הפקת מקסימום מהמינימום: עיצוב מוגבל בזמן ותקציב

בפרויקט חידוש דירה שהותאמה אישית לדיירת ולשני ילדיה, הקפיד המעצב יעקב אדיר על פונקציונליות, עיצוב מוגבל בזמן ותקציב ויצירת אנרגיה חדשה

200,000
100 מ"ר
הדר קמינסקי
קבלן - מנור אגבאריה = שיפוצים ברמה אחרת
יקי אדיר
יקי אדיר
יקי אדיר

הדיירת אם לשנים, ביקשה לחדש, לרענן ולהכניס לדירתה החיפאית אנרגיות חדשות. שתי מגבלות היא הציבה בפני האדריכל, מפקח הבנייה והמעצב יקי אדיר, שנבחר על ידה לממש את רצונותיה: תכנון וביצוע בארבעה שבועות ותקציב מוגבל. יקי, קיבל לידיו דירה ישנה, עם בעיות רטיבות, רהיטים, חיפויי קירות ודלתות מיושנים. ההשראה לסגנון העיצוב, אותו הוא מקפיד להתאים לאופיים של לקוחותיו, נבעה מתמונה עם  גוונים פסטליים ועדינים. אותה הציגה בפניו הדיירת. מנקודה זו התחיל מסע מרתק ומזורז של שיפוץ ועיצוב מחדש של הדירה.

ספה בסלון

ספה וכורסה בגוונים של וורוד

9

אנרגיה לקוחה מהטבע

במטרה ליצור אנרגיה שמחדשת כל העת, נבחרו גווני הפסטל הבהירים שהיו מקור ההשראה לעיצוב הדירה. המעצב הוסיף אלמנטים עשויים מחומרים טבעיים, היוצרים תחושה של התחדשות מתמדת בדיוק כמו בטבע. שילוב החומרים הטבעיים מתחיל בכניסה לבית, באמצעות מראה ממוסגרת בקש וממשיכה בסלון באמצעות שולחנות הקפה.

מבואה לסלון

מגוון של חומרים טבעיים וצבעים רכים

1

מה מסתתר מאחורי קיר הכוח ?

אחת מהמטרות שהציב לעצמו יקי, היה להקנות לכל אחד מאזורי המרחב החברתי את הייחוד שלו. לצורך כך עיצב קיר כוח עשוי סרגלי עץ אנכיים, עליו תלוי מסך הטלוויזיה הגדול. בסלון נוצרה אווירה נעימה לבילוי שעות הפנאי ואירוח ואילו את צידו השני נוצל למטרה נוספת.

 

לכרטיס עסק של יקי אדיר – לחץ כאן >>

סלון אקלקטי

קיר כוח בסלון עשויי סרגלי עץ אנכיים

2

צדו השני של קיר הכוח

לצדו השני של קיר הכוח שפונה למטבח, צמוד דלפק לאכילה יומיומית. את עוביו של הקיר ניצל יקי ליצירת נישות מעוצבות המחופות בעץ טבעי. התאורה החמימה שבוקעת מתוכן משראה אווירה נעימה ומדגישה את האלמנטים העיצוביים שנבחרו בקפידה.

קיר במטבח

מטבח עם דלפק אכילה ליומיום צמוד לצידו השני של קיר הכוח שבסלון

3

חוגגים סביב השולחן העגול

להשלמת האזור שנועד לבילוי שעות הפנאי ואירוח, יקי עיצב פינת אוכל . במקום שבעבר עמדה פינת עבודה שלא התאימה לאווירה במרחב חברתי, עוצבה הפינה עם שולחן עגול, שבעת הצורך נפתח למספר רב של סועדים.

פינת אוכל עגולה

פינת אוכל עם שולחן עגול שניתן להגדילו

4

גם יפה וגם מועיל 

יקי המקפיד על שילוב בין פונקציונליות ואסתטיקה, מרבה לשלב בתכנון ובעיצוב נישות. ובכך יתרונות רבים, ראשית, הנישות יוצרות עומק שמשפיע על תחושת המרחב. התאורה שמשולבת בהן מפיצה אור נעים, המשפיע על כל החלל בו הן נמצאות, אם זה המסדרון בו שולבה פינת עבודה בתוספת מראה, המשמשת גם כפינת איפור, או נישות בשירותים וחדרי הרחצה, שיכולות לשמש כמקום פרקטי להניח בו תמרוקים או אקססרויז שמוסיפים למראה.

נישות בדירה

נישה במסדרון, בחדר רחצה ובשירותים

5

משורבט על הקיר: אהבה

לקיר שבגב המיטה, בחדר השינה של האימא, בחר המעצב בצבע חם של חמרה אדומה. הגוון משרה בכל החדר תחושה נעימה של חמימות, משמש רקע ליצירת ברזל צבוע בשחור, בו בקווים מופשטים נראים פניהם האוהבים של אישה וגבר.

חדר שינה

חדר שינה עם קיר בצבע אדמה אדומה

7

חדר בליגת העל הישראלית

לבן אוהד קבוצת הכדורגל של מכבי חיפה, עוצב חדר מתאים. הקיר נצבע בירוק בהיר, עיטורים עשויים חיתוכי ברזל נתלו עליו וגם לערסל הישיבה התלוי מהתקרה נבחר צבע ירוק בגוון אחר

חדר ילד

חדר ילד חובב מכבי חיפה

8

לסיכום- דבריו של יעקב (יקי) אדיר

"אחד מהדברים החשובים שמנחים אותי בכל אחד ואחד מהפרויקטים שלי, זו האחריות שמוטלת עלי לתכנן ולעצב את הבית או הדירה בדיוק המרבי למשפחה שתגור בו. הן ברמה פונקציונלית גבוהה שמתחשבת בכל הצרכים של כל אחד מבני המשפחה, הן ברמה האסתטית שתהלום את טעמם ואופיים והן ביצירת אווירה משפחתית נעימה תפורה במדויק לסגנון החיים שלהם. לכל פרויקט אני מגיע כיועץ מקצועי רב ניסון שמסוגל לכוון את לקוחותיי לתוצאות הטובות ביותר מבלי שאני כופה עליהם את טעמי האישי. חשוב לי שהדיירים להם אני מעצב את קן המגורים שלהם התחברו לדירה וירגישו בה הכי בבית שיש. כך גם קרה לי בפרויקט הזה. וזה מה שאפשר לי לארגן את הכול מראש, כשמתחילה סגרתי עם כל הספקים, מה שהקל עלי לפקח על קצב נכון של עבודה, לעמוד בלוח הזמנים ובמסגרת התקציב ההדוקה".

לעוד כתבות בנושא עיצוב דירות>>>

קיר דו צדדי
6

קרדיטים לספקים:

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...