כמעט על השקל: דירת פינוי בינוי תל אביבית שחרגה ב-19 שקלים

דירת קבלן של אשת מכירות בתחום האופנה עוצבה בגווני חול, שחור ולבן, ועמדה בכל התחזיות עם מקסימום אחסון, ריווח ותחושת קלילות

חלל ציבורי בדירה קטנה
awards participation badge
300,000
80 מ"ר
טלי קנדל
שי דוד
שי דוד

הדיירים: 1
המיקום: תל אביב

אישה העוסקת במכירות בתחום אופנה עברה מדירה של 130 מ"ר לדירה חדשה בת 80 מ"ר, ביקשה בית מאוורר, מרווח וקליל, שלא ידגיש את המעבר ממקום גדול. המעצב שי דוד נדרש לעצב את הבית במסגרת המפרט הקבלני כדי לא לחרוג תקציבית, ובסופו של דבר עמד במשימה עם חריגה של 19 שקלים בלבד.

סלון מטבח יחד

הדיירת ביקשה בית מאוורר, מרווח וקליל

סלון מטבח יחד

לדירה, שהיא חלק מפרויקט פינוי בינוי, נבחרו שלושה צבעים מובילים – חול, שחור ולבן. מאחר שהחלל מלכתחילה קטן יותר ממה שהדיירת הייתה רגילה אליו ומאחר שלא ניתן להזיז את מקומו של הממ"ד, לא נותר מקום לפינת אוכל קבועה. המעצב תכנן שולחן ספר, וכך כשלא משתמשים בשולחן, הוא משמש כקונסולה מתחת לטלוויזיה עם פריטי נוי, וכשרוצים לאכול פותחים אותו והוא מספיק לעשרה אנשים.

יושב על אי

פלטת הצבעים שנבחרה שילבה בין שחור, לבן וצבע חול

יושב על אי

מכונת הכביסה והמייבש הוסתרו גם הם בשל אילוצי גודל והוכנסו לארון שנצבע בלבן ונוסף לו חירוץ. בכניסה ממשיך קיר מראות את המטבח, ומאחוריו מאוחסנים כל מוצרי הניקיון לבית וכן מעילים ותיקים שלא מעמיסים על הארון בחדר השינה. הבחירה במראה נועדה להגדיל את החלל ויזואלית ואף לשמש כמראת גוף עבור הדיירת לפני שהיא יוצאת מהבית.

מטבח שחור לבן

מכונת הכביסה והמייבש הוסתרו בתוך ארון ייעודי

מטבח שחור לבן
מטבח לבן

פרטי אומנות ואקססוריז להשלמת האווירה

מטבח לבן

כדי להגדיל את מקומות האחסון והישיבה במטבח בלי לנגוס מהסלון, עוצב אי צר ברוחב 60 ס"מ, והוא משמש כמקום אחסון לכלים ופריטים שונים. מעל הותקנה פלטת שיש נוספת עגולה, שמחוברת לאי ולצידה כיסאות בר. הספה האפורה בסלון גדולה יחסית – 2.80 מ' אורכה – הודות לתכנון נכון של החלל, והיא מאפשרת ישיבה רבת משתתפים. המרפסת מתחברת לסלון בצורה הרמונית ומאכלסת את הכיסאות לפינת האוכל שנפתחת בעת הצורך.

פלטה עגולה באי מטבח

פלטה עגולה לארוחה זוגית במטבח

פלטה עגולה באי מטבח

חדר השינה וחדר הרחצה עוצבו בגוונים של שחור, לבן וחול, כמו יתר הבית. שטיח אפגני שעבר שטיפה מונח מתחת למיטת איקאה שרופדה מחדש באותה סקלת צבעים כדי לשמור על מסגרת תקציבית. כריפוד נבחר בד בוקלה שלו נוספו ספוגים כדי להעניק למיטה מראה יוקרתי. "דירות קטנות מאתגרות וחשוב לנצל בהן כל ס"מ", אומר המעצב. "כאן באה לידי ביטוי החוזקה בתכנון חללים. דאגתי שהחלל יספק מקסימום מקומות ישיבה לאירוח ותחושה שהוא גדול יותר באמצעות הפלטה העגולה, הארונות הנסתרים, האחסון רב, בחירת הצבעים והיצמדות לבקשתה לדירה מאווררת".

מיטה שחור לבן

חדר השינה וחדר הרחצה שומרים גם הם על הצבעים

מיטה שחור לבן

בפרויקטים מורכבים ומאתגרים כמו דירות קבלן, תמ"א ופינוי בינוי מציע דוד להיעזר בשירותי מעצב שילווה את מהלך הפרויקט. "לא כל חברה מציעה שירותי שינוי דיירים, ולכן איש מקצוע שמכיר את דרך העבודה מול החברות יוכל לדאוג לדייר כראוי. כך בדיוק הצלחנו להגיע לדירה מעוצבת ומרווחת, שמנצלת את החלל באופן מקסימלי וכוללת רהיטים ופרטים עם אחסון מרבי – וכל זאת בתוספת כספית של 19 שקלים לקבלן".

מיטה שחור לבן

חדר שינה בשחור ולבן

מיטה שחור לבן

רשימת ספקים חלקית:
נגרות: כץ נגרים
שטיחים: צמר שטיחים
קרמיקה: מודי

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יפה. אהבתי את ההסיגנון שאינו שיגרתי.

בודק...