דירה ב 32 מטר: כמו להכניס פיל לפיאט 500

תכנון ועיצוב בדירה קטנה לסטודנט היה אתגר כפול, קודם כל תכנון מתוחכם ואחר כך ניהול וביצוע הפרויקט שבמהלכו הדירה לא יכלה להכיל יותר משני בעלי מקצוע

awards participation badge
200,000
6+32 מרפסת מ"ר
טל ניסים
הלנה מור

מיקום: ירושלים, מרכז העיר ליד שוק מחנה יהודה
הדייר: סטודנט בן 25

סטודנט ירושלמי, מלא בשמחת חיים, שאוהב לקרוא, לצפות בטלוויזיה, לבשל ולארח חברים, ביקש מהמעצבת הלנה מור שעל אף גודלה הפצפון של הדירה, היא תאפיין אותו, תהיה נוחה ללימודים ולשעות פנאי ושיהיו בה את כל הפונקציות שדירה צריכה.

האתגר שמעבר לכל דמיון
השטח הקטן שבעל הבית הקודם העז לקרוא לו בשם דירה, היה מחולק לשני תאים קטנים שכונו חדרים, בתוכם הכול היה הרוס, עם בעיות איטום, חשמל ומים. בחלל שזכה לשם סלון, לא היה מקום להכניס מסך טלוויזיה ובחדר השינה, אפשר היה להכניס בקושי מיטת נוער ושולחן קטן. רק למי שיש דמיון מאוד מפותח ונכונות לעמוד באתגר, יכול היה לראות את הפוטנציאל. הלנה מור ראתה. הקירות נהרסו, תשתיות התפעול הוחלפו ומתחת לרצפת קרמיקה ספרדית מעוצבת בגוונים דרמטיים, הותקנה מערכת חימום תת רצפתי מותאמת לקור הירושלמי. בפרופורציה נכונה הדירה חולקה לשניים: אזור חברתי ואזור פרטי. החלוקה נעשתה באמצעות עבודות נגרות מתוחכמות שבזכותם נחסך עובי קירות בנויים.

מרחב חברתי בדירה קטנה

מי שנכנס לדירה לא מתאר לעצמו שבדירה כל כך קטנה אפשר להפריד את חדר מהסלון

מרחב חברתי בדירה קטנה
עיצוב: הלנה מור צילום: טל ניסים

אם לא רואים לא מאמינים מה יכול להכיל חדר שינה קטנטן
בשטח הקטן בגודל של 8 מטר בלבד, הלנה עיצבה חדר שמשמש את הדייר כחדר שינה וחדר לימודים. בין שני קירות, שחופו בארונות, האחד קיר חיצוני שפונה לחדר המדרגות והשני הוא הצד האחורי של עבודת הנגרות שפונה לסלון, מוקמה מיטה זוגית נוחה. סביבה ספריית מדפים, חלקו התחתון של המדף התחתון מעל כוננית הלילה, רופד בצבע זהה לקיר המחופה טפט תלת ממדי צבוע. לצד המיטה שולחן כתיבה מרווח שנמשך עד הקיר המקביל. מעליו מדף נוסף שנועד לקוביות הונגריות, אחד מתחביביו של הסטודנט.

חדר שינה ולימודים בדירה קטנה

הצבע בו נצבע קיר הבטון המוטבע נמשך גם על המתגים שנעלמים בקיר. החלק התחתון והעליון של המדף שצמודים למיטה רופדו באותו הגוון

חדר שינה ולימודים בדירה קטנה
עיצוב: הלנה מור צילום: טל ניסים

גם בדירה קטנה אפשר להרגיש כמו במלון בוטיק
ליצירת מקומות אחסון נוספים בדירה הקטנטנה, המיטה הועלתה על במה בנויה על גבי מגירות ובחדר הרחצה, בו תחושת המרחב גדלה בזכות הריצוף שעולה על הקיר עד התקרה, נוספו ארונות ושתי גומחות להצגת פרטי נוי של הדייר. בדומה לחדרי אירוח במלון, בחדר רחצה הוסתר מכשיר לחימום מים לכל הדירה שפועל עם פתיחת ברז המים החמים וממשיך להזרים מים חמים ללא הפסקה.

חדר שינה לימודים ורחצה בדירה קטנה

באמבטיה ברווזים זכר מהילדות, בחדר השינה על המדף אחד מתחביביו של הסטודנט קוביות הונגריות, היתר מאוחסנות במגירה שמתחת למיטה

חדר שינה לימודים ורחצה בדירה קטנה
עיצוב: הלנה מור צילום: טל ניסים

בדירה הקטנה הסלון נועד לפינוקים גדולים
עם הכניסה לדירה מתגלה עבודת הנגרות המתוחכמת, בה הלנה עיצבה מקום למסך טלוויזיה 50 אינצ', מתחתיה מקרר בילד- אין, מגירה לכביסה וחומרי ניקוי לצדה ארון חשמל ומקומות לאחסון. מול הקיר ספה נוחה ומפנקת, שבעת הצורך נפתחת למיטה עם מזרון אורטופדי, שמאפשר לינה רגועה ונעימה.

סלון סדירה קטנה

בדירה כל כך קטנה שמוצפת אור אפשר לגדל צמחיה טבעית בעציצים

סלון בדירה קטנה
עיצוב: הלנה מור צילום: טל ניסים

משטחי עבודה בשפע, גם במטבח קטן
עיצוב המטבח הקומפקטי, מהווה אתגר לדייר חובב הבישול. יש לרשותו תנור, כיריים חשמליות, מקומות אחסון, כיור צמוד ואפילו מתקן לטיהור מים. בין לבין כל אחד ממרכיבי המטבח, הוא מוצא משטח עבודה קטן, שעליו במקצועיות רבה, הוא מכין מטעמים לשמחתו ושמחת האורחים שלו.

מטבח בדירה קטנה

אפילו במטבח הקטן, שעל הקיר הצדדי שלו מדף לתבלינים נמצא מקום לדמויות צבעוניות מעוררות חיוך

מטבח בדירה קטנה
עיצוב: הלנה מור צילום: טל ניסים

 בתהליך השיפוץ למי שלא היה מקום יצא למרפסת
האתגר הפרויקט הזה היה הרבה מעבר לתכנון. בעת הביצוע, שהתנהל בחודשי החורף הקרים והוקצב לו זמן של חודש ימים, נדרש היה תמרון כמעט אקרובטי בארגון בעלי המקצוע. בגלל גודל הדירה הקטנה, יכלו לעבוד בה שני אנשי מקצוע בו זמנית לכל היותר. לשמחתה של הלנה, כולם אהבו את הפרויקט ועשו את הכול על הצד הטוב ביותר ונהינו מכל רגע. מי שנאלץ לחכות לתורו יצא למרפסת המשקיפה אל הרחוב. בשלבי סיום הפרויקט, רצפת המרפסת רופדה בדשא מלאכותי.

מרפסת ירושלמית בדירה קטנה

מהמרפסת הצרה אפשר להשקיף על מהלכה של הרכבת הקלה

מרפסת ירושלמית בדירה קטנה
עיצוב: הלנה מור צילום: טל ניסים

רשימת ספקים חלקית:
קבלן: ערן פרויקטים
מטבח: סמל מטבחים
נגרות: הנגריה
ריצוף וסניטציה:  גודשטיין קרמיקה
חימום תת רצפתי: פרקט עד הבית
תאורה: ברק תאורה
מיזוג אוויר: אבי זרביב, צבע נירלט

רעיונות נוספים לעיצוב דירות קטנות:

פשוט להתאהב בה: עיצוב דירה קטנה להשכרה

לא בכוח, רק במוח – דירה קטנה בעיצוב חכם

איך מתמודדים עם 78 מ"ר? עיצוב דירה קטנה בלב תל אביב

4 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

התכנון באמת חכם, אבל הצבעים שנבחרו (כהים ורבים) לדירה כל כך קטנה מפריעים להתלהב ממנה.

יעל אני מסכימה איתך

גם אני פחות אהבתי את פלטת הצבעים, אבל כנראה שהלקוח אוהב, וזה מה שחשוב (כן אהבתי את הארון הוורוד - זה אדיר). חסר לי מאד לראות את ה״לפני״, בתמונות ובשרטוט.

אני כן אהבתי את הצבעים, זה מעוד נכון לעשות דירה צבעונית, במיוחדת שהיא מיועדת לאדם צעיר. צבע שונה עוזר להגדיר אזורים שונים . קצת יותר מידי היה לי פרקט. אך פרוייקט מעניין, תכנון מקצועי, ביצוע טוב. ממש שאפו למעצבת. רואים חשיבה רבה, פתרונות בחדר שינה של העיצוב- סופר מקצועי ויצירתי. אני בתוכה שדייר יהיה מאושר לגור בדירה כזאת. מעצבת מפרגנת

בודק...