מבנייה למסיבה: עיצוב פנטהאוז אלגנטי

חובבי ספורט, הורים לשלוש בנות, רכשו דירה בכרמל הצופה על אצטדיון סמי עופר. לעיצוב נבחר סגנון מודרני אלגנטי מותאם להווי חיי המשפחה

160 מ"ר
עינת דקל
מאיר בן גיגי
מאיר בן גיגי
מאיר בן גיגי

המיקום: הר הכרמל, הנוף : מרחבי הים והמפרץ, מה ששכנע את זוג ההורים לשלוש בנות לרכוש את דירת הפנטהאוז היה הנוף והמיקום. מיד עם רכישת הדירה, עוד בשלב התוכניות, השתלב במסע החוויתי המעצב מאיר בן גיגי.

מעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

5

שינויים מבניים קלים שעשו את ההבדל

בעקבות שיחות והיכרות רחבה עם הדיירים העתידיים, היה ברור שידרשו גם שינויים מבניים, אשר בוצעו בהתאם לסגנון והווי חייהם של הדיירים. בכניסה לבית, לצד המדרגות שמובילות למפלס העליון, תכנן המעצב חדר למשחקים לפעילות של שלושת הבנות, כן הן נמצאות בקרבת ההורים ובהשגחתם וכן שירותי אורחים.

מבואת כניסה

דלת אחת לשירותי אורחים והשנייה לחדר משחקים

2

האלגנטיות מתגלה

עם פתיחת דלת הכניסה מתגלה הקו העיצובי שמודגש בכל הדירה. גוונים בהירים בקווים נקיים ואלגנטיים, לצד פרקטיות שמותאמת במדויק לדיירים. רמת ההתייחסות הגבוהה להרגלי החיים של הדיירים ניכרת במטבח, שעוצב למשפחה בה לא מרבים לבשל, אבל מנגד אוהבים להסב ביחד לארוחות משפחתיות. לכן, משטחי העבודה עוצבו בממדים סבירים, ושולחן האוכל עוצב בגובה נוח להורים ולשלות הבנות. האור שבוקע מדלתות זכוכית הוויטרינות, מוסיף לקו האלגנטי בו מעוצב המטבח. צבע הפודרה שנבחר לכיסאות פינת האוכל, יוצר טוויסט מרענן היוצר תחושה של שלווה.

מטבח מודרני

מטבח לבן ופינת אוכל משולבת עם כיסאות בצבע פודרה

4

כדורגל, אירוח ולפעמים שניהם ביחד

כשיוצאים למרפסת דרך הוויטרינה הגדולה שמכוסה בווילון דקיק, רואים את אצטדיון סמי עופר, אבל מה שיותר מעניין את הדיירים זה מה שקורה על מגרש הדשא. כחובבי כדורגל הם ביקשו לשלב בעיצוב ארבעה דברים: מסך טלוויזיה גדול,  ספה גדולה שיהיה נוח לרבוץ עליה, שולחן מתאים לפיצוחים ובירה ושבחדר תשרור חמימות נעימה. כל ארבעת המשאלות קוימו במלואן. יתרה מכך, כדי שהצפייה תהיה איכותית, דאג בן גיגי לתכנון תאורה טכנית, עם פס תאורה בתקרה שעובר במקביל לקיר הכוח העוצמתי. על החיפוי עוצב ארון שנראה כצף, כשבמרכזו נישה למסך הטלוויזיה. גב הנישה שנצבע בשחור יוצר מעין מסגרת למסך וגם יאפשר בעתיד שילוב של מסך גדול יותר. מעל ספסל עץ האגוז שהוצמד לכל אורכו הקיר, שולב קמין חשמלי המשלים את האווירה החמימה שנוצרה בזכות הגוונים והבהירים ומרקם החומרים שנבחרו לעיצוב הסלון.

סלון מודרני

סלון מודרני עם קמין חשמלי וקיר כוח אלגנטי

6

שם המשחק: תאורה

כהשלמה לתאורה טכנית בכל הדירה, בן גיגי שילב גופי תאורה שתפקידם כפול. האחד, תוספת אלגנטית לשפת העיצוב המודרני, כמו תכשיטי אופנת עילית והשני, אפשרות ליצור תרחישי תאורה שונים בהתאם לנדרש. למשל, בעת צפייה במשחק כדורגל, הדיירים מעדיפים להשתמש רק בתאורה הדקורטיבית כי האור, תרתי משמע, בוקע ממסך הטלוויזיה. גוף תאורה מיוחד תלוי מעל האי במטבח, עשוי חבל לדים שזור על מוט פליז, המאיר גם את המטבח וגם את הסלון.

גופי תאורה

שני גופי תאורה דקורטיביים אחד בסלון ואחד מעל האי במטבח

9

השלמות טמונה בפרטים הקטנים

להשלמת המראה האלגנטי ויצירת תחושה ביתית נעימה, בן גיגי שם לב לפרטים הקטנים שיוצרים שלמות. החל מאקססוריז לבנים על רקע המדפים השחורים, תוספת שולחן קטן לצד מסעד היד של הספה, עוד גוף תאורה שתלוי מהתקרה בדיוק במקום שנדרש וכלה בעציץ ירוק שניצב על רקע הווילון הדקיק שמוסיף רעננות.

אקססוריז מודרניים

שולחן קטן ליד הספה, כדים וגוף תאורה ואקססוריז לבנים בתוך ספרייה שחורה

7

בסיומו של יום – מלון בוטיק 

אחד מהדברים החשובים למעצב מאיר בן גיגי, הוא חדר השינה של ההורים. לתפיסתו, בסיומו של היום מגיע להורים להגיע לחדר בו תשרור אווירה אינטימית, מרגיעה ומלטפת, ממש כמו בילוי בחדר במלון.  עיצוב החדר אלגנטי ומאוד רגוע. בגב המיטה שוב חזור אלמנט הסרגלים המאונכים הפעם בגוון עץ אגוז. בצידה של המיטה שני גופי תאורה המשמשים לקריאה. הכניסה לחדר הרחצה הצמוד נעשית דרך דלת זכוכית כהה, המשתלבת באלגנטיות עם שפת העיצוב החדר.

 

חדר שינה הורים מודרני

לצידי המיטה שני קירות זכוכית כהה, האחד מוביל חדר הרחצה הצמוד

3

היכל שיש שמשדר פינוק

לאורך כל הקיר שגובל בחדר השינה, עוצבה עמדת כיורים מאורכת בה נקבעו שני כיורים, לה ולו. מאחורי החלון הפונה לחדר השינה, לכל רוחב חדר רחצה, עוצבה מקלחת מרווחת. להשלמת הפינוק שולבה בחדר הרחצה אמבטיה פריסטנדינג מעוצבת בקווים מעוגלים. לריצוף וחיפוי הקירות נבחרו אריחי פורצלן גדולים. המרקם שלהם שנראה כשיש, מובלט באמצעות ברזים בגוון רוזגולד. (אדום מוזהב)

 

חדר רחצה הורים

חדר רחצה הורים עם אמבטיה פריסטנדינג

8

מראה, מראה, מה את רוצה ?

אם אפשר היה לשאול את המראה שבחדר השינה מדוע היא פה, התשובה שלה הייתה מורכבת משלושה סעיפים: ראשון: שהיא הותאמה במדויק לדיירת הנוהגת להתאפר בעמידה ולפיכך וויתרה על שולחן איפור וכיסא סטנדרטיים. שני:  היות והמראה פרושה לכל גובהו של הקיר היא מגבירה את עוצמת אור היום החודר פנימה ושלישית, עצם נוכחות המראה בחדר תחושת הגודל והמרחב גדלים. הספסל המעוצב שהוצב לידה מוסיף משהו לרומנטיות החשובה בחדר השינה.

מראה וספסל בחדר שינה

מראה גדולה שעלה מהרצפה עד לתקרה.

10

לסיום- דבריו של המעצב מאיר בן גיגי:

" מהיום בו התחלתי ללוות את המשפחה, בה ההורים ידעו בדיוק מה הם רוצים ולמה הם שואפים, ידעתי שמחכה לנו מסע מרתק של הגשמת חלום. ואכן כך קרה. שלב אחרי שלב התקדמנו ביחד, כשאני מדייק בהתאמת הפתרונות העיצוביים לצרכים שלהם העכשוויים ובאותה מידה לעתידיים. היה לי חשוב שהם ירגישו הכי בבית שאפשר. כשנשאלתי מה היה הקטע הכי מרגש שחוויתי במהלך השיפוץ והעיצוב, התשובה שלי הייתה מסיבת חנוכת הבית. כי להיכנס לדירה שממש נתפרה עבורם על פי מידה ולראות את כולם מחייכים, זה היה רגע מרגש ועבורי זו הייתה המסיבה הכי שמחה שיכולתי לבקש ".

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

המעצב מאיר בן גיגי

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

WOW, עיצוב מהמם המצטיין באלגנטיות ובזרימה המשלבת את כל האלמנטים בחלל.

היתה זו דרך קסומה , כיפית , משעשעת והתוצאה מדברת בעד עצמה וזה הודות ליכולת של מאיר לראות קודם כל את האנשים שעתידים לגור בבית ולא ההפך וכך לתכנן את התוכנית האדריכלית בצורה המיטבית ביותר לצרכי היום יום וליצוק לתוכה צבעים, נגרות ועיצובים שהתמונות כבר מדברות בעד עצמן .

בודק...