במרחק נגיעה: כשהדירה הישנה והדירה החדשה הן שכנות

מה עושים כשרוצים להתרחב אבל לא לשנות את סביבת המגורים? מדלגים לדירה גדולה יותר בשכונה הסמוכה, ונהנים מיותר מרחב באותו אזור מוכר

160 מ"ר
אסתי נחמיאס
חלל מרכזי צבעוני
הדירה החדשה – מרחב, צבע ואור
הדיירים: זוג + שתי בנות
המיקום: מרכז הארץ
בני הזוג ושתי בנותיהם המתבגרות העתיקו את מגוריהם מדירת גן בגודל 120 מ"ר בעיר במרכז הארץ לדירה גדולה יותר בשכונה סמוכה. הדירה החדשה, ששטחה 160 מ"ר, נמצאת בקומה ה-11 עם חלונות המשקיפים לנוף האורבני. "מכיוון שנדרש שיפוץ כולל ומקיף הם פנו אליי", מספרת המעצב אסתי נחמיאס. "הדיירים רצו שהדירה החדשה תכלול יחידת הורים נפרדת מחלל המגורים, חדרים מרווחים לבנות, מטבח מאובזר לגבר שאוהב לבשל ומקום רב לאחסון".
שולחן סלוני בגב ספהמבט מפינת הקריאה אל הסלון
השיפוץ נמשך ארבעה חודשים וכלל חלוקה מחדש של החלל, שינוי תשתיות, עיצוב וסטיילינג, והחלפה של מרבית הרהיטים. במקור הדירה הייתה בת חמישה חדרים, אך הוחלט לבטל את אחד מהם כדי להגדיל את החלל הציבורי. עכשיו נהנית המשפחה מסלון ומטבח מרווחים, וגם מפינת קריאה. "בני המשפחה אוהבים לקרוא וביקשו התייחסות לספרים היקרים מאד לליבם", מרחיבה נחמיאס. "פינת הקריאה הפכה לאחת הפינות האהובות בבית, והיא כוללת ספרייה גדולה, מושב חלון ושתי כורסאות בגוון חרדלי עם שולחן קטן ביניהן".
פינת קריאה
פינת הקריאה האהובה
מושב חלון
מושב חלון – מקום נפלא למנוחה או קריאה
פינת הקריאה מתחברת אל הסלון, שבו ניצבת ספת רי"ש גדולה ואפורה, ומולה מסך הטלוויזיה וארון המדיה. לסלון גם צמודה מרפסת מפנקת הצופה לנוף אורבני. תשומת לב הוקדשה גם לאזור המטבח. "בתחילת התכנון חשבו בני הזוג להשאיר את המטבח הקיים, אבל לאחר בחינה מחודשת של התוכניות הוחלט להחליפו", אומרת המעצבת. "בני הזוג, שאוהבים לארח ולבשל, ביקשו כיריים ותנור גדול, משטחי עבודה רחבים ואי גדול ונוח לארוחות משפחתיות יומיומיות".
מבואת הכניסה והסלון
מבואת הכניסה והסלון
מטבח לאוהבי בישול
מטבח מרווח, במיוחד לאוהבי בישול
הדיירים והמעצבת לא פסחו על אף פרט בעיצוב המרחב הציבורי. כך למשל, הוחלפה דלת הכניסה בדלת משולבת זכוכית, ולצדה עוצבה מבואה עם ארון מעילים, קונסולה ומראה. כמו כן נבחר מקום לרהיט היחיד שבחרה המשפחה לנייד מביתה הקודם – ארון עץ המשמש לאחסון משקאות. ארון זה הוצב אחר כבוד בין הסלון למטבח, ובכך הוא יוצר קשר בין שני החללים. עוד אתגר שהיה כרוך בעיצוב המרחב, היה להסתיר את הצינור במטבח שמחבר את כל קומות הבניין. "כדי להסתיר אותנו החלטנו לבנות שתי נישות, שכעת משמשות לחפצי נוי", מסבירה נחמיאס.
גוף תאורה מעל פינת אוכל
מי היה מאמין שהנישות האלו נולדו מתוך אילוץ?
באזור הפרטי זכתה כל אחת מהבנות לחדר משלה, שמאבוזר במיטה, ארון גדול ושולחן כתיבה. את חדר הרחצה, לעומת זאת, השתיים חולקות. "הקירות בחדר הרחצה של הבנות מחופים בטיח אקרילי מוחלק והאמבטיה והקירות שסביבה מחופים באריחים לבנים", מתארת מעצבת הפנים.
חדר בת
החדר של אחת הבנות
כיור רחצה
חדר הרחצה של הבנות
ההורים קיבלו יחידה שטופת אור שכוללת מיטה, ארון גדול ופינת עבודה. "חדר הרחצה שלהם כולל מקלחון מרווח", מוסיפה המעצבת, "וגם כאן הקירות חופו בטיח אקרילי בגוון אפור וקירות המקלחון חופה באריחים לבנים". את הפינוק הזה משלימה מרפסת אחורית שצמודה ליחידת ההורים, ובה מגדלים השניים צמחים ועשבי תיבול.
יחידת ההורים והמרפסת הצמודהיחידת ההורים והמרפסת הצמודה
הקיר המחופה בחדר הרחצה
הקיר המחופה בחדר הרחצה של ההורים
מעצבת הפנים אסתי נחמיאס, שמה בעבודתה דגש על זרימה, מרחב ואור, וכן שימוש בחומרים טבעיים. "כמעצבת, חשוב לי לבטא את הסיפור של הלקוחות, ולצקת לתוכו את הזיכרונות, האהבות, הרצונות, החלומות והצרכים שלהם", היא אומרת. " כמלבישה, אני מלקטת פריטים ישנים וחדשים ומחברת אותם יחד בהרמוניה".
כיור שטיפת ידים בצבע ירוק
שירותי האורחים
פינת ההסבה בסלון
פינת ההסבה בסלון
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...