כחומר ביד היוצרת: דירה שמשלבת חומרים ומגשימה חלומות

כשהמעצבת ניגשה לעצב את הדירה הפרטית שלה בחולון, היא הקפידה לשמור על הקסם של פעם, אך לא נתרעה משילוב חומרים שונים ומשימוש בצבע השחור. בנוסף, היא דאגה לתכנן דירה פונקציונלית, ולא נתנה לאתגרים משמעותיים כמו עמוד באמצע המטבח לעצור בעדה

300,000
120 + 80 מ"ר גג מ"ר
ליאור טייטלר
שחר הכט
שחר הכט
שחר הכט
סלון שחור לבן

ספה, ספרייה ומזנון: אריק דיזיין. תאורה: אי אר לייטינג

שחר הכט
סלון שחור לבן

הדיירים: זוג + 2 וכלב
מיקום: חולון

מלאכת התכנון של הדירה בת 5 החדרים הופקדה בידי בעלת הבית, מעצבת פנים בעצמה. מאחר שראתה חשיבות בשימור הקסם של פעם, בלי להפוך את המבנה לנטע זר, הושארו חלונות העץ המקוריים, עמוד הבטון החשוף והתקרות הגבוהות ללא הנמכות. "הייתה לי הזדמנות נדירה לעשות לביתי את מה שרוב הלקוחות לא מעזים או חוששים, ולהתפרע בעיצוב שאני אוהבת, עם הרבה שחור, שילוב חומרים טבעיים וגושניים שמרגשים אותי ובאלמנטים מעניינים ולהתאים את הבית לאני מאמין שלי, עם שימוש בחומר כצבע", מספרת המעצבת.

סלון שחור לבן

כורסאות: איי די דיזיין. שטיח: השטיח האדום

שחר הכט
סלון שחור לבן
בית כפרי פרקט
שחר הכט
שידת איקאה

פעולה ראשונה הייתה ביטול קיר הפרוזדור הארוך שאפיין בתים של פעם, מאחר שסגר את החלל הציבורי, ובמקומו תוכננה ספרייה בת 2 מטרים, שביחד עם אלמנט המדרגות מברזל יוצרת הפרדה של החללים הציבוריים והפרטיים אך לא מסתירה את גודל החלל. בסלון נותר קיר, שמאחוריו חדר הילדים ובאמצעו עמוד. אזור העמוד עובה, כך שיתאים לגודל הטלוויזיה והוא נצבע בשחור כדי "לבלוע" אותה, שלא תבלוט כמרכז החלל. משמאלו הספרייה ומימינו נשאר קיר לא מעובה עם מזנון גדול ומקום להניח עוד חפצי נוי. החלק שמעל המזנון מחופה בפרקט, כך שהוא משלים את הקיר השחור המעובה, וכל האלמנטים ושילוב החומרים יחד יוצרים קיר כוח בסלון. כבית שמארח הרבה, תוכננו כמה מקומות ישיבה בסלון עם ספת שזלונג של 3 מטרים, שתי כורסאות עץ לאורחים המבוגרים יותר ופופים ושטיח לילדים. בין הכניסה לבין הסלון נותר שטח שהוא מעין פאוזה להנחת המעיל והנעליים ולקחת נשימה לפני שנכנסים לבית. ארון איקאה תוכנן במיוחד כדי לענות על צרכים אלו והוא משתלב בקו הישן-חדש של הבית בשפה שלו. לתלייה נוספה משרביית ברזל שחור, חומר החוזר על עצמו במדרגות, בספרייה ובגופי התאורה.

מדרגות מעוצבות

ספרייה ומדרגות במקום פרוזדור.

שחר הכט
דלתות מדרגות
חיפוי עץ בית כפרי

מדרגות: מלך השערים

שחר הכט
חיפוי עץ

המטבח, שהיה בצורת חי"ת קטן, נהרס ובמקומו נפתח מטבח בעל שני פסים, והודגשה בו הפונקציונליות שמתאימה לצורכי הדיירים וחוסכת זמן וניקיון. בצד אחד הוצבה חזית ארונות גבוהים, המכילים מקרר, תנור ומיקרו וכן שני אלמנטים חשובים: מימין לתנור ובגובה התנור מוקם המדיח, פנטזיה של שנים המונעת התכופפות; בין המקרר לתנור נוצרה גומחה ברוחב 1.20, שמכילה תמי 4, מכונת קפה ושייקר עם כל הצנצנות לדברים טובים. "זוהי פינת הקפה/בר שלנו, והיא זו שבשימוש כל הזמן בלי ללכלך את שאר המטבח", אומרת המעצבת. חזית הגבוהים עשויה מחומר לכה של מטבחי סמל בצבע גרפיט, ומחופה בהמשך בפרקט ליצירת אלמנט מעניין של מסגרת למטבח בשילוב חומרים. בפס השני של המטבח מוקם אי באורך של כמעט 4 מטרים, שנראה כמו קוביית שיש. חיפוי הארונות והמשטח בשיש קלקטה של קיסר מתואמים, ומעל כיור וכיריים חשמליות, שפונים לפנים המטבח ומייצרים משטח עבודה המשכי ונוח בזמן הבישול. החלק החיצוני למטבח עוטף את עמוד הבטון הקונסטרוקטיבי ומייצר מקום ישיבה מרווח על האי.

מדרגות על אי

המדרגות נשענות על האי במטבח

שחר הכט
מדרגות על אי
עמוד במטבח שחור אפור

שיש המטבח עוטף את עמוד הבטון

שחר הכט
עמוד במטבח
דלפק מטבח שיש

מטבח: סמל

שחר הכט
דלפק מטבח שיש

גם במקלחות נשמרה תחושת הקסם של פעם ולכן עוגלו הפתחים המקוריים וחופו בטדלאקט (טיח מרוקאי) מסורתי, שילוב חומרים נוסף. על הרצפה שיש שחור מט, וארון כיור המשלב עץ ומתכת כמו שאר הבית. בכל הבית, למעט המקלחות, יושמו פרקט עם פלאנקים גדולים בצבע חום עמוק וחי וגופי תאורה ממתכת שחורה על סטריפים, אותם ניתן לכוון לפי הצורך. מדרגות העץ המגושמות בתכנון המקורי הוחלפו למדרגות ברזל קלילות ואלגנטיות, והן מובילות לגג רחב ידיים.

חדר שינה הורים

מיטה: אריק דיזיין

שחר הכט
חדר שינה הורים
שידת הורים מעץ

שידה: ביתילי, שטיחון: ווה ווה וום

שחר הכט
שידת הורים

חדרי השינה הוגדלו על חשבון החדר מול המטבח, ובכל אחד מהם שני חלונות גדולים ומקום רחב לחיים עצמם. המעצבת: "אומנם מדובר בדירה שלי, אבל כעיקרון אני מאמינה שאם מקשיבים למעצב ולא מפריעים לו בעבודתו, התוצאה מושלמת. מציעה לכל אחד להשקיע את מיטב זמנו וכספו בתכנון נכון של החלל. תמיד אפשר לרכוש רהיט כזה או אחר, אבל מאוד קשה לשבור מטבח או מקלחת שתוכננו לא נכון".

חדר ילד

חדר ילדים. טפט: מעודד צבעים

שחר הכט
חדר ילד
חדר רחצה

אמבטיה: חרש, טיח: מעודד צבעים

שחר הכט
חדר רחצה
שירותי אורחים
שחר הכט
שירותי אורחים

רשימת ספקים חלקית:

מטבח – סמל
שיש – מרקו שיש
ריהוט בסלון, ספה, ספרייה ומזנון – אריק דיזיין
תאורה – אי אר לייטינג
מוצרי חשמל למטבח – סמג
שטיח בסלון – השטיח האדום
אקססוריז ושיטיחונים – ווה ווה וום
טיח צבע וטפטים – מעודד צבעים
מדרגות – מלך השערים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...