חותמת אמריקאית מוטבעת על עיצוב פנים מודרני

סיפורם של שלושה חברים אמריקאים, שהקימו את חברת Jerusalem Design וחברה אחות Tel-Aviv Design . המתמחות בעיצוב פנים מודרני אמריקאי כאן בישראל

עידן סעידי איידן טרנר
180 מ"ר
עידן סעידי
איידן טרנר - תל אביב דיזיין
איידן טרנר - תל אביב דיזיין
איידן טרנר - תל אביב דיזיין

איידן טרנר, אדריכלית ומעצבת פנים, ילידת ארצות הברית, החליטה לפני שנתיים, להצטרף לשני חבריה, חזי ספרו ויואב ארנהלט  שהקימו לפני כעשור את חברה לאדריכלות ועיצוב פנים. בשם : Jerusalem Design. ייעוד החברה היה לשרת לקוחות אמריקאים שבונים את ביתם הקבוע, או הנוסף, בירושלים. החברה נתנה מענה לצורכיהם של לקוחות שמבקשים לבנות או לשפץ בארץ. במענה המקצועי, השקוף ואופן ניהול הפרוייקט העניק מעטפת אטרקטיבית מאוד ללקוחות שהלכו והתרבו וביקשו לשכור את שירותי החברה גם באיזור תל אביב והמרכז. כך הוקמה על ידי איידן טרנר חברת האחות:  Tel-Aviv Design .

בראיון עם איידן טרנר, אדריכלית ומעצבת פנים שסיימה לימודי אדריכלות באוניברסיטת פרסונס בניו יורק, התגלתה בחורה צעירה עליזה ומלאה בשמחת חיים, הלוקחת על עצמה את עיצובם של בתים ודירות ללקוחות שנמצאים בארצות הברית. לפניכם הבית הישראלי של משפחה, להם בתים נוספים במקומות שונים בעולם. פרויקט תכנון ועיצוב הדירה התל אביבית ערך פחות משנה, כשהם נמצאים מעבר לים, ואיידן טרנר אחראית על הכול, מהתאמת הדירה לצרכיהם וטעמם של הדיירים ועד קביעת המזוזה על משקוף הדלת.

סלון ומרפסת מודרני

גם המרפסת מעוצבת

11

כמו על קנווס לבן

איידן אוהבת צבעוניות עליזה גם כשהלקוחות העדיפו סלון גדול ולבן. רצפה לבנה, רהיטים לבנים ואפילו הקיר שלכאורה חסרה בו הטלוויזיה גם הוא לבן, ואכן, אין טלוויזיה בסלון. במקומה משמש הקיר הלבן כמסך הקרנה. מה שעוד חסר בסלון לפי התפישה הישראלית, הוא שולחן הקפה. במקומו, השטיח, שנראה כמו שמי תכלת שזורי עננים לבנים, נראה כציור אווירה על קנווס לבן, בו משתלבות שתי כורסאות כחולות. לצד הסלון, פינת אוכל גדולה, המוכנה תמיד לאירוח 12 סועדים ויותר.

סלון לבן

סלון גדול ולבן עם שטיח בדוגמת עננים ופינת אוכל גדולה

7

פרינגלס ופופ קורן 

שמחת החיים של טרנר, והחיוך מאיר הפנים שלה מתבטא גם בעיצוב. כאן הוא נראה בבחירת שני גופי תאורה מעוצבים. האחד תלוי מעל פינת האוכל ומזכיר בצורתו חטיפי פרינגלס מרחפים באוויר, והמנורה הניצבת מעל הספה, ממנה ניתן לצפות על הקיר הלבן עליו מוקרנים גם סרטים, המזכיר פופקורן. נועז? אולי, אבל בהחלט משתלב באלגנטיות המכבדת את העיצוב. גב הספה הסלונית עוצב כספה נוספת, הפונה לכיוון המטבח והיא נועדה למשחקי קופסה או כפינת קריאה.

גופי תאורה

שני גופי תאורה אחד כמו פופ קורן והשני מזכיר פרינגלס

8

דרך אגב…יש כאן מטבח מרווח

אחד מהדברים החשובים לטרנר זה תכנון מדויק של כל חלל בבית. תכנון מדויק של מקומות אחסון רבים, יאפשר לדיירים לשמור על בית מעוצב גם כשמספר הדיירים גדול ולהם אורחים רבים. דוגמה לכך מהווה המטבח שנראה כהמשך ישיר של הסלון. בקיר הצדדי של המטבח ארונות אחסון בהם גם משולבים המכשירים החשמליים. מול האי הגדול,  מדפים פתוחים עם אקססוריז, המוסיפים צבע ומעלים חיוך על פני  היושבים ממול.  ששת הכיסאות שמחכים לבני המשפחה ואורחיהם עוצבו בהזמנה מיוחדת.

מטבח וסלון לבנים

בהמשך לסלון מעוצב המטבח עם קיר צדדי שכולו ארונות.

6

קאסטום מייד – עיצוב בהזמנה

לא רק כיסאות האי שבמטבח עוצבו במיוחד. כל הריהוט בבית הוא פרי עיצובה של טרנר. כולל הספסל ביציאה למפרסת, לו נבחר ריפוד בצבע צהוב, אשר יובא במיוחד מפורטוגל והוא אחד משני הצבעים המועדפים על הדיירת.

 

פינת אוכל לבנה

פינת אוכל גדולה וספסל צהוב מעוצב

3

תוספות צבע עליזות יוצרות עניין 

ריכזנו שלוש דוגמאות של צבעוניות אשר יוצרות עניין בחלל מעלות חיוך והערכה רבה לרמת העיצוב, במקומות שונים בדירה. בחדר העבודה, מאחורי ספה לבנה המעוצבת בקווים מעוגלים ורכים, טפט צבעוני בגוונים מתמזגים של אפור ותכלת. עבור שירותי האורחים נבחר טפט המשווה לבם מראה של ספרייה קטנה ומטריפה עם עמדת כיור אדומה. וכאמור, הספסל הצהוב ביציאה למרפסת ומעליו יצירת אומנות מודרנית שמשלימה את התמונה.

עצוב צבעוני

מימין: חדר עבודה באמצע: שירותי אורחים משמאל: הספסל הצהוב בעיצובה של איידן טרנר

1

השראה לא חייבת להיות העתק

את ירח הדבש שלה. בילתה איידן טרנר במרוקו. העיצוב המרוקאי אותו גילתה בפרטים שונים, כמו תופים ומרקם הבדים, השפיעה עליה בעיצוב פינת הישיבה במרפסת. זה לא נראה עיצוב מרוקאי, אבל בהחלט ניכרת בו ההשפעה של המקום לצד הצמחייה שהותאמה לגודל המרפסת והריהוט המיוחד שעוצב לה.

מרפסת

פינת ישיבה במרפסת בהשראת עיצוב מרוקאי

5

הסוד טמון באקססוריז

כמו בכל הבית, הלבן שולט בעיצוב החדרים. להבדיל מאזור בילוי שעות הפנאי והאירוח, בחדרי השינה הריצוף הוחלף לרצפת פרקט עץ, לגב המיטה, שעוצב במיוחד, נבחר ריפוד תכלת אפרפר במרקם רך ונעים למגע. בכריות הנוי הפזורות על המיטה ניכרים הצבעים וההשפעה המרוקאית.

נגיעה מרוקאית בחדר שינה מודרני

מיטה רחבה עם כריות צבעוניות

10

צבעי אדמה ופינת קריאה בחדר שינה 

לאחד מחדרי השינה, נבחרה במיטה בצבעים חמים של אדמה. באותו החדר, משתקפת במראה פינת אינטימית ונעימה, שעוצבה עם ספה נטולת משענות יד ומנורה הניצבת על הרצפה.

חדר שינה מודרני

מיטה בצבעי אדמה חמים ושטיח עם גוון דומה בשילוב כחול. במראה משתקפת פינת ישיבה

2

לסיום – דבריה של האדריכלית והמעצבת איידן טרנר

"הפרויקט הזה היה מאתגר ומאוד מהנה. היה עלי להתמודד עם המון דברים שהיו חשובים לדיירים, כמו יצירת חללים גדולים שמתאימים לאירוח של אנשים רבים ועם זאת שהבית, שברובו לבן יראה תמיד מסודר, יפה ומעוצב. הפתרון לכך, כפי שאני נוהגת גם הפרויקטים אחרים, נמצא בהמון מקומות אחסון שבחלקם מתמזגים בקירות או מוסתרים. האחריות שלקחתי על עצמי לעצב למשפחה את הבית הישראלי שלהם, הייתה גדולה. התגברתי על זה האמצעות שיחות זום בהן הצגתי בפני הלקוחות שלי את האפשריות שבחרתי עבורם, לא יותר משתי אופציות בכל פעם, לרוב הם בחרו באפשרות שמראש בחרתי עבורם, וזו הייתה הרגשה נהדרת שהצלחתי לקלוע במדויק לטעמם. כשהם נכנסו לדירה בפעם הראשונה והיחידה מאז שהתחלתי בפרויקט, הם התפעלו מהמראה ונראו מאוד מרוצים. אני הייתי מאושרת מכך שדאגתי לכל פרט בבית, כל דבר היה במקום שנועד לו ואפילו דאגתי למזוזה על שמקוף הכניסה".

המעצבת איידן טרנר
9
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...