נהנים מכל העולמות: בדרך לחו"ל משפצים את הבית

התלבטות הדיירת אם לשפץ את הדירה או לנסוע לחו"ל הסתיימה בתכנון מחושב: שיפוץ הדירה החל, הדיירת נשארה בבית אבל קפצה לחו"ל תוך כדי

100 מ"ר
עודד סמדר
נועה ילוז אדרי, שרית ויזל גלנטי
סלון ומטבח

השיפוץ כלל את כל החלל הציבורי

סלון ומטבח
פינת אוכל אפורה

 

מספר נפשות בבית: 3

מיקום: ראשון לציון

 

 

אֵם עם שני ילדים בוגרים, שעדיין מתגוררים בבית, התלבטה אם להיכנס לשיפוץ דירה והחלפת המטבח או להסתפק בהחלפת הריהוט בסלון ובפינת האוכל, בהוספת אקססוריז ובעדכון צבעים בלבד כדי לאפשר לעצמה נסיעה לחו"ל בשנה הקרובה. הפתרון שנמצא יחד עם המעצבות היה שילב של הכול: החל שיפוץ בחלל הציבורי, שכלל את הכניסה, הסלון, המטבח, פינת האוכל, המסדרון ושירותי האורחים, ובמהלכו היא גם נסעה לחו"ל.

מטבח ופינת אוכל

המטבח הורחב על חשבון חדר שירות צמוד

מטבח ופינת אוכל
מטבח ופינת אוכל
מטבח

אזור כביסה התווסף כחלק מהמטבח

מטבח
מטבח לבן

 

עוד בפגישה הראשונה הבינו המעצבות, כי כדי לשפר את מראה הבית ולהגיע לתוצאה שתספק את הדיירת ואת טעמה המשובח, יהיה צורך בשבירת הקיר של חדר השירות הצמוד למטבח ולהחליף את המטבח לחדש. רשימת הצרכים כללה הרחבה של המטבח, החלפתו והוספת אזור אחסון לכביסה כחלק ממנו, עיצוב מחדש של הסלון עם קיר טלוויזיה מיוחד והחלפה של ריצוף וריהוט, הוספת פרקטים בחדרי השינה, החלפת דלתות הפנים והחלפת המזגן כולל הנמכות תקרה. לאחר מיפוי צרכים והגדרת הקונספט הוחלט על שיפוץ דירה עם תכנון מינימליסטי, כולל הוספת מקומות אחסון שישתלבו עם עיצוב הבית. הקונספט הנבחר הוא מודרני, דרמטי ויוקרתי עם קונטרסטיות בין חומרים וצבעים, תוך כדי שימוש בחומרים יוקרתיים ותאורה נסתרת חמימה ונקייה שתשתלב בעיצוב, כמובן ללא התפשרות על איכות וייחודיות.

סלון

בחירות הגוונים נעשו בהתאמה מדויקת

סלון
קיר פינתי בסלון

 

לאחר בדיקת התקציב והעלויות עבור שיפוץ הדירה הרצוי, הוחלט לממש את החלום ולא לוותר על השיפוץ. ואם כבר עושים שינוי, עדיף ללכת עד הסוף ולערוך שיפוץ קומפלט של החלל הציבורי. "הדיירת אוהבת מאוד איכות ובעלת טעם מאוד עשיר ובאה לשינוי בגישה של 'אם כבר עושים, אז כמו שאני אוהבת וללא פשרות'", מסבירות המעצבות. כך ראתה חשיבות בהשקעה בעץ מלא ולא בחיקוי, לא פחדה להעז ואהבה את הבחירה בחומרים בעלי טקסטורה בולטת של בטון גס יחסית ועץ אגוז עשיר. הגוון האפור הכהה של הארונות הגבוהים במטבח הותאם לגוון של אפקט טיח דמוי בטון בקיר הטלוויזיה על מנת ליצור רצף מושלם, וכך נעשתה התאמה מושלמת גם עם גוון הריצוף. "הבחירות היו מאוד מדויקות בזכות התאמות בשטח והדמיות", הן מסבירות.

סלון

בטון גס יחסית ועץ אגוז עשיר

סלון
סלון
אקססוריז

אפקט טיח דמוי בטון בקיר הטלוויזיה

אקססוריז
קיר טיח

 

כדי להשלים את אופי המטבח ולהעניק לו מראה עשיר, הושלם מראהו עם משטח דקטון במראה שיש יוקרתי ומינימליסטי וטיח עמיד למים בגוון אפור כהה, כמו של הארונות הגבוהים במטבח. בין הרעיונות המיוחדים שבוצעו במהלך שיפוץ הדירה היו תאורה היקפית נסתרת, שהתחברה לתקרה המונמכת החדשה עבור המזגן החדש; הוספת ציורים מודפסים שצוירו בהתאמה אישית על ידי המעצבת שרית ויזל גלנטי ומסגורם המיוחד וכן תכנון ועיצוב של מזנון פינתי בקיר הטלוויזיה.

פינת ישיבה בסלון

ציורים מודפסים שצוירו בהתאמה אישית על ידי אחת המעצבות

פינת ישיבה בסלון
סלון עם הנמכה

 

תוך כדי שיפוץ הדירה התמודדו המעצבות עם אילוצים כמו הישארותה של הדיירת לגור בדירה במהלך השיפוץ, ומסיבה זו הלו"ז היה מאוד צפוף. המטבח הוזמן לאחר שחברת המטבחים מדדה את חלל המטבח לפני השיפוץ, וחזרה למדוד אותו שוב לאחר הריסת הקירות לשם התאמה סופית של היחידות. יחד עם זאת, הביצוע נעשה לפני שבירת הקירות, כדי שיהיה אפשר להתקין את המטבח מיד עם סיום השיפוץ.

שירותי אורחים

הצבעים הותאמו בין כל חלקי השיפוץ

שירותי אורחים
שירותי אורחים

רשימת ספקים חלקית:

שטיחים: השטיח האדום

מטבח: מטבחי דונטלו

משטחים: שיש ירדן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...