תל אביב – טקסס, תכנון בית נופש בשלט רחוק

הזוג האמריקאי מגיע כמה פעמים בשנה לתל אביב ולכן ביקש מהמעצבת לתכנן עבורו דירת נופש ביתית ונעימה בה יוכלו לארח את המשפחה בעת ביקורם

110 מ"ר
אלעד גונן
איזבל עפרה ישי
איזבל עפרה ישי
חדר שינה הורים קלאסי

חדר השינה עם שפע של תוספות טקסטיל

חדר שינה הורים קלאסי
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

דיירים: זוג
מיקום: מגדלי YOO, תל אביב< /><stro

סלון ופינת אוכל מודרניים

החלל הציבורי תוכנן עם פלטת צבעים שתתאים לנוף הים

סלון ופינת אוכל מודרניים
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

מגיעים לדירה מוכנה

הלקוחות, זוג אמריקאי מקסים מטקסס, אשר נוהג להגיע לארץ מספר פעמים בשנה, אוהבי ותומכי ישראל נלהבים, שילדיהם עזבו מזמן את הקן. הם ביקשו לעצב את דירתם כדירת נופש להם ולמשפחה שמגיעה לביקורים בארץ. הדירה, שהיתה קודרת ואפלה, שופצה בגוונים בהירים ובאווריריות והפכה למלאת אור, כפי שביקשו בעלי הדירה.

מטבח לבן ומרשים

הדיירים ביקשו גוונים בהירים ואווירה קלילה

מטבח לבן ומרשים
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

מראה -IN אחסון -OUT

האחסון אינו נדרש כי הדיירים מגיעים לחופשות לתקופות קצרות. בני הזוג ביקשו חדר שינה מפנק, עם מיטה גדולה במיוחד וכן, אמבטיה נפרדת, לכל אחד מהזוג. בנוסף, ביקשו חדר אורחים נעים לאירוח, זאת מכיוון שהם נוהגים לארח את המשפחה המורחבת (שגרה בארץ) בכל חגי ישראל כמו גם את ילדיהם מארה"ב. דירת הנופש הוסבה לדירה בעלת מטבח רחב, בעל שטחי איחסון רבים, הכולל מקרר יינות ושולחן אירוח גדול שיכול להיפתח.

מטבח ופינת אוכל בהירים

הזוג מרבה לארח ולכן נבחרה פינת אוכל שיכולה לגדול

מטבח ופינת אוכל בהירים
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

שיפוץ בשלט רחוק

תהליך השיפוץ בוצע בשלט רחוק. ללא הגדרות עיצוביות מדויקות ומכתיבות. המעצבת קיבלה יד חופשית. הכלל המנחה היה יצירת דירה מפנקת, נעימה, אוורירית קלילה ולא עמוסה בריהוט. דירה שמתאימה לשהות בארץ או לאירוח של המשפחה המורחבת.

הדבר הבולט ביותר בו נתקלה המעצבת, בפעם הראשונה שנכנסה לדירה היה הנוף המרשים של השמים והים הכחול, הנגלה מכל חלונות הבית. העיצוב הישן היה קודר מאוד. הגוון השחור שלט בחללי הדירה עם ריהוט פרקט ווילונות שחורים. למרות כל זאת, זיהתה המעצבת את הפוטנציאל והיה ה ברור שתשתמש בגוון הכחול בעיצוב החדש. להשלמת פלטת הצבעים למראה קליל ואלגנטי, בחרה בגוונים ובחומרים משלימים של לבן, פליז (זהב) ועץ אבוני (עץ יחסית כהה), זאת כדי להוסיף חמימות מתבקשת לחלל.

פינת אוכל וסלון בעיצוב מינימליסטי

כיוון שאין צורך באחסון רב בדירה, הוחלט למעט בריהוט

פינת אוכל וסלון בעיצוב מינימליסטי
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

לא שוברים קירות 

בשיפוץ לא נשברו קירות. העיצוב התאים עצמו לחלוקה הבסיסית הקיימת, שהתאימה באופן מדוייק לדרישה. יחד עם זאת, משמעות החדרים הוגדרה מחדש ובהתאם לכך הועמדו הרהיטים. בשיפוץ נעשו שינויים בחשמל הבית והתאורה. המעצבת בחרה להתאים מערכת חשמל חכמה וכן בחרה ריהוט ונגרויות בהזמנה אישית ופרטי אומנות ואקססוריז המשלימים את הרעיון העיצובי באופן מלא.
ראשית הוגדר היעוד של החדרים. נעשה היפוך בין סוויטת ההורים המקורית לחדר שינה נוסף, שהיה חדר ילדים. זאת מכיוון שהחדר הנוסף היה צמוד לחדר ממ"ד, כך שניתן היה ליצור חדר ארונות לנוחיות בני הזוג. סוויטת ההורים המקורית, הפכה לחדר אורחים עבור האורחים המתחלפים.

על אף שלא נשברו קירות המטבח פתוח לסלון

_MG_8482_copy
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

בלי טלוויזיה בסלון 

כידוע במגדלים העגולים, החלל הפנימי מכיל חיתוכים פנימיים, חיתוכים אלה עלולים להקשות על העמדה של הריהוט. בני הזוג ביקשו לא למקם טלוויזיה בסלון, כך שהמעצבת יכלה להשתמש בקיר הרחב בחלל על מנת להעמיד ספה ארוכה במיוחד, באורך של שלושה מטרים, שתשקיף לנוף ההיקפי מכל החלונות שבמעטפת המבנה. לצד הספה, מוקמו שולחנות קפה מפליז בשילוב זכוכית שנעשו בהזמנה אישית. בסלון מוקמו רמקולים שקועי תקרה, הנעלמים מהעין ומקושרים למערכת הטלוויזיה שבחדר שינה ומאפשרים השמעת מוסיקה משובחת בכל חלל הבית. לריהוט נבחר גוון לבן, בשילוב כורסאות אווריריות במיוחד מרטן, במטרה ליצור חלל קליל בו הריהוט אינו חוסם את הראות. את הגוון הכחול העמוק בחרה המעצבת לשלב באביזרים הנלווים. כריות הנוי מבד קטיפה כחול עמוק, אקססוריז על השולחנות וה'אינפיניטי' מזכוכית כחולה שקופה על שולחן האוכל. כמו כן, נבחר שטיח בגווני אפור וכחול עדין להשלמת התמונה הכוללת. גם לאמנות בחלל יש משקל בהעצמת גוונים אלו. כל החלל נעטף בווילונות לבנים וחצי שקופים, ליצירת מראה אחיד ורציף אשר יטשטש את פינות הקירות של המבנה העגול.

ספה סלונית שלושה מטר אורך

שילוב הפליז ועץ האבוני מחממים את החלל

ספה סלונית שלושה מטר אורך
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

מיוחד לחובבי יין 

מכיוון שהם לא גרים בארץ על בסיס קבוע אך נהנים לארח במהלך שהותם פה, הוחלט לתכנן במטבח אי גדול מאוד , המכיל מקום רב לאחסון, מקומות לישיבה בגובה בר ומשטח שיש בגובה אחיד. האי תוכנן כך שיוכל לשמש כבופה רחב ידיים או לארוחות קלילות של הזוג. מראה המטבח נקי ולא עמוס. כחובבי יין נוסף מקרר יינות לכיוון שולחן האוכל.

פינת ישיבה אישית

פינת ישיבה אינטימית

פינת ישיבה אישית
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

הקש על העץ

הכניסה לבית היתה קצת 'ערומה' וסתמית. המעצבת החליטה על סגירת שתיים מהנישות הקיימות בעבודת נגרות בהזמנה אישית. נישות אלה מכילות את כל מערכת החשמל והחשמל החכם בבית. את הנישה השלישית להפוך לבר משקאות עם גב מראה בעל מראה אלגנטי ויוקרתי. בחירת החומרים לחלל הציבורי נעשתה בהתאם לדלת הכניסה הקיימת. העץ הנבחר הוא  עץ אבוני עשיר למראה, המשדר חום ויוקרה, בשילוב דלתות מראה עבור הנישה האמצעית.

מקרר יין במטבח

נישות הכניסה לבית נסגרו בנגרות מותאמת אישית

מקרר יין במטבח
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

ההורים התחלפו עם הילדים 

סוויטת ההורים, שהייתה במקור חדר הילדים, הפכה לחדר שינה מפנק, המשדר יוקרה מעודנת, "דרמה שקטה" עם המון נוחות ורכות. החדר כולל מיטה זוגית גדולה במיוחד, גב מיטה באורך ארבעה מטרים, עם תאורת אוירה ולד לקריאה ושידות משני צידי המיטה.
הקיר שממול חופה בעץ אלון במראה טבעי, התואם את הפרקט, בו שולבה שידה מרחפת למערכת האודיו וידיאו שהותקנה בחדר. לצד פינת ישיבה, בה ניתן לקרוא או לשתות כוס יין טובה, שולבו גם מראה וספריית אלכסונים, שהמעצבת אוהבת לשלב בחדרי שינה, אך הפעם בווריאציה קצת שונה ויותר קלילה.

חדר שינה הורים מפנק

סוויטת ההורים המפנקת הפכה דרמטית הודות לגב המיטה והתאורה

חדר שינה הורים מפנק
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

יפה לעין נעים למגע

את התחושה הנינוחה בחדר השינה משלימה בחירת טקסטיל מדוייקת, המהווה שילוב אהוב במיוחד על המעצבת, של קטיפות רכות ונעימות למגע, יחד עם סאטן בצבעים תואמים. וילונות, כריות הנוי והכורסאות עשויות קטיפה.

קיר כוחמעץ בחדר שינה

הרהיט הייחודי מייחד את החדר, הוא דרמטי ועם זאת עוטף ומחבק

קיר כוח מעץ בחדר שינה
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

היה נעים להיפגש

תהליך העבודה היה נעים בזכות בעלי הדירה, אנשים מקסימים שנתנו למעצבת יד לגמרי חופשית. רוב תהליך השיפוץ התנהל בשלט רחוק, בו נשלחו לבני הזוג אישורים, הזמנות ומצגות בחירה. במהלך ביקורים בארץ נהגו בני הזוג להיפגש עם המעצבת לצורך עבודה מרוכזת וקבלת החלטות עניינית. את אתגר השיפוץ עברו כולם בצורה מיטבית, תוך שיתוף פעולה מצוין והרבה אמון. לבני הזוג, המגיעים לחופשות בדירתם החדשה, לא נותר אלא להתפעל, להתרגש וכמובן להנות.

חדר רחצה בעיצוב אלגנטי

חדר האמבטיה משדר אלגנטיות בגוונים בהירים בשילוב עם עץ האבוני

חדר רחצה בעיצוב אלגנטי
צילום: אלעד גונן | עיצוב: איזבל עפרה ישי

טיפ מהמעצבת:

על מנת לעצב דירה שמתאימה ככפפה ללקוח, יש צורך להכיר אותו היטב ולשאול הרבה שאלות. גם מרחוק, כפי שהיה כאן, טקסס-ת"א. שיתוף פעולה מלא עם לקוחות מקסימים, מביא לתוצאות הרבה יותר טובות ומעניינות. חשוב לבטוח ולסמוך על איש המקצוע שבחרתם מכיוון שהוא רואה את התמונה הכללית בנוסף לכל הפרטים המתוכננים. כדאי לא ליפול לטרנדים מתחלפים אלא להיות נאמן לרצונותייך ולטעמך האישי כך שהדירה תהיה רלוונטית ופונקציונאלית תמיד. חשוב קודם כל להגדיר בדיוק את הצרכים, לעצמכם ולמעצב שתבחרו על מנת למקסם את הפוטנציאל של הדירה, שתענה במדויק לאורח החיים שלכם.

8 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עיצוב נהדר. שאפו למעצבת!

תודה רבה על המחמאה !! אשמח לעצב גם לך דירה יפה :)

בית מדהים מהיכן השטיח?

דירה מקסימה. אהבתי את ההרמוניה שהעיצוב יוצר והשילוב של העץ.

משום מה לא רואה את תמונות חדר השינה והאמבטיה???

תודה רבה זהבה:) כל השטיחים בבית מג'וזפון שטיחים בהרצליה.

תודה רבה דורון. שמחה שאהבת !

נורית, הכל נמצא, תגללי מעט מטה.

בודק...