לשמר את הקולטורה: ריענון לדירה יפואית מלאת השראה

דירה שהייתה שייכת בעבר לאיש תרבות ידוע, עברה ריענון אורבני, שהצליח לשמור על שאר הרוח שלה ועל המוזה, ובו בזמן לעדכן את הלוק ולהגדיל את הפרקטיות עבור דייריו

300,000
130 מ"ר
עודד סמדר
שרה רופמן ודנה קולין
שרה רופמן ודנה קולין

הדיירים: זוג + 2 ילדים
המיקום: מתחם נגה, תל-אביב-יפו

הדירה שלפניכם היא פנינה יפואית, שהייתה בעבר ביתו של עיתונאי ואיש תרבות מהבולטים בישראל. הדירה הלמה את מידותיו של אותו אדם: ארונות ספרים מעץ מלא טיפסו עד לתקרה הגבוהה וכיסו כל פיסת קיר בבית, והיא הייתה עמוסה בשאר רוח. הבעיה הייתה, שהיא הייתה חשוכה וכבדה.
המעצבות ביקשו לשמר את רוחה של הדירה. הן התמקדו ביצירת דירה אורבנית ומרגיעה תוך שימוש במצב הקיים. השתיים עבדו עם תקציב מאוד הדוק, שחייב יכולות המצאה והתמודדות עם מקסימום תוצאה ומינימום הוצאות. הוחלט להרוס רק את ההכרחי ולהתמודד עם אלמנטים שלא היו שורדים תקציב רגיל, כמו רצפת עץ גלריה בעיתית, חלוקת החדרים המקורית והמטבח הנתון.
על מנת לתת תחושת פתיחות, מחצית מארונות הספרים הוסרו. פעולה זו פתחה את החלל המרכזי ואפשרה יצירת יחידת הורים שלא הייתה קיימת עד כה. הדירה התגלתה כשטופת שמש עם חזיתות למזרח, מערב ודרום. בהירות זו חוזקה על ידי פלטת צבעים בהירה וים תיכונית. רצפת העץ נצבעו בלבן, הספריות שנותרו נצבעו בסקלה של גווני כחול, וגווני אפור בהיר שולבו בחלל המטבח הפתוח. האור הטבעי ששוטף את הדירה במהלך כל שעות היום משתנה ומגיב בהרמוניה על פני מרכיבים שונים בחלל.
דלפק כניסה מעץ
דלפק כניסה/ בר – פרפקטו
מבט לדירה מעוצבת
כורסא ורודה
כסאות בר – פיק -אפ
למטבח הקיים נוספו יחידות נוספות שהותאמו במיוחד עבור צרכי המשפחה, והתוצאה היא מטבח מרווח ונוח. דלפק האכילה החדש הופך את שעת האכילה לחוויה משפחתית אינטימית.
ספרייה בדירה
ספריות בדירה קטנה
שולחן אוכל מעץ
חלון בדירה
חדר ההורים הפך מחלל כבד וכהה לבהיר ומרווח. בחלל שתי יחידות אחסון גבוהות, המאפשרות ניצול מקסימלי. מחיצת ברזל ורודה עם חיתוכים בסגנון מזרחי מגדירה חלל עבודה קטן בתוך יחידת ההורים. המחיצה מוסיפה מגע של צבע לא צפוי ויוצרת הצללות מיוחדות כאשר היא משתמשת בתאורה הטבעית כאלמנט מעצב.
חדר שינה עם מרפסת
ארון אחסון שמנת
משרבייה – ferrum ברזל
 כורסא
עמדת עבודה רטרו
חלל הרחצה ביחידת ההורים מרוצף באריחים של פעם עם דוגמאות ים תיכוניות מוכרות. זהו סגנון המיצג את רוחו של הבית: עשיר בהיסטוריה אקלקטית, מודרני ואוורירי.
כיור רחצה כחול
ריצוף – אלוני, נגרות – פרפקטו
מרפסת אורבנית ארוכה קושרת את כל חלקי הדירה. היא מכניסה אל הבית את הבריזה מהים התיכון ומציעה מבט אל הנוף של העיר הגדולה. מתוך נאמנות לעבר, קורות העץ חודשו, והרצפה רוצפה באריחים מסורתיים. כמו שאר חלקי הבית, גם המרפסת קורצת על העבר, המורשת והסביבה הוונקולרית תוך שאיפה של החיים החדשים של הדיירים הנוכחים.
מרפסת צרה
 
הדירה לפני השיפוץ:
לפני שיפוץ
לפני שיפוץ
תוכנית הדירה:
שרטוט
רשימת ספקים חלקית:
ריצופים וחיפויים – אלוני/גלוסקא
מטבח- פרפקטו מטבחים
חידוש ריצוף עף – פרמיום פרקט
כסאות בר- פיק אפ
משרבייה – FERRUM ברזל

 

553
16 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

וואוו...
דירת החלומות שלי... גם מיקום פנטסטי (אבל לאיזה ביה"ס אתם שולחים את הילדים???), ריהוט הורס, עיצוב מושלם, תרבות שעוטפת מכל עבר, חמימות וביתיות כיפיות. כל הכבוד. ממש הצלחה אדירה בעיני. שיהיה לכם טוב וכיף במקום במקסים שלכם.

עבודה מקסימה

לא מרגישה את שאר הרוח וגם המוזה ברחה
אין שום הרגשת רוחניות או יצירתיות או תרבות. מצטערת. לא לטעמי. האם המרפסת בטוחה לילדים?המעקה בטיחותי? היא יפה אבל צרה מדי >הבעיה במקור<.

קולטורה?
יותר מידי אפור דיכאוני שמהדהד את מצב הרוח של המעצב....

הייתי עוברת לשם בכיף
בית שנעים לגור בו. לא יומרני ולא פלצני

נפלא. תהנו

מקסים

העיצוב הפנימי יפיפה. אוהבת מאד. תכנון הדירה
כפי שרואים בתוכנית...קצת משונה. מילא אם החדר הסמוך לדלת הכניסה הינו חדר אירוח אבל כחדר ילדים...משערת שאילוצים הביאו להחלטה זו.

מהמם!!! מהיכן התאורה?

מקסים!!!
מה הצבע הקטלוגי של הקירות?

תגובה לשאלת תאורה
תודה טלי! רוב התאורה נרכשה שאילת תאורה על רחוב יהודה מרגוזה ביפו. יש להם מגוון רחב של תאורת וינטאג' ורטרו, והם בנדיבות עושים התאמות של הגופים לצרכי הלקוח.

כבדדד

מה בדיוק היסטוריה אקלקטיתבאלוני ובפרפקטו?
אם כבר מתיימרים לעשות משהו אז שגם הנגרות תהיה באמת היסטורית וגם הריצוף ולא ללכת לשתי חברות ענק ולהביא הכל חדש מהניילונים ולומר שזה היסטוריה אקלקטית. הבית עצמו יפה מאוד רק בואו נצמד לאמת

לטעמי - נהדר

הספריות
הספריות יפהפיות, בדיוק מה שחפצה נפשי לחדר העבודה שלי. מי עשה אותן?

השידה בסלון
מאיפה שידת המגירות מעץ בסלון?

בודק...