כמו חדשה: שיפוץ מקיף, פרקטי ויפה בדירה

בדירה ישנה נערך שיפוץ מקיף שכלל את הכול. השטח חולק מחדש ואלמנטים עיצוביים פרקטיים הותאמו לצורכי המשפחה ולסגנון העיצוב המודרני

פינת אוכל עגולה
מאור מויאל שירלי שטייו
110 מ"ר
מאור מויאל
שירלי שטיין
שירלי שטיין
שירלי שטיין

שירלי שטיין, הנדסאית אדריכלות ועיצוב פנים, בוגרת אוניברסיטת תל אביב, נבחרה לעצב מחדש דירה ישנה בהוד השרון. מצב הדירה ותכנונה הקודם לא התאים לדרישות הרוכשים, משפחה צעירה, הורים ושני ילדים. לפיכך, קירות הפנים נהרסו, הרצפה פורקה וכל מערכות התפעול הוחלפו. תכנון ועיצוב הדירה התחיל משלב הבסיס, כולל חלוקה חדשה לחדרים. בתום השיפוץ התקבלה דירה מודרנית, עכשווית ומאוד פונקציונלית.

סלון מודרני

סלון מודרני בדירה משופצת

1

שילוב מנצח

מיד עם הכניסה לדירה ניכרים לעין האלמנטים הפרקטיים ששולבו בעיצוב המודרני, רובם באים לידי ביטוי בעבודות הנגרות. בכל הבית שולטים גוונים לבנים ובהירים, המבליטים את השילוב המנצח של שחור עם גוון עץ טבעי שנבחר לעבודות הנגרות. בארון שניצב מול הכניסה, מקומות אחסון מוסתרים על ידי דלתות לצד גומחות ומדפים גלויים מיועדים למפתחות ואקססוריז.

ארון בכניסה

ארון בכניסה אל הדירה עם מקום למפתחות ופריטים נוספים

6

מלבן מנוצל לכל האורך

שטחו של המטבח המלבני, שנראה כהמשך ישיר של הארון בכניסה אל הדירה, נוצל בצורה המיטבית ביותר לתכנון מקומות אחסון ועבודה נוחה. בקיר הארונות הגבוהים והשחורים, עוצבה גומחה לכיור, המחופה בגווני עץ טבעי ולצידה הותאם מקום למכשירי החשמל הגדולים, מקרר ותנור שמשתלבים בגוון חזית הארונות.

מטבח מודרני

מטבח מתוכנן כשני מקבילים

4

המטבח כקיר הכוח בסלון

המראה המושלם של קיר הארונות הגבוהים, ובמקביל לו האי המאורך, משפיע על הסלון כקיר כוח. החשיבה על כל פרט ופרט, מתבטאת כאן גם בפן העיצוב כשכיסאות האי הותאמו לכיסאות בפינת האוכל וכריות הנוי שעל הספה.

אי במטבח מודרני

חזית ארונות המטבח שחור ועץ טבעי

3

פתרון דו תכליתי

עם שינוי מיקומו של המטבח והצמדתו למרחב הסלון, לא נותר קיר מתאים לתליית מסך הטלוויזיה. שטיין פתרה זאת בעיצוב רהיט מורכב ודו צדדי בו משולבות עבודות נגרות ומסגרות -עץ וברזל. הצד שפונה לכיוון הסלון נועד כאמור לתליית מסך הטלוויזיה בתוספת מקומות אחסון.

רהיט מעוצב לטלוויזיה

אלמנט נגרות לתליית טלוויזיה

2

ומה בצד השני?

את צדו השני של הרהיט שמשמש כרקע למסך הטלוויזיה, שטיין, שחשבה על כל פרט וניצלה כל פינה בבית למטרות פרקטיות, הפכה לארון אחסון למכשירי חשמל קטנים בכדי שנוכחותם על משטח העבודה לא יפגמו בעיצוב המושלם של המטבח.

אחסון מכשירי חשמל

ארון עם דלת קלפה למכשירי חשמל קטנים

5

קטנה זו גדולה תהיה

לצד פינת הישיבה בסלון, עוצבה פינת אוכל עגולה שנראית קטנה ומשפחתית, אך בעת הצורך הופכת לשולחן אוכל גדול מותאם למספר רב של סועדים. בכדי שהארוחות החגיגיות יהיו באווירה נינוחה ובמרחב הולם, לפינת האוכל הוקצע שטח נרחב.

פינת אוכל

פינת אוכל עגולה עם שולחן נפתח

8

ילדים במרחב החברתי

המקום שהתפנה עם העברת המטבח לאזור הסלון, עוצב כחדר משחקים לילדים. כך נשמר אתם קשר עין במשך כל שעות היום. על מנת שירגישו חופשי לצחוק, לשיר וליהנות ממשחקם, החדר הוגבל באמצעות קיר זכוכית שניתן לכסות באמצעות ווילון עדין לצורכי פרטיות. בכניסה לחדר המשחקים עוצב ארון מעילים, מטריות, תיקים ושאר פריטים, כשמתחתיו עוצב מקום החניה של שואב האבק.

חדר משחקים

חדר משחקים מאחורי קרי זכוכית

9

בלילה, הילדים מחוץ לתחום

במעבר לחדרי השינה, בדופן הארון השחור שמול הכניסה, הוסתרה גדר רשת עשויה פלסטיק לבן. הגדר מתחברת לצדו השני של המעבר לצד ארון החשמל שחופה במראה. הגדר הנשלפת נועדה למנוע מהילדים להגיע אל האיזור החברתי לאחר שהושכבו לישון.

מחיצה לחדרי שינה

גדר נשלפת מהארון

7

הרבה יותר מחדר רחצה

חדר הרחצה הגדול שמשמש את הילדים והאורחים, כולל כיור רחצה ומשטח גדול בהמשכו, אמבטיה, קיר מחופה באבן שחורה ומולו ארון גדול שבתוכו חבויה מכונת כביסה, מייבש וארון אחסון גדול למכשירי וחומרי ניקוי וכביסה.

חדר רחצה

חדר רחצה כללי

10

רב הנסתר מהגלוי

בחדר השינה של ההורים, המעוצב בקווים נקיים ולבנים, בעת הריסת הקירות הפנימיים התגלה עמוד שלא ניתן היה להרוס. הפתרון שנמצא עבורו היה עיצוב ותכנון ארון נעליים גבוה שבפינתו שולבו מדפים פתוחים. בהמשך לארון הנעלים, בחזית הארון הלבנה, משולבות שתי דלתות נסתרות.

חדר הורים

חדר שינה לבן ומודרני

11

אחת- חדר רחצה השנייה- חדר ארונות

מאחורי אחת מהדלתות המוסתרות ממוקם חדר הרחצה של ההורים, הדלת השנייה מסמנת את הכניסה אל חדר ארונות מרווח לצד פינת האיפור אלגנטית בצבע שחור.

רון נעלים, חדר רחצה חדר ארונות

ארון נעלים, חדר רחצה, חדר ארונות

12

לסיכום – דברי המעצבת שירלי שטיין:

"תכנון ועיצוב פנים של בית או דירה, חייב לתת מענה פרקטי מדויק לכל אחד מצרכיהם של הדיירים. הפתרונות הפרקטיים משולבים בסגנון עיצוב שמותאם לטעמם של הדיירים. כדי שהבית ישרת את דייריו בצורה המיטבית ביותר, אני מקפידה על כל פרט ופרט, קטן כגדול ומוצאת לכך את הפתרונות הנדרשים באמצעות עיצוב אלמנטים ופריטים שמחברים בין פונקציונליות לאסתטיקה. בעיני עיצוב פנים דומה לפאזל המורכב מחלקים רבים שיוצרים תמונה אחת מושלמת".

חדר משחקים

חדר משחקים לילדים

970X647 תמונה לתוכן הכתבה חדש (10)

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

חדר משחקים לילדים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...