עומדת על שלה: הדירה שעשתה שימוש חכם בעמודים

הדירה הזאת שינתה את פניה הודות לשני עמודים שנוספו אליה, ויצרו הפרדה עדינה בין הסלון לפינת האוכל. באשר לקו העיצובי, הוחלט על שילוב סגנונות של מודרני וכפרי

250,000
115 מ"ר
אורית אלפסי
ב .יאיר חברה קבלנית
אורלי כהן
סלון עם עמודים

פרקטיות ונוחות במקום הראשון

אורלי כהן
סלון עם עמודים

הדיירים: זוג + 3
מיקום: צור הדסה

את תכנון דירתם התחילו בני הזוג והמעצבת דווקא מדירה קודמת שרכשו ועברה שינויים תכנוניים, אלא שהמשא ומתן מול הקבלן הגיע למבוי סתום, הרכישה בוטלה, והשלושה נרתמו לחיפוש אחר דירה אחרת שתתאים לצורכיהם, לאזור המועדף עליהם וכמובן לתקציבם. את הדירה בת ארבעת החדרים ביישוב הקהילתי צור הדסה ראו השלושה על הנייר בלבד, לפני שהפרויקט כולו החל, ולאחר התלבטויות החליטו בני הזוג לרכוש אותה ולבצע יחד עם המעצבת שינויים כדי להפוך אותה לדירה האידאלית עבורם.

עמודים מחופים

העמודים חופו במדפי קוביות

אורלי כהן
עמודים מחופים

במהלך התכנון הושם דגש על פרקטיות ונוחות עבור בני הזוג, היא עורכת דין והוא עוסק בתחום התרופות, ולשלושת ילדיהם הקטנים. שלב התוכנית על הנייר אפשר לבצע שינויים במבנה, וכך למשל הוגדל המטבח על חשבון חדר הכביסה ותוכנן קיר ארונות גבוהים במטבח שיאכלס מקרר ויחידת בילט אין. בכך למעשה "נפתח" כל המטבח ואפשר להכניס גם דלפק ישיבה, ואף תוכננה יחידת כביסה גדולה במבואה חיצונית ולא מנוצלת.

פינת אוכל מאובזרת

הצצה מבין העמודים אל פינת האוכל

אורלי כהן
פינת אוכל
  • החלל הראשוני של הדירה היה אופן ספייס גדול, ללא הגדרות פונקציונליות, ולכן תוכננו שני עמודים המפרידים בין הסלון לפינת אוכל, אך לא סוגרים וחוסמים את החלל. כדי להכניס עניין חופו העמודים במדפי קוביות, המשתלבים על גביהם ומכילים בתוכם ספרים ופרטי נוי בשילוב סגנונות. מאחר שבני הבית מנהלים אורח חיים דתי, הוקצתה פינת נטילת ידיים מחוץ לחדר השירותים. לצורך כך שונה המסדרון, והפינה הפכה לפנינת חמד עם חיפוי של פסיפס עץ, הממשיכה את הקווים העיצוביים של הבית.
עמוד חוצה פינת אוכל וסלון

העמודים מפרידים בין החללים

אורלי כהן
עמוד חוצה
נטילת ידיים

פינה לנטילת ידיים עם פסיפס עץ

אורלי כהן
נטילת ידיים

בקשתה של בעלת הדירה הייתה לעצב בית נעים ונוח עם דגש על נוחות בתחזוקה, ולכן כל דבר שתוכנן או נרכש עבר את מבחן הנוחות והפרקטיקה. באשר לסגנון העיצובי, בני הזוג נחלקו בדעותיהם, ולכן היה צורך בשילוב סגנונות כשהקו העיצובי נע בין סגנון כפרי עדין עם נגיעות מודרניות. כך, למשל, בקשתה של האישה למטבח בסגנון כפרי עם חזיתות של מילואה בגוון שמנת, נענתה תוך שילוב דלפק שיש במקום עץ, כדי לענות על טעמו של הבעל, שלא רצה "מראה כבד". בסלון הוחלט על חיפוי אריחים של גרניט פורצלן בגימור בטוני כדי להתקרב לסגנון מודרני, אך למרגלותיו הוצב מזנון נקי אינטגרלי מעץ אגוז כדי להכניס חמימות לחלל.

הצצה למטבח גדול

המטבח הוגדל על חשבון חדר הכביסה

אורלי כהן
הצצה למטבח
דלפק מטבח כפרי

המטבח כפרי, הדלפק משיש

אורלי כהן
דלפק מטבח
קיר טלוויזיה

מזנון נקי אינטגרלי מעץ אגוז

אורלי כהן
קיר טלוויזיה

"התחלנו את התהליך כשלבני הזוג היה ילד אחד, אבל לביתם הנוכחי הם כבר עברו עם שלושה ילדים", אומרת המעצבת, "וכך נאלצנו לעשות בדרך שינויים, התאמות וחישוב מסלול מחדש כדי להתאים את הבית למשפחה הצעירה. עם סיום התהליך אני יכולה לומר בוודאות, כי גם בית מתוקתק ומעוצב בשילוב סגנונות יכול להיות פרקטי ונוח. אין סתירה בין שני הדברים".

ספסל סלון

הוספת חמימות בחלל

אורלי כהן
ספסל סלון
חדר רשינה

חדר השינה של בני הזוג

אורלי כהן
חדר שינה
שידת כיור

חדר הרחצה של בני הזוג

אורלי כהן
שידת כיור

רשימת ספקים חלקית:

ריצוף: גב ריצוף וקרמיקות
תאורה: סטודיו לייטינג
שטיחים: כרמל שטיחים ופרקט

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הדירה נראית נעימה. פתרון טוב עם העמודים והמדפים עליהם.מה חומר החיפוי על הקיר מעל השיש במטבח?מעל השיש

בודק...