כמו בתאילנד: תכנון אקזוטי לפנטהאוז משפחתי

אווירה נינוחה של חופשה מתמשכת במזרח הרחוק שוררת בפנטהאוז שבו נהנים דייריו הן מיתרונותיה של וילה והן ממגורים על הגובה

280 מ"ר
עומרי אמסלם
קורין לוי
הדיירים: זוג + 3 ילדים
6 חדרים ו-6 חדרי שירותים בקומה ה-11
את חווית הביקור בפנטהאוז, הממוקם באחד ממגדלי המגורים במרכז הארץ, אפשר לתאר כגיחה מהירה לאחד מהאיים האקזוטיים במזרח הרחוק. דלת הכניסה נפתחה באיטיות ההולמת את קצב החיים במזרח הרחוק. נכנסתי ישירות למרכז אזור האירוח והמרפסת הגדולה. בהתאם לאווירה, הושטתי את ידי לאננס מעוטר במטריה, אך במקום זאת זכיתי ללחיצת יד חמה וחיוך מזמין של האדריכלית קורין לוי.
מעורבותה של לוי בפרויקט החלה כבר בשלב ההיתרים לתכנון הבניין, בדיוק כפי שמתבקש בהתייחסות לתכנון ולעיצוב בית פרטי על גבי מגרש ריק. לוי שמה דגש מיוחד על תנועת הזרימה בבית, שהותאמה להלך החיים של הדיירים. כפי שהאורחים, כאמור, מופנים שמאלה, כך שמורה לבני הבית פינה מפנקת לצפייה בטלוויזיה ולמפגשים משפחתיים, מצדה השני של דלת הכניסה. את ההפרדה בין שני האזורים יוצר המטבח. הבית כולו מוצף באור טבעי החודר פנימה מחלונות גדולים ומתוכננים היטב.
פנטהאוס כמו בתאילנד
אלמנט דומיננטי בבית המדגיש את הסגנון ויוצר אחידות הוא, ללא ספק, התקרה הייחודית, ועל כך מסבירה קורין לוי: "מעל כל שטחי האירוח והאזור המשפחתי 'מרחפות' תקרות משופעות עשויות עץ מהגוני עם מילוי של משטחי במבוק מיוחדים. התקרות עטופות בתאורה נסתרת המדגישה את הניתוק בין התקרות, ותפקידן הוא להדגיש את ההפרדה בין אזור לאזור על אף שכולן למעשה יוצרות חלל אחד גדול. כמו כן, התקרה מהווה רקע הולם למוטיבים המאפיינים את הסגנון ומחזקת את תחושת הבית הפרטי על אף שזו דירה בבית משותף".
תקרה כמו בתאילנד
מסדרון ארוך שמוביל אל חדרי השינה מקיף את ציר הבניין המרכזי ולמעשה מפריד את אזור השינה מהאזור החברתי. נושא הפרטיות היה חשוב מאוד לדיירים. בהתאם לכך יצרה לוי הפרדה גם בין הסוויטות של הילדים. "את נקודות ההפרדה המשמשות כאלמנט אדריכלי מקורי ששובר את האורך הלא מבוטל של המסדרון, ניצלתי למיקום חלונות גדולים" מסבירה קורין. "תכננתי שלושה חלונות צרים וארוכים הממוקמים בקו ההפרדה שבין הסוויטות. דרך החלון נכנס אור טבעי ביום ומלאכותי בלילה. בנוסף לכך מבעד לכל חלון נשקפת צמחייה טרופית צפופה – מוטיב החוזר בכל הבית שמהדק את החיבור אל החוץ והירוק הדומיננטי בסגנון הנבחר". בנוסף לכל אחד מהחדרים יש גם מרפסת צמודה. במרכז החלון הגדול שבכל אחד מחדרי הילדים קבוע מסך טלוויזיה שמוקם מול המיטה.
מסדרון מעץ
חדר שינה נערה
שולחן כתיבה לבנה
חלון בחדר שינה
ביחידת ההורים מודגשת האווירה הרומנטית בליווי תחושת מסתורין ההולמת את הסגנון. את החדר עוטפות מחיצות שמסתירות ומגלות, הבנויות מעץ בעבודת יד, ומעל 'מרחפת' תקרה זהה לזו המצויה באזורים החברתיים. מחיצה אחת מבין כולן, המשמשת כמבואה לחדר, מסתירה ארון רחצה המשתלב בחלל הפתוח של החדר.. ביחידת ההורים נקודת החיבור לטבע ממוקמת במקלחת רחבה וגבוהה כשצלע אחת שלה בנויה זכוכית שקופה ובגבה צמחייה טרופית צפופה. שאר המקלחון הבנוי מאבן טבעית וממשיך את הקיר החיצוני, עשוי מסוג האבנים שבהן נהוג להשתמש במפלים מלכותיים. סיתותן המיוחד יוצר זרימה מעניינת של המים, בפנים מי המקלחת ובחוץ מי הגשמים. אדנית זו נראית גם מאזור השינה. בנוסף לכך יש יציאה ישירה לבריכה ולג'קוזי הצמוד לחדר.
חדר שינה כמו במלון
חדר שינה כמו תאילנד
טלוויזיה ועץ
חדר רחצה וכיור במבוק
מראה עגולה וכיור במבוק
מקלחת בג'ונגל
כיור ארוך עם קיר אבן
ארון כיור עץ סגנון תאילנדי
המרפסת הענקית, אשר לה ניתנה תשומת לב מרבית, כוללת את כל הפינוקים המאפיינים חצר בית פרטי: בריכת שחייה-גלישה, מטבח חיצוני, פינת בר, סלון מוגבה על במה וגינה המרחפת מעל פני המים ומודגשת באמצעות תאורת לד המחזקת את הניתוק בין המפלסים, ג'קוזי, פינת אוכל וכמובן פינות שיזוף. הפרגולות המוכרות מחופי הים שבאזורים האקזוטיים, משלימות את האווירה.
מרפסת  בסגנון תאילנדי
בריכה  סגנון תאילנדי

553
21 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

כל כך עמוס וכבד
מזל שיש בריכה כדי להצטנן בה. כי הבית כל כך עמוס והמראה כל כך כבד. התקרה גורמת לדירה שתהיה חשוכה. הרהיטים כהים וכבדים. איפה בדיוק האווירה הקלילה של החופש?

מהמם! עוצר נשימה!

כמה מיוחד!! כל הכבוד לקורין.

לא לטעמי
אבל שיהיה בהצלחה

סוף סוף משהו מעניין לראות!
אני לא יודעת כמה זוית הצילום השפיע, אבל התחושה שזה בכלל בית קרקע ויש ג'ונגל מסביב. עבודה מאד מאד מוצלחת!

מדהים מדהים מדהים!!

מקסים !איך ניתן להיכנס בשלב ההיתרים ??
דירה מושקעת!! לא ברור לי איך ניתן להיכנס בשלב ההיתרים?? לתכנון הבנין? ונראה שנעשו כאן שינויים בחלונות שינוי חזית בניין? אשמח לתשובה

מדהים. שאלה לגבי התקרה - אשמח לתגובה חזרה
התקרה מדהימה, קורות העץ ממש מיווחדות. אשמח לדעת מדרך מי התקרה נבנתה ומהי העלות. תודה!

וואלה הגיע הזמן, מדהים, כנסו
סופסוף מעצבת שיודעת את המקצוע שלה, עיצוב פנים זאת שפה וסגנון, רואים פה גם וגם. מבין כל עשרות הדירות והבתים שפורסמו באתר הזה, סופסוף רואים עבודה מקצועית. להדיוטות שביננו, עיצוב פנים זה תחום שדייר לא יגיע אליו בגפו אלא רק בעזרה של מקצוען. כאן רואים את החיבורים ההיקשים והשפה תואמת ובעיקר מתאימה לדיירי הדירה. שאפו! טל בן אברהם

בניין ודיור - אין לכם בושה?
פרסמתם את הדירה הזו לפני למעלה משנתיים, ב 10/5/15 (ואם אתם לא מתמצאים באתר שלכם, גגלו במטותא תאילנד ואת שם המעצבת והווכחו). והיא אפילו זכתה בתחרות שלכם לשנת 2015 וקיבלה חשיפה נוספת. יש סיבה שהיא מקבלת אצלכם חשיפה שלישית? אני מנסה למצוא הסבר שיהיה נטול זלזול שלכם או בקהל הקוראים שלכם או בעבודה שאתם עושים ולא מוצאת.

אפשר כתבות לא משומשות?
ממש לא מתחשק להמשיך איתכם

לנדהמת מספר 11
מה כל כך נורא. מה הזעזוע? אז פרסמו שנית. הנה, אני למשל לא ראיתי את הכתבה הזו מעולם, ולי הם חדשו, ואני בטוחה שלעוד קוראים. תמהני איך את מגיבה לנושא יותר רציני, אם לזה את כל כך נדהמת. ולעניינינו, הדירה יפה, והתקרה עוד יותר. תתחדשו ותהנו.

אם מישהו קרוע בין אהבתו לגורד שחקים אורבני
לבין בונגלו תאילנדי, הרי זו תשובה מוצלחת.

פשוט מדהים גם בפעם השניה ,השלישית וכו'
אני נדהמת בפעם השניה לראות את העיצוב הכל כך יפה ומיוחד ומניחה שבכל פעם שאתקל בתמונות הנ"ל אני אדהם מחדש. קורין לוי את גאון ורואים את זה בכל פרט ובכל מה שידך נוגעת. מעריצה !!!

אם מישהו קרוע בין אהבתו לגורד שחקים אורבני
לבין בונגלו תאילנדי, הרי זו תשובה מוצלחת.

פשוט מדהים גם בפעם השניה ,השלישית וכו'
אני נדהמת בפעם השניה לראות את העיצוב הכל כך יפה ומיוחד ומניחה שבכל פעם שאתקל בתמונות הנ"ל אני אדהם מחדש. קורין לוי את גאון ורואים את זה בכל פרט ובכל מה שידך נוגעת. מעריצה !!!

אם מישהו קרוע בין אהבתו לגורד שחקים אורבני
לבין בונגלו תאילנדי, הרי זו תשובה מוצלחת.

כמו בתאילנד: תכנון אקזוטי לפנטהאוז משפחתי
מקסים. נקי. וחמים.

מקורי - כן, מעיק - גם כן

מקום מפלט אמיתי!!!
עיצוב סביב נושא אהוב הוא דבר נהדר. עיצוב סביב מקום אהוב לא ראיתי בטוטאליות כזו. מפלט אמיתי שכיף לחזור אליו יום, יום. סחטיין!!!

חנוק וכבד.

בודק...