בעקבות האור: המשחק בן התאורה הטבעית לגוונים ולחומרים שנבחרו

הקו שהנחה את המעצבת, הוא שימוש בתאורה הטבעית בבית ככלי עיצובי שהכתיב את החומרים והגוונים שנבחרו לדירה. המפגשים המעניינים בן החומרים, המרקמים והצבעים הולידו עיצוב הרמוני שמקנה שלווה ורוגע בדירה.

ליצירת הרמוניה מושלמת בדירה האדריכלית שרי עוז עיצבה את הבית בהתאם לתאורה ששוטפת אותו במהלך היום. השילוב  של רהיטי רגבה, ובחירת הגוון הנכון שמבליט את המרקם והטקסטורה, הקנו לדירה אווירה נעימה אותה ביקשו הדיירים.
המטבח המעוצב של חברת רגבה, שנמצא באזור הלא מואר של הבית, נבחרו גוונים של שחור ואפור, מתוך כוונה לשמר את אותה אינטימיות שנתבקשה על ידי הדיירים והוכתבה על ידי כמות האור שחדרה במהלך היום.
מטבח רגבה
מטבח שיש אפור
חדרי השינה שתוכננו כ"אי" של שינה, להם הותאמו גוונים וחומרים בהירים לרמת התאורה הטבעית הגבוהה החודרת לחדר כמעט בכל שעות היום. בחדר רחצה הורים הכיור והמראה נשארו בתחום אזור השינה, נראה כ"פורץ" למרחב חדר השינה, והוא מודגש באמצעות חיפוי תלת ממד עשוי קורות עץ ארז וריצוף אבן המתחבר לרצפת הפרקט שבחדר.
הריהוט  שנבחר בקפידה עוצב בשיתוף פעולה עם מטבחי רגבה רעננה. השימוש בקורות ובמשטחי עץ הארז  שולב באזורים שונים בבית, ניתן לראותו בצורה ברורה במטבח, ובשימושים שונים בכל רחבי הדירה כחיפוי קירות, מסגרת לכיור ולמראה, וכמשטח לשולחן הכתיבה בחדר עבודה.
חדר שינה
קיר חיפוי עץ
מיטה זוגית
המפגש בין תאורה- טבעית או המלאכותית לבין חומרים וגוונים של חברת רגבה, השפיעו על כל התהליך העיצובי של שרי עוז.  לדבריה: "הרבה לפני תחילתו של שלב התכנון, רמת התאורה הטבעית בבית נבחנה לעומק בכל שעות היום, אובחנו אזורים שהם חשוכים יותר, אזורים מוצפים באור טבעי ואזורים חצויים. חשיבות רבה ניתנה לתרגום רמת התאורה הטבעית בחללים השונים בעת בחירת הגוונים והחומרים, במטרה לשמר את התחושה הטבעית אותה הכתיב האור. את התוצאה אפשר לראות במיוחד בשני מקומות בבית, במטבח ובחדר השינה. למטבח שנמצא באזור הלא מואר של הבית נבחרו גוונים של שחור ואפור, מתוך כוונה לשמר את אותה אינטימיות שנתבקשה על ידי הדיירים והוכתבה על ידי כמות האור שחדרה במהלך היום. דלפק העץ נבחר בזכות הטקסטורה והגוון שהותאמו ונבחנו בסביבת רמת תאורה נמוכה."
במבחן התוצאה מתברר שחשיבתה המקורית של האדריכלית, הוכיחה את עצמה. לרוב, נהוג לחשוב שבמקומות אפלוליים כדאי להרבות בגוונים בהירים ולהיפך. כאן, היא הוכיחה את ההיפך וזרמה בתכנונה עם תכתיבי האור הטבעי.
את ההתייחסות לחומרים ולחיבור בין פונקציונליות ואסתטיקה אפשר לראות בקיר הנמצא בגב המיטה. משחק של הבדלי עומק, מרחק וחיבור מדויק מאוד ומתוכנן בין חומרים וטקסטורות. וכן לאביזרי הסטיילינג המעניקים לחלל הבית את המראה המושלם וההרמוני שמתחבר לרצונות ולאופיים של הדיירים.
קיר עם דלת מוסתרת
פנטהאוז
פינת אוכל
ארון בצבע כרם
ארון בצבע כרם
ארונות רגבה
מזנון

 

553
6 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הארון בחדר שינה הורים
מאיפה ניקנה הארון בחדר השינה הורים?

מהמם!
אהבתי מאד, ודוקא נהניתי גם מהתמונות המושלגות. סוף סוף, תמונות יפות, עדינות ומעוררות השראה, בניגוד לתמונות שיש כאן לפאמים שנחשבות לאומנות, אבל הן חתיכת קישקוש. כאן זה סולידי,עדין ומלא חן וטעם. קצת הפריעה לי שהבית אפרורי מדי, ויצא לו אוירה חשוכה ואולי גם קצת משרדית רשמית, אבל זה עניין של טעם, ואובייקטיבית, העיצוב מהמם, יוקרתי, משדר סטייל. מאד יפה!

לא הבנתי מה הקטע עם הריצוף....

כל הכבוד למעצבת
בטוב טעם..מהמם...

בניין ודיוור פרסומ
או קיי למה לא לקרוא לזה מדור פרסומי לרגבה.

I am puzzled... מה בין הכותרת לכתבה?
לא היה לי כח לקרוא...בעקבות האור??? מה זה אתגר עיצוב להפוך דירה מוארת לחשוכה? העיצוב חשוך מודרני ויוקרתי בדיוק כמו סוויטות של בתי מלון יקרים. יצא מאוד יוקרתי עם אומנות יפה אבל אין שום הרמוניה עם אור או נוף.

בודק...