מנגינה חדשה: תכנון מחודש לדירת תמ"א בצפון תל אביב

תוספות במסגרת פרויקט תמ"א חייבו היערכות מחודשת בדירתם של אב חובב מוזיקה ושלושת ילדיו. מרפסת מכניסה שפע ירוק מבחוץ, פינת עבודה אמנותית משתלבת בכניסה, ונגרות פותרת את בעיית סדר והאחסון

500,000
130 מ"ר
טל זליקוביץ
ענת דרך אגבר
ענת דרך אגבר
ענת דרך אגבר

הדיירים: 1 + 3
המיקום: הצפון הישן, תל אביב

גבר גרוש מתחום הביו-טק בשנות ה-40 לחייו ביקש לבחון מחדש את המערך התכנוני של הדירה לאור תוספות של ממ"ד, מרפסת ו-13 מ"ר נוספים במסגרת תמ"א ולשלבם בצורה מיטבית. המטרה הייתה לקבל חלל מגורים מרווח ככל האפשר, שני חדרי אמבטיה, כאשר אחד קרוב לחדר הממ"ד וישמש את הבן החייל, אחסון ומטבח נוח וכיף לבישול ואירוח שכן בעל הבית חובב המוסיקה אוהב לארח. מדובר בדירה ישנה בבניין משנות ה-50 שעבר שיפוץ, חיזוק ותוספת קומות ומרפסות, ובמסגרת ביצוע העבודות הוצע לדיירי הדירות המקוריות לשפץ גם את פנים דירותיהם ולבצע התאמות שיתחברו בטבעיות לתכנון החדש של הבניין. הדירה ממוקמת בחזית בקומה הראשונה של הבניין והייתה במקור בת 3.5 חדרים. בהתאם לצרכיו ולאילוץ שבמיקום הממ"ד שונו כל התכנון וחלוקת החדרים בדירה.

סלון הדפסים באפור

המטרה הייתה לקבל חלל מגורים מרווח ככל האפשר

סלון הדפסים באפור
דלפק מובנה במטבח

המטבח תוכנן מעברו של חלל האירוח כחצי פתוח - חצי סגור

דלפק מובנה במטבח

בכניסה לדירה הול מרשים ומכובד, מעין נקודת מעבר בין החוץ לפנים. ארון רחב ידיים מכיל ציוד רב ותכולה, החל ממעילים ותקליטים ועד אוסף אלכוהול מרשים. חלק של ההול נוצל לפינת עבודה לא מחייבת אך מזמינה, לא רשמית מדי אך מהווה יצירת אמנות בפני עצמה. הבן הבכור קיבל פרטיות יחסית כשחדרו מוקם בממ"ד בכניסה לדירה ובמנותק מאחיותיו הקטנות. כדי להעניק לו פרטיות הוגדלו שירותי האורחים בהול הכניסה לדירה ומוקמה בהם גם מקלחת. החדר תוכנן בקפידה כדי לנצל בצורה אופטימלית את החלל הקטן. הוא כולל ארון גדול המחובר לשולחן צף עם יחידת מגירות, מיטה מעץ וגב מיטה שתוכננו על ידי המעצבת.

פינת עבודה מזמינה

חלק של ההול נוצל לפינת עבודה לא מחייבת אך מזמינה

פינת עבודה מזמינה
חלל הכניסה ממשיך למטבח

מצד אחד יש קשר עם חלל האירוח והמרפסת, ומצד שני אזור הלכלוך והבישולים נסתר

חלל הכניסה ממשיך למטבח
ממ

כדי להעניק לו פרטיות הוגדלו שירותי האורחים בהול הכניסה לדירה ומוקמה בהם גם מקלחת.

ממ"ד בכניסה לדירה

חלל האירוח מהווה את המשכו הישיר של ההול והוא מתרחב ונפתח לעבר חזית הרחוב והמרפסת שופעת הירוק. המטבח תוכנן מעברו של חלל האירוח כחצי פתוח – חצי סגור. מצד אחד יש קשר עם חלל האירוח והמרפסת, ומצד שני אזור הלכלוך והבישולים נסתר. בין לבין מפרידה פינת אוכל בנויה כחלק מתכנון המטבח.

עמודים בחלל

בין לבין מפרידה פינת אוכל בנויה כחלק מתכנון המטבח

עמודים בחלל
כיסאות בר אדומים
כיסאות בר אדומים
דלפק מובנה

מטבח: סמל

דלפק מובנה
מבט למרפסת הירוקה
מבט למרפסת הירוקה

בצד השני של הדירה, בחזית השקטה של הבניין, מוקמו שני חדרי שינה רחבים עבור האב וחדר ילדים לשתי בנותיו. ביניהם חדר אמבטיה משותף, וכחלק מהמסדרון שולב ארון שירות למכונת כביסה ומייבש, מערכות חשמל, תקשורת ואודיו ואחסון נוסף. חדר הילדים תוכנן כך שלכל ילדה יש מרחב אישי משלה. עקב תוספות הבנייה ומודול העמודים הקיים, נוצרה מעין הפרדה שתרמה לתכנון אישי לכל אחת מהן. כדי לנצל באופן מיטבי את חלל החדר, תוכנן עבורן חדר ארונות גדול ועמוק שמהווה נקודת עניין בפני עצמו.

חדר בנות

חדר הילדים תוכנן כך שלכל ילדה יש מרחב אישי משלה

חדר בנות

בחדר האב ארון בגדים ענקי מהרצפה ועד התקרה מכיל אין ספור פריטי לבוש ואוספים. חדר השינה מרווח, תוכנן עם פינות מידוף ותאורה עבור אוסף התקליטים והספרים שלו. בנוסף, תוכננו ספריית ברזל עם מערכת אודיו ייחודית ומיטה. בגלל אופיו של בעל הבית, שהעיד על עצמו שאינו יודע לשמור על סדר, פתרונות אחסון רבים ומגוונים תפסו חלק מרכזי בתכנון הדירה ופרטי הנגרות, החל מהכניסה, דרך חדרי האמבטיה והמטבח ועד חדרי השינה. בדירה ניתן דגש מאוד מיוחד על תאורה, חשמל ואודיו. גופי התאורה נבחרו בקפידה ובחשיבה רבה ממש כמו פריטי אמנות, וכך גם מתגי ההדלקה בדירה שמיד תופסים את העין ומייצרים עניין. פתרון אודיו ניתן על ידי פיזור רמקולים שקועים במקומות שונים בדירה, המחוברים למגבר בארון השירות ונשלטים בבלוטות'. גם בחדר האמבטיה יש רמקול לשמיעת מוזיקה. לחיפוי הרצפה נבחרה רצפת פרקט טבעי פישבון בגוון אלון מעושן, אשר מעניק תחושה חמה וביתית. הקו העיצובי של הדירה ממשיך כחוט השני מהרצפה ועד התאורה, פרטי האמנות ומתגי ההדלקה.

חדר השינה של האבא

בחדר האב ארון בגדים ענקי מהרצפה ועד התקרה מכיל אין ספור פריטי לבוש ואוספים

חדר השינה של האבא
האבא חובב מוזיקה

הקו העיצובי של הדירה ממשיך כחוט השני מהרצפה ועד התאורה, פרטי האמנות ומתגי ההדלקה.

האבא חובב מוזיקה
מסדרון לחדרים

לחיפוי הרצפה נבחרה רצפת פרקט טבעי פישבון בגוון אלון מעושן, אשר מעניק תחושה חמה וביתית.

מסדרון לחדרים

"כל פרויקט מפגיש אותי עם אתגרים חדשים וזו הסיבה שאני אוהבת את המקצוע שלי", אומרת המעצבת. "הדייר רצה לדייק את הסגנון האישי שלו ולכן מעבר לתכנון בסיסי של נגרות, תוכננו כאן פרטי נגרות ייחודיים לכל חדר ולפי הסגנון והשפה של החדר". לדבריה, תוכנית שפתורה טוב מתחילת הדרך ומתייחסת לכל האספקטים והרבדים של התכנון, תוביל לפרויקט מוצלח, מנוהל בצורה טובה, ותשרה ביטחון בכל הצדדים".

 

 

 

 

תוכנית דירה
תוכנית דירה
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...