הפכים משלימים: הוא רצה מודרני ונקי והיא רצתה חמים וכפרי

בדירה מול הים בקומה ה-20, המעצבת הילה קול נתבקשה להתאים את הדירה לזוג הורים ובתם הצעירה. הוא חובב עיצוב מודרני, היא אוהבת כפרי. התוצאה היא עוד הוכחה לכך שהפכים משלימים האחד את השני.

130 מ"ר
עידן גור
הילה קול
הילה קול

 

בני זוג ובתם ביקשו להתאים את הדירה בקומה ה 20 לצורכיהם, לאחר קבלתה. לצורך כך נדרשה חלוקתה מחדש, הריסה של חלק מהקירות והתאמתם לתוכנית החדשה, הנמכת התקרה, השלמת תשתיות חסרות ובחירה והחלפת הריצוף והחיפויים בדירה.

עיצוב הדירה התבסס על קו עיצובי שמחבר בין טעמם המנוגד של הדיירים: הוא חשק בעיצוב בקו מודרני ונקי והיא ביקשה שהמראה יהיה חמים, מזמין וכפרי.

העיצוב שמחבר בולט לעין בכל המרחב החברתי
לכל אורכו של תהליך העיצוב, הקפידה המעצבת הילה קול, על שילוב של חומרים ואקססוריס שריככו את הקווים המודרניים הישרים,. בנגיעות כפריות קלות נוצרה אווירה חמימה ונעימה. החומר הנבחר לביצוע משימה זו הוא העץ, שמככב כמחיצה מרשימה שמפרידה וגם מחברת את הסלון לחדר המשפחה.

 

מרחב חברתי בעיצוב שמחבר

בכל המרחב החברתי חשים בשילוב הקסום של עיצוב בקווים ישרים עם חמימות כפרית מעודנת

מרחב חברתי בעיצוב שמחבר
עיצוב: הילה קול צילום: עידן גור

בקיר סרגלי העץ מתגלה קסם העיצוב שמחבר
פסי תקרה מונמכים, בהם שולבה תאורה, יוצרים מעין מסגרת שתוחמת את גבולות הסלון. הניגודיות בבית משתקפת ראשית בהעדפותיהם האישיות של בני הזוג, ממשיך בקונטרסט הרצפה הדרמטית מול הים השליו, ריהוט בצבעוניות מוארת (אדום חמרה, צהוב חרדל, כחול ים) מול מונוכרומטיות של אפורים ושחורים וניגודי צורות וקווים  מעוגלים מול קווים ישרים ומרובעים. את מגוון הניגודים מאחדים האקססוריז שנבחרו מסביב: התמונות, השטיח, הוילונות, הפרחים וכמובן הים שעוטף את הדירה מכל חלונות הדירה.

מול הספה, ממוקם קיר סרגלי העץ, בו מתחברים התכונות המחממת של העץ עם קווי העיצוב המודרניים. בקצה קיר העץ, קרוב לוויטרינה שביציאה למרפסת, מתגלים מדפים פתוחים, ששבים וחוזרים במקומות שונים בדירה כחלק משפת העיצוב.

סלון בדירה עם עיצוב שמחבר

בסלון הצופה אל נוף הים המעצבת הוסיפה לקווים הישרים והמודרניים אלמנטים צבעוניים ומרככים

סלון בדירה עם עיצוב שמחבר
עיצוב: הילה קול צילום: עידן גור

לא מוותרים על פינת האוכל
אין כמו שולחן עגול למפגשים משפחתיים, במיוחד כאלה שמתקיימים סביב ארוחות משפחתיות נעימות, אם זה בערבי שישי וחגים או סתם בכל יום חול. סביב השולחן כולם מתכנסים לארוחת ערב ומחליפים חוויות מהיום שחלף.

במטבח הסמוך לפינת האוכל, מעל השולחן והסלון, גופי התאורה המעוגלים שמעוצבים בקווים מודרניים עדינים, יוצרים אחידות ויזואלית של המרחב החברתי, ובפינת האוכל הם משלימים את הקו המעוגל של השולחן .

פינת אוכל בדירה עם עיצוב שמחבר

לפינת האוכל שמיועדת גם לארוחות חגיגיות בליווי אורחים, נבחרו כסאות נוחים עם משענות גב מעוגלות בהתאמה לשולחן

פינת אוכל בדירה עם עיצוב שמחבר
עיצוב: הילה קול צילום: עידן גור

המטבח שמעוצב כיחידה נפרדת פתוח ומקושר
במטבח הפונקציונלי נשמר בקפידה חוק 'משולש הזהב' שמחבר בין הכיור, הכיריים והמקרר שממוקם קרוב לדלפק אכילה. שפע של מקומות אחסון, בשילוב עם המדפים הפתוחים, שחוזרים גם כאן. הגומחה העשויה עץ, מחממת את הצבע האפור שנבחר לחזית הארונות ויכולה לשמש כמקום מיועד לפריטי סטיילינג או כמקום הולם לתבלינים. כלים צבעוניים. גם יפה וגם פרקטית.

אי קטן שסוגר את מתחם המטבח נועד לקפה של הבוקר, או ארוחה קלילה וחפוזה.

מטבח בידרה עם עיצוב שמחבר

במטבח שתוכנן בצורת האות ח' ניכר התכנון הפונקציונלי שמותאם לנוחיות העובדים במטבח

מטבח בידרה עם עיצוב שמחבר
עיצוב: הילה קול צילום: עידן גור

במעבר לכיוון חדרי השינה מתגלה חדר רב תכליתי
ביציאה מהמרחב החברתי לכיוון חדרי השינה, חוזרים ופוגשים את סרגלי העץ האופקיים שחובקים את הקיר שמפריד בין הסלון לחדר המשפחה, רק שהפעם הם נמצאים בצד השני. בחדר המשפחה סרגלי העץ  הם רק חלק מהאלמנטים העיצוביים שהופכים את החדר לרב תכליתי וספוג באווירה.

במרכז משמשים הסרגלים כרקע למסך הטלוויזיה, לצד הספה חוזרים מדפי העץ הפתוחים, שמראש תוכננו כמקום לפריטי אקססוריז שנועדו ליצור אווירה חמימה אליה שאפה הדיירת. בפינת החדר, משרד בייתי קטן שמשרת את כל המשפחה. על הספה האפורה, כרית בצבע אדמת חמרה מתכתבת עם שתי הכורסאות  שבסלון להן גוון זהה.

חדר משפחה בדירה עם עיצוב שמחבר

זה יכול להיות חדר משפחה, חדר טלוויזיה, חדר עבודה או סתם חדר מנוחה, כל הגדרה שתבחר תתאים לאווירה הנעימה ששוררת בו

חדר משפחה בדירה עם עיצוב שמחבר
עיצוב: הילה קול צילום: עידן גור

מעבר לקו הגבול של הרצפה הכהה והמבריקה ממוקמים חדרי השינה
בחדרי השינה של ההורים ושל הבת, רצפת השיש הכהה והמבריקה פינתה את מקומה לרצפת פרקט נעימה למראה ולמגע. בחדר השינה של ההורים, יצרה המעצבת עיצוב שמחבר בין קווים מודרניים ישרים ומרובעים, שמתבטאים בגב המיטה, לבין רמזים קלים לקווים מעוגלים שנראים בשידה. מראה מעוגלת בה משתקף נוף הים שחודר פנימה מרכך את הקווים המודרניים  ומוסיף להם נגיעה כפרית.

חדר שינה הורים בעיצוב שמחבר

תוספות של טקסטיל בגוונים בהירים ותמונות מעוגלות מעל המיטה מוסיפים לאווירת השלווה והרוגע ששוררת בחדר השינה

חדר שינה הורים בעיצוב שמחבר
עיצוב: הילה קול צילום: עידן גור

גם בחדר השינה של הבת, שהותאם במדויק לצרכים שלה, חודר מראה הים פנימה  דרך החלון.

חדר ילדה בדירה עם עיצוב שמחבר

הווילונות הדקיקים שיורדים מהתקרה ומגיעים לרצפה מוסיפים רכות לחדרה של הבת

חדר ילדה בדירה עם עיצוב שמחבר
עיצוב: הילה קול צילום: עידן גור

סיפורו של העיצוב המחבר ממשיך בחדרי הרחצה
עיצוב חדרי הרחצה שבדירה הותאם וממשיך את עיצוב החדר אליו הם צמודים. בחדר הרחצה של ההורים, בולט בעיצובו הכפרי והעדין הארון עליו מונח הכיור, בחדר הרחצה שצמוד לחדרה של הבת, ניכרת לעין החשיבה הפונקציונלית, שמומשה באמצעות קווים ישרים ובשימוש של שלושה חומרים בלבד.

חדרי רחצה בדירה עם עיצוב שמחבר

מימין חדר הרחצה של הבת ומשמאל חדר רחצה של ההורים, מבעד למראה אפשר לראות שגם כאן נמצא מקום למדפים פתוחים

חדרי רחצה בדירה עם עיצוב שמחבר
עיצוב: הילה קול צילום: עידן גור
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...