כאן משחקים בכיף: הדירה הכי משפחתית וצבעונית בחיפה

קוביות בתור שולחנות סלוניים, פאזלים על הקירות, צבעים וצורות א-סימטריות בטפטים וטרמפולינה ענקית בחצר: בני הזוג בחרו להקדיש את הבית הראשון שרכשו לטובת הנאתה כל המשפחה

110 מ"ר
טל ניסים
סיון קונוולינה

 

הדיירים: זוג הורים ושלושה ילדים
המקום: שכונת אחוזה בחיפה
לאחר שחיו בשכירות מספר שנים ועברו לא פחות מ-7 דירות כזוג וכמשפחה, החליטו בעלי הבית שלפניכם לרכוש סוף כל סוף דירה משל עצמם. הדיירים הם זוג בשנות ה-30 לחייהם שעברו לחיפה בשל עבודתם  יחד עם שלושת ילדיהם: שני בנים בני 9 ו-5 ותינוקת שהצטרפה למשפחה ממש עם סיום עיצוב הדירה. הדירה נבחרה, בין השאר, בזכות החצר המשותפת הגדולה שבה מטפחים כל דיירי הבנין במשותף לול תרנגולות, בית על העץ וטרמפולינה ענקית וכך המיקום מרכזי ועירוני מאוד, אבל התחושה כפרית ואינטימית.

הדירה עברה שיפוץ כולל לפני מספר שנים, אבל בני הזוג בכל זאת רצו להכניס פנימה הרבה צבע כדי "להרגיש בבית", והגדירו מראש את רצונם שמלווה אותם עוד מימי רווקותם בתל אביב. בנוסף הדגישו הדיירים את רצונם בעיצוב שחיי המשפחה והבילוי עם הילדים נמצאים במרכזו.


רהיטים לבית:
 לכל העסקים ובעלי המקצוע
ריצוף וחיפוי: לכל העסקים ובעלי המקצוע

ספת הסלון, שולחן האוכל והכיסאות עברו עם הדיירים מהדירה השכורה, ולכן התכנון נעשה סביבם. הילדים וההורים נוהגים להרכיב פאזלים יחד, ולכן נישת הטלויזיה בוטלה לטובת קיר שעליו ייתלה פאזל גדול, בנוסף לזה שכבר תלוי בפינת האוכל. נישות הגבס שהיו בסלון חופו בעץ והעליונה מביניהן חולקה לשני מדפים בכדי להכיל את אוסף הספרים המרשים של בני הבית – במדפים העליונים ספרי מבוגרים, ובנמוכים ספרי ילדים. טפט בגוון בז' עם טקסטורה עדינה נבחר לחיפוי קיר הגבס שבגב ספת הסלון הכתומה. הקוביות נבחרו כשולחנות סלוניים, הן בשל חיבתם של בני הבית למשחקים, והן מכיוון שהיה חשוב להם שניתן יהיה להזיז את השולחנות בקלות ליצירת מרחב בסלון בעת הצורך.
בית פרטי מעוצב

 

סלון משפחתי מעוצב

 

ספה כתומה

מול פינת האוכל תוכננה נישה חדשה שלא היתה במצב המקורי, ובה תוכננו עבודות נגרות. החלק העליון הוקדש למדפים לספרים רבים בנושאים כלליים, ואילו החלק התחתון הוא ארון שחזיתותיו נראות כמגירות אך הן למעשה דלתות ובו פריטי אירוח ומפות שולחן. גוון הארון נבחר כך שיתאים לגווני הטפט שעל קיר הכניסה.

שולחן אוכל ביתי
 

המטבח היה במצב טוב יחסית, לכן הוחלט להשקיע את עיקר התקציב בשדרוגו. נישות הגבס הגבוהות והנישה האלכסונית הפינתית נסגרו לאחסון בנגרות. גווני הארונות נדגמו במדוייק מתוך הטפט שנבחר לחפות את קיר המטבח הפונה לכניסה. החלונות שבקירות הגבס הסמוכים חופו באדן עץ, והקיר הסמוך לקיר הטפט נצבע בירוק. שולחן וכיסאות שנרכשו בשוק הפשפשים נצבעו ורופדו, וגם כאן הגוונים נדגמו מתוך הטפט.
מטבח
מטבח ביתי
טפט

מול הכניסה לדירה היה במקור קיר מחופה אריחי אבן, שהקנה לכניסה מראה כבד ומיושן. החיפוי הוסר והקיר העליון שסוגר את המסדרון הוסר גם הוא, הן על מנת לאפשר תאורה טבעית פנימה והן בכדי לאפשר מבט ישיר לארון המסדרון, שהפך להיות פריט עיצובי מרכזי בבית. במקום חיפוי האבן חופה הקיר בטפט צבעוני, שלגווניו יש קשר לספה הכתומה בסלון ולכיסאות פינת האוכל האדומים. הקיר הסמוך נצבע בכתום כדי להעצים את נוכחות הטפט, והפסנתר מוקם בפינה זו שנמצאת בנקודת המעבר שבין האיזור המרכזי המשותף לאיזור הפרטי בדירה.
ספרייה
ארון כחול וספרייה

 

טפט ופסנתר

ארון המסדרון הישן, שהיה בנוי ממספר ארונות סמוכים, פורק יחד עם קירות הגבס שתחמו אותו. במקומו תוכנן ארון קיר ענק בגובה 2.9 מטרים ורוחב 3.5 מטרים שבו נמצא עיקר האחסון בבית למעט בגדים שבשימוש יומיומי. החלוקה הפנימית של הארון נעשתה לפי מידות מדוייקות של הפריטים שנועדו להיות מאוחסנים בו, החל ממידות שואב האבק וכלה בכמות משחקי הקופסא. גם פה הוחלט לעשות שימוש בצבע ובחוסר סימטריה כדי ליצור ארון מעניין שהוא פריט עיצובי מעבר להיותו פריט פונקציונלי.
ארון בגדים ומשחקים

 

הקיר בגב המיטה שבחדר ההורים חופה בטפט בהיר עם צבעוניות עדינה. המיטה תוכננה בשיתוף פעולה עם הדיירים על ידי הנגר שביצע את כלל עבודות הנגרות בבית, כשהגב שלה משמש כמדף בחלקו העליון, ומרופד בחלקו הקדמי.

הבנים ביקשו להישאר בחדר משותף גם עם המעבר לדירה החדשה, ומפאת גודלו של החדר הוחלט על מיטת גלריה. בנישה שהיתה קיימת תוכנן ארון בגדים בנגרות, בשפה דומה לנגרות בשאר הבית. קירות החדר חופו בטפט אפור-זית, ומעליו בורדר ירקרק שבחרו הבנים, כאשר הירוק הכללי תובל בנגיעות של כתום.
שיפוץ

התקציב שהוגדר לשיפוץ היה 120,000 שקלים שכללו את העבודה הקבלנית (פירוק והריסה, עבודות גבס, חשמל וצבע), עבודות נגרות רבות (חיפוי כל נישות הגבס במדפי עץ, סגירת נישות לארונות במטבח, ארונית אחסון בפינת האוכל, ארון מסדרון ענק, ארון בגדים בחדר הילדים ומיטה זוגית בחדר ההורים), חיפוי קירות בטפטים, רכישת ריהוט ועבודות טקסטיל וצבע. נישות גבס רבות שהיו בדירה בוטלו או שתוכנן בהן אחסון סגור בנגרות. לא נעשה שינוי בתכנון התאורה הקיים, אך נקודות בודדות של חשמל התווספו או זזו בהתאם להעמדת הריהוט.

 


רשימת ספקים חלקית:

קבלן – ג'מאל מבאריקי

נגרות – שחר סלע נגרים

טפטים מטבח וסלון – עיצובים בבד

טפטים חדרי שינה – שלמה בן שושן

קוביות בסלון – קאזה


עוד בתים מעוצבים:

מטבחים מעצבים באהבה: בית השפים בגליל העליון
בשלט רחוק מאמריקה: עיצוב פנטהאוז בהוד השרון
זעזוע רגוע: פנטהאוז צבעוני ומפתיע בראשון לציון
פריז אהובתי:דירת פאר בלב עיר האורות
סקנדינבי מושלם: עיצוב פשוט לדירה קטנה

553
403
44 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאד יפה
הילדים בטוח מרוצים, הארון במסדרון מדהים! אפשר פרטים על השטיח בסלון? מידות, חומר, מחיר, חנות?? אני מחפשת משהו כזה.. תודה מראש!

מורגשת התחשבות בפריטים הקטנים
התכנון של ארון המסדרון מעולה!

מקסים ואנושי
נעים לעין וידידותי למשתמש. יופי של רעיונות. מאיפה הקוביות המדהימות בסלון?

דנה, מתגובה 3, הקוביות מקאזה
KAZA

מקסים
תענוג של בית, יישר כח למשפחה ולמעצבת

וואו. בית מקסים וחם
קצת מקנאה בכם על התרנגולות בחצר. :) תהנו מהדירה. כל הכבוד למעצבת

שטיח סלון
השטיח מ"בית השטיחים" בגבעת השלושה.

צבעוניות מלאה חיים
סוף סוף דירה צבעונית ומלאת חיים.

וואו יפייפה
מקסים, בטוב טעם, חם ונעים.

משגע! איזו תעוזה של צבעים
בחיים לא הייתי מאמינה שמכל כך הרבה צבעים יצא שילוב מקסים כל כך. איזו דירה מקסימה, בייחוד לילדים. ושאפו על היעדר הטלוויזיה בסלון

בית מקסים. חגיגה לעינים
מאיפה המדפים שמשמשים כשידה ליד מיטת ההורים?

סולמות מדפים לצד מיטה
הסולמות מטולמנ'ס עודפים

מקסים - עיצוב חכם, יפה ונעים.

סוף סוף בית שחיים בו
נהדר לראות שיש מעצבים ודיירים שמוכנים לצאת מהתבנית שכבר נמאסה, של הכל לבן וסטרילי. רואים שבבית הזה חיים אנשים יצירתיים בכיף ובהנאה.

התאמת צבעים בטוב טעם
גם יותר משני צבעים יכול להיות הרמוני, ולהלן התוצאה היפהפיה. אופס, מטבח לא לבן ואיזה חמימות תיהנו

לרוב אני לא מגיבה אבל הפעם לא יכולתי להשאר אדישה
דירה מדהימה. הכל מקסים, מהמם ובטוב טעם. איזה כיף לכם, תתחדשו ותהנו.

נראה חלומי
אני אמנם עדיין לא אבא, אבל בזכותך אתחיל לפעול לזירוז הטיפול במחדל :) זה נראה מהמם. שאפו גדול!

סולמות מדפים לצד מיטה
הסולמות מטולמנ'ס עודפים

תודה רבה על התגובות החמות :)
הרבה מאוד מהקרדיט הוא לדיירים, שאיפשרו, היו פתוחים ונתנו מרחב ליצירה הזו.

מעורב
הטפטים במטבח ומאחורי הפסנתר נוראים. כסאות פינת האוכל - מדהימים.

צבע
נראה בית מאד מתחשב בדירים לו. בנושא הצב, צבע תמיד מקפיץ ומחייה מרחבים ויותר מידי צבע מבלבל ולא נותן שקט במקרה הזה הצבע לא נכון כמות הצבעים השונים מוגזמת. כל פריט לבד מדהים אבל החיבור יחד הופך את הבית לעמוס מאד בפרטים ולחוסר שקט

תודה רבה על התגובות החמות :)
הרבה מאוד מהקרדיט הוא לדיירים, שאיפשרו, היו פתוחים ונתנו מרחב ליצירה הזו.

משגע. סופסוף דירה מעוצבת
גם אם לא מתאימה לכולנו שיהיה לדיירים הרבה כייף שם

מאיפה הספה הכתומה?

מקסים - עיצוב חכם, יפה ונעים.

מה הקטע של בקבוקי היין במסדרון???

"הבנים ביקשו להישאר בחדר משותף"
תמיד יהיו שני ילדים באותו חדר.

מקסים. מקסים. מאיפה הארון הטורקיז מתחת למדפיפ?

נהם + שאלה
מאיפה קוביות המשחק?

ריצוף
באיזה ריצוף מדובר ?

מקסים. מאיפה השידה הטורקיז?

מקסים!

תשובה ל27 והבית מקסיםםםם
נראה לי שחדר המשפחה יכול בקלות להפוך לחדר , לא? הבית מקסים , חי נושם חכם רואים שכיף שם, שאפו!

ארון במסדרון
אשמח לדעת מאיפה ארון הקיר תודה

דירה שונה ומיוחדת

חדר ילדים (ל-27)
בהחלט ניתן היה לפריד בין הבנים, שכן קיים חדר נוסף בצמוד למטבח, כפי שרואים בתוכנית. כיום הוא משמש כחדר משחקים.

שידה טורקיז (ל-29,32)
השידה תוכננה ובוצעה ע"י הנגר שביצע את כלל העבודות בבית - שחר סלע מ-"סלע נגרים". הגוון נדגם מן הטפט.

ארון הקיר (ל-35)
תוכנן על ידי ובוצע ע"י שחר סלע נגרים.

מיוחד ושונה
אני אמנם מחסידי הגוונים הבהירים, אבל נראה שהבית תוכנן תוך התחשבות מערבית בצרכי הדיירים והתאמה למגבלות המקום והתקציב והוא מתאים לטעמם ולרוחם,כך שבאמת מקסים. הביקורת היחידה היא- לא החליפו או צבעו את ארונות המטבח הישנים, שאומנם במצב טוב , אבל ממש לא מתאימים לרוח הכללית של הדירה וכך גם דלתות החדרים הכהות...

בית בהחלט מקסים וצעיר אבל
יש פה בעיה ענקית עם חדר הילדים. המיטה תוספת את רוב רובו של החדר הקטנטן, וייתכן שהיה צורך לתכנן את הבית מעט אחרת על מנת להגדיל מהותית את שטח החדר. ככל שהילדים יגדלו - גודלו הקטן של החדר יעיק עליהם.

הידד! ספרים
סוף סוף רואים דירה שיש בה הרבה ספרים ומורגש שהם חלק מהחיים שם. לעומת כל הדירות הסטריליות שמציגים במדורים כאלו שאין בהם ספר אחד להרחיב את הנשמה

שידת מגירות כחולה
מהיכן שידת המגירות הכחולה שמתחת למדפי העץ?

הצבעוניות
מושלם !

יפה מאוד אבל יחזיק מעמד רק לכמה שנים
הילד לכשיגיע לגיל 12 יצטרך/ידרוש חדר לבד. הבן השני לא יוכל לגור עם פעוטה.

בודק...