גם להם מגיע: הצצה לדירה מעוררת השראה בה גרים אישה ו-12 חתולים

עיצוב פנים עשוי כהלכה משמש כלי עזר נפלא למציאת פתרונות אסתטיים ופונקציונליים כאחד. כך גם במקרה של הדירה בכפר סבא, אותה תכננה מעצבת הפנים אסתי דינור, בעלת סטודיו wabi-sabi, עבור ציירת, מטפלת וחתולאית המגדלת בביתה 12 חתולים. דינור הפליאה ליצור עבורה (ועבור ההולכים על ארבע) סביבת מגורים אקלקטית, תרבותית ומלאת אופי שעונה במדויק על הצרכים הייחודיים.

500,000
120 מ"ר
איתי אבירן
אסתי דינור wabi-sabi

המיקום: כפר סבא

 

יציאה לפנסיה הינה תקופה בחיים במהלכה אנו צפויים לשהות בבית יותר מבכל תקופה אחרת בחיינו. רובנו נגיע אליה עם דירות שכבר עשו את שלהן, ועם מעט מאוד כוח למבצעי שיפוץ מורכבים.

הדירה אותה עיצבה מעצבת הפנים אסתי דינור עבור אישה מרשימה ורבת פעלים, רגע לפני צאתה לפנסיה אחרי עשורים במהלכם עבדה במשרד אדריכלים, הפתיעה אותנו במיוחד: טרם המעבר בעלת הדירה- ציירת, מטפלת וחתולאית המגדלת בגפה 12 חתולים- חיה בדירה בתל אביב. עתה, משעמדה לצאת לפנסיה, בחרה להעתיק את מקום מגוריה לכפר סבא, בסמוך לביתה. לשם כך רכשה דירה גדולה ומוארת באחת השכונות הפסטורליות בעיר, בבניין שנבנה בשנות ה-70.

מבט אל סלון הדירה שעיצבה אסתי דינור

מבט אל סלון הדירה: אקלקטי ותרבותי

מבט אל סלון הדירה שעיצבה אסתי דינור

במקור כללה הדירה שני חדרי רחצה- האחד לשימוש ההורים, השני לכלל הדירה, וכן שירותי אורחים. כמו כן היתה בה מרפסת שירות שצורתה ר', שיצאה מחלל המטבח ושמשה כחדר כביסה ושירות. הפרוגרמה החדשה כללה סלון גדול ומטבח, חדר שינה, חדר אורחים וקליניקה".

"דירה בה גרים 12 חתולים דורש מחשבה והתחשבות בכל הנוכחים בבית. הרי ‘דיירים’ שכאלה זקוקים לשקי מזון גדולים, ארגזי חול לחתולים, שאריות פרווה ועוד", מסבירה המעצבת. "בנוסף, לדייר אחד הולך על שתיים לא דרושים שלושה חדרי שירותים. מאחר ומערכות המים והניקוז ישבו כולן באותו אזור, בתכנון החדש שלושת חדרי השירותים אוחדו לכדי חדר אמבטיה אחד גדול ומפנק. חדר המגורים החדש מחובר למטבח ולפינת האוכל וכולל שתי ספות מתכת מרוקאית מפנקות. התכנון החדש הותיר לנו די מקום עבור פינה המיועדת לאירוח ושיח אינטימי הכוללת 2 כורסאות ושולחן קטן. בפינת האוכל שילבנו שולחן ברזל עשוי עבודת יד אומן, מעליו משטח זכוכית וסביבו אוסף כיסאות מתכת. מעליו נתלתה מנורה מודרנית ומינימליסטית. חדר השינה של בעלת הבית כולל יציאה לחדר ארונות ודלת הזזה המובילה לחדר הרחצה המרכזי בדירה. בחדר האורחים שילבנו מיטת מתכת בסגנון מרוקאי ובחדר העבודה מיטת טיפולים. בחלונות בכל הדירה הותקנו סורגים שקופים למניעת נפילות של החתולים מהקומה הרביעית, זאת מבלי שיתנגשו בקו העיצובי של הדירה".

הסלון בדירה שתכננה אסתי דינור

חדר המגורים החדש מחובר למטבח ולפינת האוכל וכולל שתי ספות מתכת מרוקאית מפנקות.

הסלון בדירה שתכננה אסתי דינור
פינת ישיבה אינטימית בדירה שתכננה אסתי דינור

תכנון נכון של החלל הציבורי הותיר די מקום לפינת אירוח אינטימית

פינת ישיבה אינטימית בדירה שתכננה אסתי דינור

עבור הדיירים ההולכים על ארבע מצאה דינור כמה פתרונות חשובים ויצירתיים: כך למשל חדר הכביסה יועד גם עבורם, שם הותקנו ארגזי חול חכמים שמתנקים אוטומטית על ידי מים שמתנקזים ישירות למערכת הביוב. בנוסף דאגה להתקין עבורם דלתות מעבר מיוחדות לחתולים שמאפשרות להם להיכנס ולצאת מהחדר גם כאשר הדלת סגורה. בכל החדרים הותקנו אביזרים מיוחדים לחתולים כמו עצי טיפוס ומשטחי גירוד והריפודים מותאמים גם הם לבעלי חיים.

אסתי דינור עושה כבוד להולכים על ארבע

מקום של כבוד לחתולים

אסתי דינור עושה כבוד להולכים על ארבע

"מבחינת הסגנון הטעם שלי ושל בעלת הדירה שונה בתכלית", משתפת אסתי. "בעוד אני דוגלת בקו מינימליסטי חם, דירתה שלה היתה מלאה פרטי אמנות פרי יצירתה וכללה הרבה מאוד פרטי ריהוט ושטיחים מרוקאיים. בכל זאת היא בטחה בי על אף הפערים בטעם האישי והיא מברכת על התוצאה שהתקבלה בכל יום".

הסלון רוהט בפריטים שנבחרו על ידי בעלת הדירה בחנות המייבאת פריטים מרוקאים אותנטיים. לצידם שולבו פריטים שהיו ברשותה טרם השיפוץ עבורם השכילה דינור למצוא מקום של כבוד, כך למשל שטיחים מרוקאים, שולחנות הסלון עשויים מתכת מרוקעת, רהיט הטלוויזיה עשוי עץ צבוע ומשופשף, כדים גדולים, פסלים וחפצי נוי רבים. "איזנתי את כל העושר הוויזואלי הזה בשלושה אופנים: איחוד חללים לגושים גדולים, שמירת החומרים האותנטיים כמו רצפת הטראצו המקורית בדירה שעברה ליטוש וכן בעזרת תאורה לא ישירה הכוללת גופים דומיננטיים לצד נסתרים".

מודרני ואקלקטי בחלל אחד

מודרני ואקלקטי בחלל אחד

מודרני ואקלקטי בחלל אחד

ואכן, על מנת לאחד ולהעצים את האלמנטים בנתה המעצבת תכנית תאורה מתוחכמת הכוללת תאורה נסתרת שמאירה את הקירות על גביהם תלויות עבודות אמנות פרי יצירתה של בעלת הדירה. בתוך כך שילבה מנורות שמשלימות את אפקט ההארה: "בחרנו בתאורה לא ישירה שנובעת מתחתית תקרת הגבס המונמכת וכוללת מנורת תקרה שמאירה בהחזר מהתקרה. עבור המסדרון בחרנו מנורות קיר משולבות ודקורטיביות ובחדרים הצבנו מנורות קיר up- light ומאווררים, בעלי זרועות שקופות, המשמשים גם לתאורה".

במטבח בחרה המעצבת להשתמש בחיפוי פורניר ירוק ובמשטח ‘קוריאן’ ירקרק להשלמת המראה. היא הוסיפה מדף בסגנון מרוקאי לתבלינים מרוקאי וניכר כי הצבעים העזים משתלבים היטב עם הריהוט המרוקאי, שבעלת הדירה כל כך אוהבת.

המטבח בדירה שתכננה אסתי דינור

מבט למטבח הססגוני

המטבח בדירה שתכננה אסתי דינור
מטבח ירוק

במטבח בחרה המעצבת להשתמש בחיפוי פורניר ירוק ובמשטח ‘קוריאן’ ירקרק להשלמת המראה.

ירוק עולה- מטבח בדירה שתכננה אסתי דינור

את חדר הרחצה בחרה דינור לחפות בחיפוי קרמיקה דמויי תחרה בגוונים של שחור ולבן. אמבטיית ה- free standing עשויה קוריאן, כך גם הכיור. שניהם קיבלו ממד דרמטי הודות לתאורה הנובעת מהקירות ופרטי סטיילינג ששולבו בחלל. תופסת את העין במיוחד בובה ששמשה לתצוגה בחנות להלבשה תחתונה, אותה מצאה הלקוחה וקישטה בה את חדר האמבטיה.

מבט אל חדר הרחצה בדירה שתכננה אסתי דינור

את חדר הרחצה בחרה דינור לחפות בחיפוי קרמיקה דמויי תחרה בגוונים של שחור ולבן

מבט אל חדר הרחצה בדירה שתכננה אסתי דינור
מבט אל חדר הרחצה בדירה שתכננה אסתי דינור

אמבטיית ה- free standing עשויה קוריאן, כך גם הכיור.

מבט אל חדר הרחצה בדירה שתכננה אסתי דינור

"כל בית צריך להיות בעל אופי אישי שמותאם לצרכי הדיירים ועליו לשקף את טעמם ואישיותם", מסכמת המעצבת את התהליך. "גם אם המעצב מעדיף סגנון שונה, תפקידו וחובתו להתחבר עם עולמו הפנימי של הלקוח. יחד עם זאת, כדי שהתהליך יצלח, על הלקוח להאמין במעצב ובכוונותיו ולאפשר לו להביא לידי ביטוי את התשוקות והרצונות על הצד הטוב ביותר. לקוח שישכיל לשתף פעולה עם מעצב ויהיה קשוב לו, יפיק את מירב התועלת מהשירות".

חדר השינה בדירה שעיצבה אסתי דינור

חדר השינה של בעלת הבית

חדר השינה בדירה שעיצבה אסתי דינור

רשימת ספקים חלקית:

מטבח: רגבה, משטח קוריאן: ניגא, ריהוט: Villa Maroc, תאורה: אקסלוסיב, כלים סניטריים וקרמיקה: MODY, קבלן: ש.ל. שוורץ

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...