באה מהבטן: המעצבת הלכה עד הסוף עם בלוקים של צבע

אחרי שהעבירה את המטבח למרכז הבית כדי לפנות מקום לחדר עבודה זוגי, הרעיפה המעצבת מאסה של צבעים עזים בסגנון קולור בלוק כדי ללכת אחר הלב בביתה החדש

awards participation badge
350,000
150 מ"ר
אלעד גונן
הדס פילובסקי-רון
הדס פילובסקי-רון

הדיירים: זוג + 2
המיקום: גני תקווה

לאחר כ-25 שנות מגורים בבית פרטי עם גינה גדולה בסביבה פסטורלית, החליטה המשפחה, זוג עם שני בנים בוגרים, לשנות אווירה ולעבור לגור במגדל מגורים אורבני. עבור האישה, מתכננת ומעצבת פנים, והגבר, מהנדס, השינוי היה כפול – מבית לדירה, מיישוב קהילתי לעיר. "את הדירה הזו רכשנו באופן הכי ספונטני", מספרת מעצבת הפנים הדס פילובסקי-רון שאמונה על התכנון והעיצוב של הדירה. "נותרו לנו כ-3 חודשים עד לפינוי ביתנו וטרם מצאנו מקום מגורים חלופי. ברגע שנכנסנו לדירה, החלטנו לרכוש אותה בלי לחשוב פעמיים".

פינת אוכל צבעונית

עיצוב אורבני ומלא בצבע

פינת אוכל צבעונית

הדירה נרכשה במצב מוכן למגורים ולא ניתן היה לבצע בה שינויים. בתהליך בזק שנמשך כחודש וחצי, הפכה הדירה את פניה. המעצבת הייתה בדירה כמעט יום יום ופיקחה על כל התהליך כדי לסיים את השיפוץ בזמן. "מאוד חשוב לנהל תהליך כזה בצורה מקצועית ויסודית, מאחר ששיפוץ הוא תהליך מורכב ועלול להתארך מעבר למתוכנן אם לא מנהלים אותו נכון", היא מסבירה. "כשהתחלנו את השיפוץ, היינו אחרי חודש מסיבי של תכנון ובחירת חומרי גמר וכך עמדנו בלוחות הזמנים הצפופים".

קיר טלוויזיה

סלון רחב בגוונים רכים מאזן את הצבע במטבח הפתוח שממול

קיר טלוויזיה

השינוי המהותי בדירה היה הצורך לייצר לשני בני הזוג משרד ביתי משותף בכניסה לדירה, שיאפשר קיום פגישות וקבלת לקוחות בנפרד מהבית ובלי להפריע לשגרת החיים. לצורך כך בתכנון החדש הועתק המטבח, שהיה ממוקם בכניסה לדירה, אל אחד מחדרי השינה, ובמקומו מוקם המשרד הביתי. הבחירה במחיצת הזכוכית במקום קירות בנויים, תורמת לתחושת הגודל והמרחב ומוסיפה אור וכיוון אוויר נוספים.

מבט מסלון לפינת אוכל

בחירת צבעים נועזת לצד ריהוט ופרקט בגוון חום טבעי

מבט מסלון לפינת אוכל

המטבח שממוקם כעת במרכז הבית מופרד מחדר המגורים במחיצה נמוכה. מצידה האחד אי המשמש לבישול ולישיבה, ומצידה השני הטלוויזיה. על מנת להשיג תחושת מרחב, נשברו כל הקירות ובוטלו הנמכות הגבס המקוריות ששימשו למערכת המיזוג ולספרינקלרים, וכך התקבל חלל פתוח ומרווח.

קיר טלוויזיה

המטבח מופרד מהסלון באמצעות מחיצה נמוכה בה מוקמה הטלוויזיה

קיר טלוויזיה
מטבח כחול לבן

מטבח בצבע תכלת נועז בשילוב עם משטח ואי לבן

מטבח כחול לבן

המעצבת שאוהבת מאוד צבע בנתה קונספט עיצובי של "קולור בלוק", ולכן בחרה בקירות ובתקרה בגוון לבן שלג בתוספת מקטעים שלמים של צבעים חלקים ועזים. מצד אחד השיגה מראה ססגוני, דרמטי ושמח, ומצד שני הקפידה על הרמוניה ואיזון. הסגנון העיצובי משלב מאפיינים מודרניים ותעשייתיים, תוך שימוש בחומרים בעלי מראה חם כפרקט עץ כהה ונחושת אדומה, לעומת חומרים קרים כברזל ופח.

"עברנו לדירה החדשה עם מזוודות בלבד. השארנו מאחורינו הכול וכל הריהוט והפריטים הותאמו במיוחד למעוננו החדש", היא מספרת. המטבח הוא החלק הדומיננטי ביותר בדירה וצבעו העז משמש עוגן לשאר הצבעוניות בחלל. רוב מכשירי החשמל הוסתרו כדי לשמור על מראה אחיד ונקי וליצור שקט ויזואלי. דלת סתרים שנראית כחלק מהמטבח מובילה למסדרון חדרי השינה, שכן אחד הדברים החשובים למשפחה הוא הפרדה בין החלל הציבורי של הדירה לבין האזורים הפרטיים.

פינת אוכל צבעונית

מקטעים שלמים של צבעים חלקים ועזים

פינת אוכל צבעונית

כל קירות חדר השינה וחלק מהתקרה נצבעו בגוון טורקיז, מאותה משפחת גוונים של המטבח, על מנת לשמור על אחידות בין החללים השונים בדירה. בשל לוחות הזמנים הקצרים הוחלט לא לגעת בתשתיות האינסטלציה בשני חדרי הרחצה, ולכן הוחלפו בהם רק חיפויי הקירות הסטנדרטיים של הקבלן. שירותי האורחים שופצו בשל הצורך להעביר צנרת חדשה למטבח.

חדר שינה אקווה

גם חדר השינה קיבל צבע, על מנת לשמור על אחידות בין חללי הבית

חדר שינה אקווה
שידת כיור ורודה

חיפויי הקבלן הוחלפו בחיפוי טרצו ולבן

שידת כיור ורודה

"יצרתי עבור משפחתי בית מרחיב לב, פרקטי, נוח ובהתאמה אישית, ללא תחושה של מגורים במוזיאון. ידעתי בדיוק מה אני רוצה והגשמתי כאן הרבה חלומות שלי", אומרת פילובסקי -רון, שאת רוב ההחלטות התכנוניות והעיצוביות קיבלה לבדה והיה לה חופש מוחלט. "אני מאוד מאמינה במונח 'הבית הרגשי', כלומר שהבחירות הנכונות ביותר עבורנו מגיעות מהבטן ומהלב. חייבת להיות הלימה בינינו לבין סביבת המגורים שלנו, ולכן אני לא מאמינה בטרנדים ובאופנות חולפות אלא בחקירה פנימית שלנו ושל עולם הערכים שלנו, על מנת ליצור לעצמנו בית שיהווה עבורנו Home ולא House".

דלת זכוכית
דלת זכוכית
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאוהבת באנשים אמיצים! צבעוניות מטורפת!!!

בודק...