצר  מעין "משולש"  אשר יצר אלכסונים. בשילוב של תכנון נכון ועבודת נגרות מעולה, נוצר מטבח קלאסי, צבוע בתנור בגימור מט בצבע "קפה", אשר יצר מקומות איחסון רבים, משטח עבודה מכובד ו"חצי אי" לישיבה יומיומית מעץ אלון מבוקע לבני הזוג.
פינת אוכל ל4 אנשים
מכונת כלים בלידאין
תריסון במטבח
שולחן של בוקר
תנור אפיה בלידאין
פינת האוכל והסלון תוכננו מחדש, נרכשה פינת אוכל חדשה, שנעמדה לצד פינת האוכל, מערכת הישיבה ומזנון קיימים. המטרה היתה לשלב את הקיים עם התכנון החדש. הדבר נעשה על ידי בניית קירות גבס במספר מישורים ,כאשר המזנון "הוטמע" בתוכם, בשילוב נגרות חדשה ותאורה. נבחרה פלטת צבעים חמה ומזמינה, אשר מודגשת על ידי הרהיטים והאקססוריז. נרכשו יצירות אומנות, המעטרות את קירות הסלון ופינת האוכל ושולבו פריטי אומנות מחו"ל –ממסעות בני הזוג ברחבי העולם.
סלון עם ספות עור שחורות
אקססוריז של פיל
כל חדרי הרחצה שופצו מהיסוד, שונו פתחים, נפערו חללים והוגדלו על מנת לשמש את הצרכים החדשים בצורה הטובה ביותר.
שירותי האורחים, נשארו במיקומם המקורי למעט שינוי מיקום הכיור. החדר רוצף באריחים מצוירים בגוונים אפורים, הקירות כוסו בשליכט ציבעוני עדין בגוון אפור , והונח מדף עץ אלון מבוקע לכל אורך הקיר על מנת לחמם טיפה את ההרגשה בחלל.
כיור בשרותי אורחים
חדר הרחצה המרכזי, תוכנן מחדש וכל המיקומים בו שונו לחלוטין. הדלת, עברה לקיר אחר על מנת שניתן יהיה להכנס לחדר הרחצה מהחלל הפרטי ולא הציבורי. האמבטיה, האסלה והכיור, שינו מיקום, על מנת ליצור מקום איחסון רב יותר ושימוש נכון יותר בחלל. נבחר שילוב אלגנטי של  אריחים מצויירים לריצוף ואריחים ארוכים המדמים בטון לחיפוי הקירות. להשלמת המראה, תוכנן ארון גדול ולבן בסגנון כפרי עדין אשר משלים את הזרימה בחלל .
ארון רחצה לבן
נישה מעל בית שימוש
חדר הרחצה ביחידת ההורים, הונגש וזאת בעזרת דלת הזזה כיס מסדרת יוניק של פנדור, אשר פתרה את בעיית הנגישות על הצד הטוב ביותר הן תפעולית והן אסטטית.
ארון אמבטיה צמוד למקלחון
המקלחון, הכפיל את גודלו לעבר פיר נוסף שנמצא בתוכניות. על הרצפה, סדרה של משושים עם טקסטורה החוזרת על עצמה המשרה הן עדינות והן ענין, בשילוב ארון כיור בגוון קפה המשלב דלת תריס , מגירות ואף תא פתוח למגבות.
נישה למגבות מגולגלות

רשימת ספקים:
דלתות: פנדור
מטבח: מטבחי מיכאלו
פינת אוכל וקונזלה בכניסה: רהיטי קהירי
ריצוף חלל ציבורי-טופ ליין קרמיקה
ארונות אמבטיה , חיפויי קירות וכלים סניטריים: טופ ליין קרמיקה
תמונות ויצירות-גלריית מירל
553חדששלומית
9 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאיפה 3 התמונות שמעל השולחן?

מהתמונות נראה עיצוב של בית למכירה/השכרה
קראתי את הטקסט והוא דווקא מדבר על הפיכת הבית לפונקציונלי. קשה לראות את זה בתמונות. גם הנגישות במטבח מוגבלת. קשה לראות את השינויים רק בתמונות ואין תוכניות. בחירת החומרים והעיצוב ממש של דירה להשכרה. ובמקרה של מכירה או השכרה זה אחלה עיצוב.

התמונות מהגלריה לאומנות ועיצוב הבית - מירל
היי יעל, התמונה נרכשה אצלנו בגלריה -מירל גלריה לאומנות ועיצוב הבית. נשמח לעמוד לשרותך. Www.mirel.co.il

עיצוב מהמם
מאוד אהבתי את העיצוב! עיצוב מזמין וזורם מאיפה השידה בכניסה?

העבודה שתלויה מעל שולחן האוכל בכחול
מהממת מאיפה היא?

העבודה שתלויה מעל שולחן האוכל בכחול
מהממת מאיפה היא?

המתכנן עדין לא סגור על עצמו
לדעתי אנשי הביקורת שלכם נחלשו נראה כאילו אין תכנון ואין קו לבית ככה נראה בית בתחילתו של תהליך לא בסופו חבל !!!

האמבטיה
מגבות במגרעת ליד השרותים. לא אסתטתי ואח"כ מתנגבים בהם .

אולי שמישהו בבקשה יסביר לי איפה

בודק...