הדירה היוונית שלי: בית בהשראת חופש

המעצבת קיבלה פרויקט בחודש אוגוסט, והחליטה ללכת עם החופש הגדול עד הסוף, בלוח זמנים צפוף ביותר ובהשראת החופש, קיבלה דירת הקבלן טאץ' יווני והפכה לחמימה, מודרנית ומלאת אור, סנטוריני מאחורייך.

170,000 ש"ח
130 מ"ר מ"ר
אורן שלו
רוית רוד
ספת ר אפורה
הדיירים: זוג + שתי בנות
המיקום: כפר סבא הירוקה
בשלהי החופש הגדול קיבלה המעצבת רוית רוד פניה מאתגרת: משפחה שעתידה הייתה להיכנס לבית חדש מיד לאחר החגים, ביקשה לעצב את ביתה. למרות לחץ הזמן החליטה רוד להירתם למשימה, "מדובר בדירת קבלן חדשה שהיו בה מספר אתגרים", מספרת היום המעצבת. "המטבח בעל שטח אחסון קטן, ובינו לבין פינת האוכל ניצב קיר חוצץ שלא איפשר למקם שולחן בגודל סביר. בנוסף, חדר הרחצה המרכזי היה חשוך ולא היה מקום לארון לשתי הבנות. גם חדר הרחצה של ההורים וחדר הארונות שלהם היו קטנים מאד ולא פונקציונליים".
 
זה מה שיש

הדיירים הביאו חלק מהריהוט מביתם הקודם – שולחן האוכל והכיסאות, הספה בסלון, מיטת ההורים והמיטות של הבנות. "החלטנו להשתמש בריהוט הקיים כהשראה לבניית הקונספט לדירה החדשה", מספרת רוד. "כך התקבלה דירה חמה ומודרנית עם מוטיבים אורבניים קלים".
חדר ילדים לשניים
היו פה קודם, המיטות של הבנות
לצאת חוצץ

במסגרת השינויים שנדרשו בבית, הוחלט להסיר את הקיר שחצץ בין המטבח לפינת האוכל. הדבר הגדיל הן את שטח המטבח והן את פינת האוכל. בנוסף, הוחלפו במטבח הידיות שנתן הקבלן בידיות ברזל שחורות, והוסרה יחידת הארונות הגבוהים ובמקומה תוכנן קיר חדש בנגרות מותאמת. "בכך נוצר מטבח מרווח בצורת ח", אומרת רוד. "על הדופן הפונה לסלון שילבנו יחידת מדפים כדי שהיושבים בסלון יראו אלמנט מעוצב". באשר לפינת האוכל, היא כאמור הובאה מהבית הקודם, אך הכיסאות נצבעו בשחור ונוספו לה פרטי סטיילינג ברוח המראה החדש.
פינת אוכל
מאוחדים: המטבח ופינת האוכל 
גופי תאורה פשוטים
פינת האוכל לאחר השדרוג
מהעיר לכפר

פלטת הצבעים בסלון נרקמה מסביב לספה האפורה שהביאו עמם הדיירים, וכך שולבו גווני אפור ושחור עם ירוק-טורקיז עמוק וצהוב. "לקבלת מראה אורבני השתמשתי בחומרים כמו ברזל ועץ, ובחיפוי טיח אפור לקיר הטלוויזיה", מסבירה המעצבת. "מנגד, בכדי לרכך ולחמם מעט את האווירה המודרנית הזאת, הלכנו על מזנון שחור בעל מראה כפרי". הכורסה והכריות שנבחרו ממשיכים את הצבעוניות שנבחרה, ומשלימים את האווירה.
סלון פשוט
הספה הגדירה את הצבעים
 
פרקט אלון
קיר הטלוויזיה קיבל חיפוי טיח אפור
 
חלום ליל קיץ

בין הפריטים שהובאו מהבית הקודם, הייתה גם המיטה הלבנה של ההורים. מיטה זו, בשילוב העובדה שכולם היו סביב חופשה, הביאה עוררה במעצבת השראה יוונית. "הצעתי שהקונספט לחדר השינה ולחדר הרחצה של ההורים יהיה חופשה יוונית", אומרת רוד. "כדי לייצר את האווירה נבחרו גווניי כחול, לבן ועץ". לצד המיטה הוצבו שידות שונות בגווני לבן ועץ, והקיר שמאחוריה נצבע בכחול עמוק.
קיר כחול בחדר שינה
מיטה מעוררת השראה
איחוד מרגש

החלטה חשובה שהתקבלה בנוגע ליחידת ההורים, הייתה לאחד את חדרה הרחצה שלהם עם חדר הארונות. בכך התקבלה מקלחת מפנקת המעניקה תחושה של חופשה. גם בחדר זה נעשה שימוש בגווני כחול, לבן ועץ. במקום חדר הארונות, מוקם בתוך החדר ארון קיר רחב המשלב בתוכו טלוויזיה. "הארון לבן כדי שישתלב בקיר ולא יעמיס על החלל", מסבירה המעצבת. "יש בארון גם נגיעות של עץ כדי להתאימו לשידות הצד".
חדר רחצה
עכשיו יש מקלחת מפנקת
כמו נסיכות

דגש גדול הושם גם בחדר המשותף של שתי הבנות. "מדובר בילדות מלאות תעסוקה וחלומות, שאוהבות לרקוד וליצור", מספרת רוד. "יש להן אוסף מיניאטורות של נסיכות והן חלמו על פינת איפור בחדר". לכל בת הוקצתה פינה משלב בחדר, ובהתאם לדרישותיהן הן קיבלו פינת איפור נסיכותית, פינת קריאה ואזור משחקים. גם אוסף המיניאטורות של השתיים קיבל מקום של כבוד, וניתלה בגאווה על הקיר. "חדר המשחקים מאגד בתוכו את כל מה שהבנות אוהבות לעשות", מסכמת המעצבת. גם חדר הרחצה של הילדות שודרג – הקיר שחצץ בינו לבין חדר השירות הוסר, וכך התאפשר להכניס ארון גדול ולהאיר את החדר.
חדר ילדה
חדר לילדות יצירתיות
ארון אמבטיה תכלת
חדר הרחצה של הבנות, עם ארון גדול והרבה אור
חמים ונעים

בכניסה לבית מוקמה קונסולת ברזל שחורה ועליה פרטי נוי. "הקונסולה ממשיכה את הקו האורבני", מסבירה רוד, "ומשתלבת היטב עם ידיות הברזל החדשות במטבח, הכיסאות השחורים בפינת האוכל והשולחנות בסלון". להוספת חמימות, הדירה חופתה כולה בפרקט למינציה דמוי אלון, ונוספו שטיחים ווילונות להשלמת הטאץ'.
כוננית שחורה
ממשיכה את הקו האורבני, הקונסולה בכניסה 
 אקססוריז
טאצ'ים קטנים להשלמת המראה

ראשית
29 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דירה יפהפייה !!! נראה שכל כל פרט בה עם מחשבה

מלימון לימונדה
זה מה שנקרא לקחת דירה פשוטה ולמקסם אותה. מרגישים שהמעצבת חושבת פונקציונלית ועל צרכי הדיירים.

אהבתי מאוד נעים ועכשווי

לא יווני ובטח לא סנטוריני !
קצת כבוד למקצוע ! נו באמת ?

יפה מאוד
מאיפה הקונסולה בכניסה ?

ממתי צבע שחור נחשב יווני??
ואני חשבתי לתומי שיווני זה כחול ולבן.....

המלל הזוי. כרגיל.
מיטת הורים מעוררת השראה?? כי באמת טרם נראתה פה מיטת איקאה לבנה, עם סדינים לבנים, וסמרטוט אפור מושלך עליה...חדר ילדה יצירתי? כי קיר ורדרד זה באמת נדיר... חוצמזה - העיצוב נאה וסטרילי.אין פה שום דבר ששייך למשפחה, היסטוריה שלהם. הכל קנוי חדש וג'נרי לגמרי. דירה לדוגמה של קבלנים.

דירה נחמדה אך לא מקורית או מבריקה

תשובה לטלי
היי טלי. הקונסולה נרכשה ב-Two M.

תגובה לאדריטל
היי לעיתים כדאי לקרוא היטב את המלל לפני התגובה. המיטה לא היוותה השראה אלא העובדה שהיא עברה מהדירה הקודמת התוותה את העיצוב סביבה. לגבי פריטים של המשפחה, מדובר בזוג באמצע שנות ה-30, עברו מדירתם הראשונה כזוג צעיר כך שלא הגיעו לשלב צבירת אביזרים בעלי משמעות או היסטוריה. וזו אכן דירה קבלנית שהתקציב בה היה מוגבל כולל העובדה שהיו פריטים שהם לא היו מוכנים לוותר עליהם במעבר. ואל נשכח שיש אנשים הגרים שם, השקיעו זמן וכסף ואוהבים את ביתם.

תגובה לנורית או שבאמת קוראים לה רוית?
מלימון לעשות לימונדה זו בדיוק החשיבה המינימלית האפשרית, ולא איזו חשיבה פורצת דרך - וכך בדיוק עיצוב הדירה.

נו, הגזמתם
אולי ברקע נשמעת מוזיקה יוונית חוץ מזה סתם.. פשוט סתם

תשובה לחנה
היי חנה. המוטיב היווני בכחול לבן נמצא בחדר השינה. זו היתה כוונתי.

אם זה יווני אז אני צנצנת.
דירה סטנדרטית בלי שום מעוף . אין כאן שום דבר שמסכיר את יוון ובטח לא את סנטוריני. סתם המצאתם כותרת לדירה סטנדרטית. שיהנו, אבל מיוחד ושונה זה ממש לא!!!

מאיפה השטיחים?

עיצוב יפה אבל כנראה שהמעצבת לא היתה ביוון

נראה שהקוראים מצפים לעיצוב מהקולנוע ההוליוודי.
בהינתן העובדה שזוהי דירת מגורים של אנשים כמוני וכמותכם, הדירה נראית לי חמודה, מטופחת, מושקעת ופרקטית. מקווה לראות יותר מהסוג הזה במדור. תודה !

נראה שהקוראים מצפים לעיצוב מהקולנוע ההוליוודי.
בהינתן העובדה שזוהי דירת מגורים של אנשים כמוני וכמותכם, הדירה נראית לי חמודה, מטופחת, מושקעת ופרקטית. מקווה לראות יותר מהסוג הזה במדור. תודה !

דירה יוונית
דירה מתוקה נעימה ויפה, תהנו.

נראה שהקוראים מצפים לעיצוב מהקולנוע ההוליוודי.
בהינתן העובדה שזוהי דירת מגורים של אנשים כמוני וכמותכם, הדירה נראית לי חמודה, מטופחת, מושקעת ופרקטית. מקווה לראות יותר מהסוג הזה במדור. תודה !

סופר סטנדרטי עם כותרת שמגחיכה את המצוי
הבית משמים, חסר השראה, מאוד סטנדרטי-נחמד ברמה מאוד בינונית וסולידית. אין בו כלום מקורי או בעל מעוף. בהשראת חופשה? מרגיש כמו חופשה בחדר סגור במקום לא ברור. מקווה שהחופשות הבאות שלהן תהיינה יותר חווייתיות ותותנה רושם עמוק יותר על המשפחה.

עדין ואנין
עושה רושם שהכול בא עם חשבון ומחשבה, אהבתי את הקלילות והרוגע בשביל דירת מגורים נעימה, נראה שאנשים החליטו להגזים, אבל אנשים רגילים מעוניינים לגור כאן ברוגע ובשלווה בלי אורות מסחררים וכאבי אוזניים, אהבתי את הגישה, את הכניסה לתקציב ואת הרצון לתת לאנשים פינה נעימה

אגריטל
האם יש לך משהו טוב להגיד על איזשהו פרוייקט?

תגובה לחיה
תודה רבה חיה. נעים לקרוא את תגובתך .

תשובה ללידיה 17
היי לידיה השטיחים מהשטיח האדום בראשלצ.

קונסולה
מאיפה הקונסולה בכניסה?

תגובה קצת לא קשורה
אבל אני חייב להגיב- כמה תלונות יש לנו הישראלים שתהיו בריאים! אנשים הכל טוב- כל הזמן יורדים אחד על השני חדשים לבקרים, וואלה אחלה דירה, עיצוב מרענן, לא תמיד צריך להיות עמוס ומפוצץ בשביל שיהיה מוצלח. פשטות לפעמים עולה על תחכום וצעצועיות.

מהמם ממש

לא יווני ולא נעליים

בודק...