מהפך בדירת קבלן: המטבח השתלט על הסלון

מהפך בדירת קבלן רגילה התבטא לא רק בחלוקה מחדש של חללי הדירה, אלא בבחירת מיקום מיוחד למטבח. השינויים הגדולים התאפשרו ואפילו ללא הריסת קירות, כי הם נעשו תוך כדי בניית הדירה

100 מ"ר
יונתן תמיר
מירי בן חיים

 

הום סטיילינג לצילומים: מלי קאי

אפשר גם בלי פינת אוכל

הנושא שחזר ועלה בפגישות ההיכרות בין המעצבת מירי בן חיים ללקוחותיה היה חשיבותו של המטבח בהווי המשפחתי. הם דיברו על רצון למטבח שיהיה מרווח מאוד, שטוף באור טבעי, בעל מקומות ישיבה נוחים לארבעת בני המשפחה, זוג ושתי בנות, ומקומות נוספים לאורחים. בשלב הראשון הוחלט לוותר על פינת האוכל, אך אז העלתה המעצבת רעיון נוסף שמאוד מצא חן בעיני הדיירת.

מטבח וסלון בדירה

יציאה למרפסת שנמצאת בקצה המרחב החברתי באזור המטבח

יציאה למרפסת שנמצאת בקצה המרחב החברתי באזור המטבח

המטבח שעשה את המהפך בדירת קבלן

אחרי שבוטלה פינת האוכל, נוצר מרחב חברתי ארוך. חלקו מאוד מואר וחלקו הפנימי פחות. היות ולדיירים היה חשוב שהמטבח יהיה מואר ושטחו יהיה גדול ומרווח, מירי העלתה את הרעיון להחליף את מיקום הסלון במטבח. הסלון, שבתחילה היה בחלק הקדמי של המרחב החברתי, נדד פנימה והמטבח קיבל את השטח הגדול והמואר יותר.

בזכות הרעיון שהתקבל בהתלהבות ובין שני קירות מקבילים, עוצב מטבח. על אחד הקירות תוכנן ארון גדול ובקיר השני כיור ומכשירי החשמל, בניהם עוצב אי גדול שמשמש גם כדלפק אכילה. המיוחד במטבח הן הוויטרינות הגדולות שפונות למרפסת, דרכן חודרים אור ואוויר.

מטבח גדול שחור

מטבח גדול שחור

מטבח גדול שחור

החלפת המקומות מאוד התאים לסלון

טבע מדברי שהיווה את מקור ההשראה לעיצוב הבית מאוד התאים למקומו החדש של הסלון. בעיצוב הפנים בולט קו עיצובי אחיד. הגוונים שנבחרו לכל הבית מותאמים למקור ההשראה. שחור, בטון, בג' וגווני אדמה, חוזרים על עצמם בכל חדרי הבית. בסלון נוסף קיר שחור מט במרקם נעים וחמים, עליו ולידו פרטי אומנות מיוחדים של האומנית מאיה מור, העשויים מחומרים טבעיים שאותם היא מוצאת בטבע. פריטי האומנות בשילוב עם החומרים והצבעים שנבחרו מאמתים את מקור ההשראה ומכניסים את הטבע המדברי הביתה.

קיר כוח שחור

הקיר שצבוע בשחור שממשיך על התקרה

הקיר שצבוע בשחור שממשיך על התקרה

מה הקשר בין פינת האוכל לחדר השינה?

בחלוקה מחדש של הדירה, נוצרה הזדמנות להגדיל, בין היתר, גם את שטח חדר השינה של ההורים. זה קרה בזכות הוויתור על פינת האוכל. שטחו של המרחב החברתי הצטמצם וחדרי השינה גדלו, ביניהם גם חדר השינה של ההורים כשלצידו נוסף חדר ארונות וחדר רחצה.

מיטה גדולה

מיטה גדולה ורחבה עם גב מיטה מרופד

מיטה גדולה ורחבה עם גב מיטה מרופד

בחדר הרחצה, הרצפה והקירות חופו באריחי בטון גדולים, עליהם בולטים בלבן צחור הכלים הסניטריים. מתחת לארון מדף עשוי עץ טבעי, המוסיף חמימות בחדר הרחצה.

חדר רחצה

חדר הרחצה באווירה נעימה

חדר הרחצה באווירה נעימה

ג'מבורי או חדר שינה?

חדרה של הבת הצעירה הועד כחדר שינה, אבל יותר מזה הוא משמש אותה כחדר משחקים בזכות מגלשה שיורדת ישירות מהמיטה שלה לברכת כדורים. האלמנטים שנבחרו לעיצוב הפנים, הם רצפת בטון כמו בכל הבית, ארון אחסון וגוונים של וורוד בג' שמחבר עם שאר הגוונים שבכל הבית.

חדר שינה לילד וחדר משחקים

מעוצב כחדר שינה וחדר משחקים

מעוצב כחדר שינה וחדר משחקים

מה באמת חשוב ועל מה אפשר לוותר

לסיכום הפרויקט המעניין הזה המעצבת מירי בן חיים נתנה לנו טיפ חשוב, וכך אמרה: " לקוחות מגיעים עם הרבה חלומות אותם הם רוצים לממש, אבל מעצב טוב צריך להבין מה הכי חשוב מבין כל הצרכים. כי בכל פרויקט עשויים להיות פשרות. לכן, כדאי מאוד לשתף מראש את המעצב/ת בתקציב, מכך להבין אם במסגרת התקציב ניתן לממש את כל הרצונות ועל מה חייבים לוותר".

מטבח מודרני

מטבח מודרני

מטבח מודרני

רשימת ספקים חלקית: 

אקססוריז: אובליבופ

ריהוט חדרי ילדם: באני בי

ריהוט ואקססוריז: גלי ליבנה

שטיחים: צמר שטיחים

קישוטי קיר: מאיה מור הום דקור

 

 

 

בודק...