אחד היפים: צבעוניות מונוכרומטית סוחפת

אמנות משובחת, נגרות עילאית וצבעוניות מונוכרומטית סוחפת, הם רק חלק מהמאפיינים שגורמים לבית, אותו תכננה מעצבת הפנים שירי שלום עבור זוג להם שני ילדים קטנים, להפוך לאחד הפרויקטים היפים. כך הוא נראה מבפנים

1,000,000
270 מ"ר
315 מ"ר
אורן עמוס
שיר שלום

הדיירים: זוג בשנות ה-30 לחייהם + שני בנים קטנים

אנחנו יכולים רק לקנא בבני הזוג בשנות ה-30 לחייהם ושני בניהם הצעירים, שעברו לאחרונה לביתם החדש והמרשים באיזור המרכז. מי שאחראית על המהפך המרשים היא מעצבת הפנים שירי שלום שהצליחה לייצר עבורם סביבת מגורים מלאת אופי, עתירה בשכבות ורבדים.

מבואת כניסה

ברוכים הבאים לבית עתיר שכבות, טקסטורות ורבדים

ברוכים הבאים לבית עתיר שכבות, טקסטורות ורבדים

"את הבית מצאו בני הזוג בתום חיפושים ארוכים אחר בית פרטי באזור המרכז שיצריך שיפוץ בלבד", משחזרת המעצבת. "כבר בשלבי התכנון הראשוניים, בני הזוג הבהירו עד כמה חשוב להם שביתם החדש יהיה מרווח ומפנק, עם מטבח מרשים ומזמין שיהיה קל ונוח לתפעול".

"טרם השיפוץ, הבית היה חשוך ובאופן טבעי מיושן. הוא בנוי בחמישה מפלסים שונים וככזה היה מאתגר לתכנון. בעליו הקודמים עשו שימוש באלמנטים כבדים וכפריים וערבבו סגנונות, מה שיצר עומס וויזואלי ותחושה שהבית קטן ממידותיו האמיתיות".

פינת עבודה

סביבת מגורים עוצמתית ומוארת בצבעוניות מונוכרומטית סוחפת

סביבת מגורים עוצמתית ומוארת בצבעוניות מונוכרומטית סוחפת

"עקב צורתו הצרה והמאורכת, היה צורך למצוא סידור נכון ומאוזן לפונקציות השונות בבית" מסבירה המעצבת. "הוא בנוי ממאסות שלא ניתן היה לפרק או לשנות, אך לשמחתנו החלוקה הפנימית הייתה טובה. בפועל, כל קומה בבית תוכננה באופן ייעודי: בקומת המרתף המרווחת תוכננו יחידת אירוח, חדר רחצה, ממ"ד שהוסב לחדר עבודה והיא מוקפת חצרות אנגלית. בקומת הכניסה מצויים המטבח, הסלון ופינת האוכל, לתוכם דאגנו להכניס את האור הטבעי מהגינה בצורה המיטבית".

"בקומה הראשונה תוכננו חדרי שינה וחדר רחצה לילדים, בקומה השנייה ממוקם מאסטר השינה של ההורים הכולל חדר רחצה וחדר ארונות ובקומה השלישית יחידת גג".

סלון מודרני

סלון מודרני

סלון מודרני

הצבע השולט בבית הוא שחור וניכר ששלום השכילה לתת לו ביטוי אופטימלי בחללים השונים: "פלטת הגוונים היא על טהרת גווני השחור והאפור ועשינו שימוש רב בחומרים כדוגמת ברזל שחור ואלומיניום. השימוש בצבעוניות כהה ודרמטית דרשה מאיתנו למצוא חומרים שיראו נהדר גם בעוד שנים ובד בבד יהיו קלים לתחזוקה", היא מסבירה, "לשמחתי, בני הזוג ואני שידרנו על אותו גל כבר בשלבים מאוד מוקדמים, כך שבחירת החומרים היתה קלה".

 

סלון

מינימום צבעים מקסימום רגש

מינימום צבעים מקסימום רגש

"עבור קומת הכניסה בחרנו בקו נקי- בסלון תכננתי קיר טלוויזיה עשוי פורניר שחור מעץ אשה, בו שילבתי פרופילים מנירוסטה מוברשת ונגיעות של אלון טבעי. הריהוט שנבחר הוא מינימליסטי-קלאסי, בגוונים של אפור בהיר ושחור. השטיח שפרוס על הרצפה, יוצר במיוחד עבור הפרויקט במידות לא סטנדרטיות, על מנת שיתאים לממדי הסלון.

קיר טלוויזיה

קיר טלוויזיה עשוי פורניר שחור

קיר טלוויזיה עשוי פורניר שחור

"המטבח הוא לב ליבו של הבית- החלל המרכזי סביבו מתנהלים חיי היומיום של המשפחה, לכן בחרנו ללכת על בטוח ולעבוד עם חברת 'מטבחי רגבה', הידועה באיכות תוצריה ובהקפדה על תקנים מחמירים ופיתוח מוקפד. יחד תיכננו עבורם יחידת נגרות גבוהה, בה שולבו המקרר, המזווה, התנור, המיקרו ושאר מכשירי החשמל, כאשר לכל מכשיר מקום ייעודי משלו"

מטבח מודרני

כיאה לאזור המוגדר כלב הבית בחרו עבורו שלום ובני הזוג את הטוב ביותר

מטבח מודרני

"יחידת הארונות הנמוכים תוכננה כך שתייצר חווית בישול נוחה ומוקפדת. בחרנו בכיריים אינדוקציה, שמורכזו במשטח בהתייחס למיקום החלון. מימינם השארנו משטח עבודה ארוך ונוח המשמש כעמדת הכנות וחיתוך לשני אנשים ואף יותר ובהמשך הוצבו הכיור והמדיח. ההקפדה על משטח אחד מרווח והמשכי עבור הכיור והכיריים, שומרת על מקצב עבודה נוח במטבח.  יחידת האי הרחבה משמשת כיחידת אחסון, בה שילבנו מגירות רחבות ועמוקות עבור סירים וכלים, ומצדה השני יצרנו מקומות ישיבה עבור הסועדים".

אי במטבח

מוקפד, מהוקצע ומתוכנן לפרטי פרטים

מוקפד, מהוקצע ומתוכנן לפרטי פרטים

את הקסמים שחוללה שלום בקומת הכניסה היא השכילה לייצר גם בקומות החדרים

מדרגות

בפרויקט הזה העיצוב המרשים ללא ספק חוצה קומות

בפרויקט הזה העיצוב המרשים ללא ספק חוצה קומות

"עבור בני הזוג תכננתי מפלס משלהם הכולל חדר שינה מרווח, ממנו יציאה למרפסת פרטית, חדר ארונות מאובזר וחדר רחצה גדול ומנפק במיוחד- שדרוג משמעותי ביחס למקלחונים הקטנים והצפופים שהיו להם בשנים במהלכן התגוררו בדירות שכורות. עיצבתי עבורם מרחב סקסי, בו בולטים אריחי צפחה שחורים ומדוקקים בקירות, ברזי נירוסטה ונגיעות עץ, בעזרתן יצרתי אווירה חמימה ומזמינה".

חדר רחצה

חדר הרחצה של בני הזוג מפנק במיוחד

חדר הרחצה של בני הזוג מפנק במיוחד

"עבור הילדים הוקצתה קומה נפרדת: תכננתי עבורם חדר משחקים, חדר רחצה כללי מרווח בגוונים של אפור ושחור, בו שני כיורים וחדר שינה גדול במיוחד, תוצאה של איחוד בין שני חדרי שינה שהיו בקומה זו טרם השיפוץ".

חדר רחצה

הבנים לא קופחו: כך נראה חדר הרחצה בקומת הילדים

הבנים לא קופחו: כך נראה חדר הרחצה בקומת הילדים

"בבית קיימים שני מפלסים נוספים: יחידת גג שתשמש בעתיד כיחידת מגורים פרטית ומרווחת למתבגר, ומרתף מרווח בו חדר רחצה נוסף וחצר אנגלית, שכרגע משמש כחדר משחקים ואירוח לערבי כדורגל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...