נולדה מחדש: תעשייתית ונקייה בתל אביב

בכדי להיפטר מהמסדרון המחניק וליצור בדירה חלל אחד גדול ומזמין היה צורך להרוס את המבנה הקיים ולחזור לשולחן השרטוטים. התוצאה – אותנטית, חמה, תעשייתית ונקייה

83 מ"ר מ"ר
ערן תורג'מן
קרן רוזנר

המיקום: תל אביב

במקור, הייתה הדירה שלפניכם מתוכננת כדירת מסדרון עם כניסות ל-3 חדרים גדולים, כאשר המטבח, המקלחת והמרפסת הסגורה היו ממוקמים בעורף. התכנון החדש יצר מצב שבו נכנסים אל חלל גדול, פתוח ומואר, ולצורך כך היה להרוס את הקיים.
לאחר שלב ההריסה נחשפו קורות ועמודי הבטון של הדירה, ואת חלקם בחרו בעלי הבית להשאיר חשופים במצבם המקורי, כחלק משמירה על ההיסטוריה של הדירה. בתוך קורות הבטון ניתן אפילו לזהות חלקי עיתון ישנים מבצבצים, שכנראה נכנסו לתערובת היציקה בזמן הבניה. החלק העיצובי שמר על משחקי חום בשילוב של תחושה תעשייתית ונקיה. הפרקט שנבחר מדגיש את האורך של הדירה ואת המרחב שבה, בעיקר בשל תחושת האורך שמיצרים הלוחות הארוכים שלו.
המטבח ממוקם מיד בכניסה לדירה ומולו דלפק ישיבה גבוה ופינת אוכל צמודה. מימין ניצב הסלון הרחב, שממשיך אל מרפסת מוגבהת מעט הפונה לרחוב דיזינגוף, ומשמאל למטבח אזור עבודה שיכול להיסגר ולשמש בעתיד כחדר אורחים, בעת הצורך. כל הארונות בבית נצבעו בגוון בהיר ולא דומיננטי, וזהו גם הגוון הנבחר לקיר הבריקים בסלון. נגיעות של צבע בספה ובשטיחים מוסיפים חיים לחלל.
בחלק העורפי של הדירה ממוקמים שני חדרי שינה – אחד מאסטר עם חדר רחצה שבחלקו נשאר פתוח, ועוד חדר עם חדר רחצה מרכזי המשמש את שאר בני הבית והאורחים.
סיור בדירה החדשה:
 דירה מעוצבת
נגריית פלאס
דירה מעוצבת
דירה מעוצבת
אי אכילה באמצע מטבח
דירה מרווחת
פרקט בדירה
וטרינה למרפסת
חדר שינה קלאסית
חדר רחצה עם בריקים
קרמיקה הכח
רשימת ספקים חלקית:
נגרות: נגריית פלאס
מסגרות:אלון נאמן
סניטריה: קרמיקה הכח
בריקים: אבן סיב
פרקט: שטיחי כרמל

553
8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חיוורת ....

מנוכר
האם אפשר לראות שרטוט של ״לפני-אחרי״

לא הצליח הפעם...
המטבח חסר הגדרה ומרגיש כמו מטבחון של יחידת דיור, בפרט האין-חיבור בין השולחן לאי. בכלל הבית נראה בלתי מעוצב בעליל. הפרקט לא מתחבר לבטון החשוף שלא מתחבר לבריקים הספה והכורסה נראות ישנות ולא נאות באופן אוטנטי, כנראה הדיירים הביאו איתם. זה בסדר לרהט בית במה שיש לשוכניו, וגם להמעיט בעיצוב - אבל לא צריך לעשות על זה כתבה במגזין עיצוב! תחליטו - בנין ודיור זו פלטפורמה פירסומית או עיצובית?

אריחי אמבטיה קצביה באום אל פאחם

אנמי .... יותר דומה למשרד לפני שיפוץ ...

גיבוב החפצים האלה, זה לא עיצוב
תוצאה רעה מאוד. דירה שנותנת הרגשה רעה מאוד. חשיבה עיצובית רעה מאוד. ועוד לא התחלנו לדבר על כמה זה עצוב. פשוט הגזמה פראית של המעצבת. מה היא חשבה לעצמה? כמה עזות מצח וחוסר טעם צריך אדם שקורא לעצמו מעצב, כדי להוציא תוצאה כזו מתחת ידיו? קחו מאה אנשים ברחוב, 98 מתוכם יאמרו שזה רע. בניין ודיור, שכחתם מזמן איפה עובר הגבול שלכם. נא להיזכר מחדש.

מהממת ! רוצה בדיוק כזו

לא מוצלח..אין הרמוניה

בודק...