שילוב הרמוני: תכנון אדריכלי מתחיל מבפנים

שילוב מושלם בין עיצוב הפנים לתכנון החוץ היווה את בסיס העבודה לאדריכלית עינת שחף. האדריכלית דאגה להכניס באופן הרמוני את החוץ פנימה, וליצור תחושה מזמינה של חללים פתוחים וגדולים שנהנים מתאורת האור הטבעי

300 מ"ר
506 מ"ר
דודי מסקוביץ
עינת שחף
עינת שחף

 מיקום :בית פרטי ביישוב האירוס

הדיירים: זוג + שני ילדים קטנים

דיירים בשנות הארבעים לחייהם ביקשו ליצור לעצמם בית פשוט אך מתוחכם, בסגנון נקי, חם ומודרני. היות והבית הוא צמוד קרקע חשוב היה לדיירים להכניס את הטבע לבית, וליצור תחושה של מרחבים וחללים גדולים ופתוחים. האדריכלית, עינת שחף, החלה בתכנון הבית מהפנים אל החוץ בדגש לחלל הפנימי בו הדיירים שוהים, תוך דו שיח תמידי בין הפנים לחוץ.

בית מרווח

מבט כללי על שטח החלל המרכזי

 חוץ ופנים:


לדברי האדריכלית, עינת שחף: "העיצוב החל מיתוך חשיבה על ההתנהלות מתוך הבית, סידור הפונקציות הפנימיות עם קפיצות לחוץ והקשר לסביבה החיצונית. תכנון החצר היווה אבן הדרך ראשונה עבורי מתוך הצורך להבין את הדרך של העוברים בה לפני כניסתם פנימה לבית". בכניסה לחצר הבית הוקמה בריכת דגים, כדי שהנכנס יעבור תהליך של הירגעות בדרכו פנימה, בפנים הבית תוכנן חלון גדול בפינת האוכל המשקיף על אזור הבריכה במטרה להכניס את החוץ פנימה.

עיצוב נוי

בריכת הדגים בכניסה לבית

 שילוב חומרים ואור טבעי:


בהתאם למיקום הבית ולכיווני האוויר, תוכננו חלונות גדולים הפונים לחצר ולשטח ציבורי פתוח, המאפשרים לנוף, לאור הטבעי ולטבע לחדור לתוך הבית. מרפסת יחידת ההורים הנמצאת בקומה השנייה גם היא משקיפה אל החצר ולשטח הציבורי הפתוח, והנוף הנשקף ממנה ממוסגר בתוך קורות העמודים התומכים בה.

הדרישה של הבעלים הייתה לבית מודרני וחם המשלב חומרים טבעיים ונעימים שיהיה כיף לגעת בהם ולדרוך עליהם עם רגלים יחפות. בהתאם לכן, יצרה עינת שחף מעטפת לבנה ונקייה ולתוכה יצקה תמהיל של חומרים וגוונים הנעימים לעיין ולמגע. חלונות האלומיניום קיבלו גוון תכלת נעים ומרגיע. דלת הכניסה חופתה בגרניט פורצלן דמוי חלודה עד הגג, כדי לתת תחושה של חומר טבעי אך גם פונקציונאלי. הרצפה בחלל הציבורי של הבית רוצפה בגוון של בטון אפרפר התואם לבטון המוחלק בחוץ.

פינת חץ עם דשא מבט אל חוץ הבית מפינת החצר. בקומה העליונה מרפסת יחידת ההורים משקיפה אל החצר

 מטבח כמרכז הבית:


המטבח עוצב בגוון לבן, בשילוב קיר ארונות זכוכית בגוון חום- אפרפר בגימור מט, שדיבר עם הספה בסלון, והכניס עניין למטבח. במטבח המשמש כמרכז חיי הבית תוכנן אי לטובת משטח עבודה בשילוב פינת ישיבה לארבעה אנשים. הכיור פונה לבית ולא אל החוץ כך שבזמן השימוש בו ניתן להרגיש כחלק מהבית ולא להיות מנותק מהמשפחה.

מטבח רחב בתוספת אי

מטבח רחב בתוספת יחידת אי 

 נגרות בהזמנה אישית:


תוספת עץ אלון מבוקע בגוון טבעי שולב ברהיטים השונים ובמדרגות הבית, על ידי עבודות נגרות שתכננה עבורם האדריכלית עינת שחף. המדרגות עוצבו כדי לתת תחושה קלילה ואוורירית, ועם זאת לתת טון עיצובי בחלל המרכזי. קונסטרוקציית הברזל נצבעה בגוון לבן וכך נטמעה במעטפת ומדגישה את מדרכי העץ הנראים כצפים באוויר.

מדרגות בבית

הגינה נכנסת אל הבית. מבט מהמטבח לכיוון הסלון עם המזנון בתכנון אישי ומדרגות מרחפות. 

תחושה של בית:


על פי המעצבת עינת שחף: "במהלך תכנון הפנים בכלל והנגרות בפרט היה לי חשוב לשמר את העיקרון שהחללים והריהוט יתאימו לאורך שנים ושיהיו עדיין מודרניים ומעניינים, ובמקביל לתת להם תחושה חמה של בית " . אחת הבקשות של בעלי הבית הייתה לשלב ארון מעילים יפה ופונקציונלי בכניסה לבית. היות והמיקום בכניסה הוא בסמיכות לפינת האוכל בחרה המעצבת לתת לרהיט קריצה קטנה ולכן אם מתקרבים לארון ניתן לראות שמוטבעים עליו בחיתוך CNC מספרים שהם נקודות ציון בגובה, מד גובה כמעין שעשוע לילדי הזוג.

ארון לבן

מזנון בעיצוב אישי, הכולל ארון מעילים. על גבי הדלת מוטמעים מספרים המשמשים כמד גובה לילדי הבית.

 על האדריכלית: 


עינת שחף החלה את דרכה כמעצבת פנים. בוגרת החוג לעיצוב פנים, במכללה למנהל, המסלול האקדמאי. בעלת תואר (B. Design Interior), ובהמשך גם בוגרת לימודי הנדסאי אדריכלות, המכללה למנהל. מאמינה כי יצירה מתוך הקשבה והרבה אהבה למקצוע הוא המצע לתכנון המוצלח ביותר.   ספה גדולה חומה

מבט קרוב אל ספת העור בסלון והכורסאות. התאמנו בדים ועורות כך שיתאימו לעיצוב הכולל של הבית. 

חדר רחצה כמו בספא

מקלחת האורחים, המחשבה הייתה לתת בתוך הבית תחושה של ספא. ישנו חלון ארוך לכל הגובה המכניס אור רך וטבעי לתוך החלל.

כיור ומראה

 ארונית מקלחת האורחים, תכנון אישי עם מראה בתוך מסגרת, לתחושה חמימה. 

דלת כניסה

 דלת הכניסה לבית, כפיר נילסן. מחופה גרניט פורצלן דמוי חלודה. החיפוי ממשיך עד הגג

מקלחת מפורצלן

מבט אל מקלחת ההורים – תכנון של מקלחת כמקום מפלט, שלא ירצו לצאת ממנו.

שולחן אוכל גדול

פינת אוכל בהזמנה אישית

553
1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בתי עשירים פורחים במקום האירוסים
אני לא הייתי קונה שם אדמה. בעיקרון. המדינה הייתה צריכה לספק אדמות אחרות בתמורה או לערוך מבצע הצלה לאירוסים. לא נעשה לא זה ולא זה. חובבי צמחים היו יוצאים עצמאית להציל את הפקעות ועשו מה שיכלו . לא אמור לפי חוקי המדינה לקום ישוב חדש במרכז אך ראו זה פלא איך בעלי הון כופפו את החוקים. בדרכ מנסה להתעלם מהמיקום כששופטת עיצוב אך הפעם זה חזק ממני. זה פשוט מרגיז מדי ולא מצליחה להבין מי שמשתף פעולה עם זה. ביקורת עניינית יותר? הבית סתמי .

בודק...