שיפוץ מקיף ומהיר: דירה בעיצוב ישראלי אמיתי

שיפוץ מהיר ומקיף לדירה משגעת. הוא אירופאי, היא דרום אמריקאית ושניהם פנו אל המעצבת ליאת זליג וביקשו עיצוב ישראלי לביתם החדש

ספרייה וורוד, סלון כניסה לבית
awards participation badge
600,000
150 מ"ר
יונתן תמיר
ליאת זליג
ליאת זליג

ההורים הצעירים שעלו ארצה עם שני בנים קטנים, רכשו דירה ברחוב הולנדי ציורי ושקט. לחידוש הדירה והתאמתה לצרכים וטעמם של הדיירים החדשים, נדרש שיפוץ מקיף ומהיר, הכולל החלפת תשתיות, ריצוף, מסגרות אלמיניום, חלונות ושינויים מבניים. הכול ניתן לביצוע בדרך הטובה ביותר, אלא שמקרה זה, הלקוחות פנו למעצבת ממש ברגע האחרון. אלמלא הקליק שנוצר ביניהם, קרוב לוודאי שהמעצבת הייתה מסרבת לקחת על עצמה את המשימה הכמעט בלתי אפשרית.

פרקט עץ, פינת אוכל מטבח כחול

רצפת פרקט בדוגמת פישבון בחלל הציבורי

רצפת פרקט בדוגמת פישבון במרחב החברתי

הבחירות הנכונות קובעות

השיפוץ יצא אל הדרך. לכל הבית נבחרה רצפת פרקט עץ שהונח בחלל הציבורי בצורת פישבון. בשלב תכנון העמדת הרהיטים, המעצבת התבקשה לשלב בעיצוב רהיטים שהובאו מדירתם הקודמת, לצד בחירות חדשות ומרעננות המתאימות לשפה העיצובית של הבית ומשלימות את המראה. הסלון ופינת האוכל עוצבו במקביל לפתחים הפונים אל הגינה, בהן הותקנו מסגרות אלומיניום חדשות מסדרת הבאוהאוס שמתאפיינות בקווים נקיים. למפתח שבאזור פינת האוכל נבחרה זכוכית קבועה, דרכה חודר פנימה מראה הגינה שנראה כתמונה גדולה.

פינת אוכל וסלון

פינת אוכל וסלון פונים לגינה

פינת אוכל וסלון פונים לגינה

לא תאמינו מה מסתתר בספרייה הוורודה

הסגנון העיצוב שנבחר עבור הדירה הוא עיצוב ישראלי מודרני המשלב צבעוניות נועזת. בבחירת הגוונים שנעשתה בזהירות ובמינונים מדויקים, נמצאת גם הספרייה בסלון שהפכה לפיס המרכזי בחלל הציבורי והרבה יותר מזה. הספרייה מהווה פתרון אידיאלי ופונקציונלי להסתרת הממ"ד שממוקם בכניסה לבית. בחשיבה מחוץ לקופסה ביטלה המעצבת את המסדרון שהיה צמוד לממ"ד ובכך הרחיבה את החלל המרכזי, ועיצבה את אלמנט הנגרות הייחודי לחיפוי דלת הממ"ד, הסתרת ארון החשמל ויחידת מיזוג האוויר, אחסון וקיר וורוד אחד, המשפיע על כל המרחב.

דלת נסתרת בספריה

הכניסה לממ"ד מדלת נסתרת בספרייה

דלת נסתרת בספריה

קומה אחת ליום וקומה אחת ללילה

בקשה נוספת שהייתה לדיירים היא שקומת הכניסה תכיל את כל הפונקציות היומיומיות, כך שלא יצטרכו לעלות לקומת החדרים שנועדה לשעות הערב והלילה, במהלך היום. לצורך כך, באמצעות קיר זכוכית פינתי ושקוף, ממסוגר באלומיניום, עיצבה המעצבת בקומת הכניסה חדר משחקים /משפחה ואפשרות הלנת אורחים. הבחירה בקיר הפינתי השקוף מאפשרת להורים להשגיח על ילדיהם הקטנים, והשנייה ומגדילה את תחושת המרחב באופן משמעותי.

 

עוד דירות מעוצבות – לחצו כאן >>

 

חדר משחקים קיר זכוכית

קיר זכוכית פינתי בחדר משחקים/ משפחה

קיר זכוכית פינתי בחדר משחקים/ משפחה
חשר משחקים וספה

חדר משפחה ומשחקים עם ספה ירוקה

חדר משפחה ומשחקים עם ספה ירוקה

עם כל הכבוד לוורוד

למטבח נבחר צבע כחול עמוק. חזית הארונות, המשדרת דומיננטיות שהולמת את מרכז הבית, חופתה בפורמייקה ננו, בעוד שלמשטחי העבודה נבחר הצבע הלבן והפרקטי. במטבח תוכננו מקומות אחסון רבים, עם פינות מאווררות שמפחיתות מהעומס הוויזואלי. בזכות איזון מדויק ומינונים מוקפדים שוררת בחלל הציבורי אווירה סופר שקטה, נעימה ורגועה.

 

מטבח כחול

מטבח כחול עם משטחים לבנים

מטבח כחול עם משטחים לבנים

ערב, הילדים עולים ראשונים

בקומת חדרי השינה עוצב לשני הבנים חדר לינה משותף. כחלק משפת העיצוב שמכתיבה את מראה הבית, נבחר צבע ירוק, הידוע כגוון מרגיע, לקיר המרכזי בחדר. לתוספת של רכות  נבחר ווילון היורד מהתקרה עד הרצפה בקפלים רחבים ויפים.

חדר שינה בנים קיר ירוק

קיר ירוק בחדר השינה המשותף לבנים

קיר ירוק בחדר השינה המשותף לבנים

מתרחצים באופטימיות

בחדר הרחצה המשותף לשני הבנים, עוצב ארון ומעליו שני כיורים, כיור לכל אחד מהבנים.  כרקע לשתי מראות מעוגלות וחיפוי יתר קירות חדר הרחצה, נבחרו אריחים מלבניים בגוון וורוד מעושן.

חדר רחצה

אריחי קרמיקה בוורוד מעושן בחדר רחצה ילדים

חדר רחצה

בלילה עולים ההורים

בחדר השינה של ההורים, כמו ביתר החדרים בקומה העליונה, רצפת פרקט העץ נפרסה בדוגמה הקלאסית של לוחות מוארכים. סביב החלון שכוסה בווילונות בהירים, עשויים בד פשתן טבעי ונעים למראה ולמגע, עוצב ארון בגדים מותאם לצורכי הזוג.

עיצוב חדר שינה

חדר שינה אינטימי להורים

עיצוב חדר שינה

פרטיות אלגנטית

בחדר הרחצה הפרטי של ההורים, בשונה מהבחירה העליזה של הוורוד בחדר הרחצה של הילדים, נבחרו  אריחים בגוון טורקיז מעושן.  הנגרות בשני חדרי הרחצה, תוכננה עם גמר פורניר אלון מולבן, שמכניס אופי ומאזן את הצבעוניות. בהתאמה לגוון שנבחר לאריחים, שולבו ברזים בגוון פליז. במקלחת הגדולה והמרווחת עוצבה בקיר גומחה לנוחיות המתרחצים.

חדר רחצה הורים

חדר רחצה הורים אריחים טורקיז מעושן

חדר רחצה הורים אריחים טורקיז מעושן

לסכום- דברי המעצבת ליאת זליג

"על אף הלו"ז הכמעט בלתי אפשרי, נהניתי מאוד מהפרויקט, הרבה בזכות הלקוחות שנתנו לי יד חופשית לבחור ולהחליט.  היו שותפים מלאים בבחירות מהירות ונועזות מתוך הבנה שאני עושה את החיבורים הנכונים בדיוק רב. כשמשולש הזהב של מעצבת-לקוח-קבלן עובד טוב ביחד כל מכשול נפתר במהרה וההרמוניה חוגגת. ללקוחות שלי אני מייעצת, צאו מהמרחב המוכר והנוח שלכם, תחשבו מחוץ לקופסה, תעזו ועם זאת תשמור על מינונים ואיזונים מדויקים בחיבור בין צבעים, עומסים וחומרים. תעזרו בבעלי מקצוע מיומנים ותמיד תהיו מתוכננים, תוכנית מפורטת תשרת אתכם לאורך כל הדרך".

 

עוד חדרי אמבטיה מעוצבים – לחצו כאן >>

סלון מודרני ספרייה וורודה
ספרייה וורודה בסלון מודרני

קרדיטים לספקים:

2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אהבתי מאוד. סוף סוף עיצוב שבא לי.

אשמח לדעת מהיכן השטיח בסלון. דירה מקסימה!

בודק...