בביתם ברמת חן: החיים הטובים בהשראת נופש באיי סיישל

בסלון והמטבח נהנים מוויטרינות גדולות הפונות אל חצר הבריכה המרווחת והמוקפדת. מעצבת הפנים אורטל סלאמה עיצבה פנים וחוץ לחוויית נופש מושלמת בווילה המפנקת באווירה מודרנית ותעשייתית.

310 מ"ר
מירב פלברג
אורטל סלאמה

הדיירים: זוג וילדיהם

מיקום: רמת חן, רמת גן

 

כשבני הזוג פנו אל מעצבת הפנים אורטל סלאמה ביתם ברמת גן עוד היה "על הנייר" וכבר אז היה ברור שהפרויקט הולך להיות גדול ומרשים. הבית בן ארבעת הקומות כולל מרחבי מחייה מרווחים שהתעצמו על ידי בחירות מדויקות בשלב בחירת חומרי הגמר והעיצוב.

הסלון, המטבח ופינת האוכל חולקים חלל משותף שהגוונים השולטים בו נעים על הציר שבין לבן לשחור. כתשתית לעיצוב נבחרו אריחים שחורים וגדולים במיוחד, ולעומתם קירות ווילונות בלבן צחור. השמירה על מנעד צבעים מצומצם מייצר שקט וויזואלי שהופר עם טוויסט מעניין בנגרות. קיר הטלוויזיה הוגדר כקיר כוח עם קומפוזיציה סימטרית של פספוס בקצב איטי ומשתנה במרכז הלבן, ובמקצב מהיר ואחיד בצדדים השחורים. הצמחייה היא גורם ששובר את הסימטריה בעדינות כה גדולה שמצד אחד אינה מורגשת ומצד שני מוסיפה נקודת צבע הרמונית.



קיר טלוויזיה

הסלון, המטבח ופינת האוכל חולקים חלל משותף שהגוונים השולטים בו נעים על הציר שבין לבן לשחור.

קיר טלוויזיה
כסאות בר כחולים

קיר הטלוויזיה הוגדר כקיר כוח עם קומפוזיציה סימטרית של פספוס בקצב איטי ומשתנה במרכז הלבן, ובמקצב מהיר ואחיד בצדדים השחורים.

כסאות בר כחולים

גרם המדרגות שלצד הסלון נוצק מבטון בגמר בטון מוחלק בצבע לבן. המעקה המלווה את המדרגות עשוי ברזל מושחר והוא כחוטים דקיקים הנמתחים מרצפה לתקרה ומפרידים בין הסלון לפיר. הפסים כמוטיב חוזר בקיר הטלוויזיה וחוטי המעקה "מדברים" בשפה אחידה. שימוש בגיאומטריה של קווים ישרים ומחודדים חוזרים על עצמם גם במדרגות עצמן שדורגו גם בצידן התחתון וההקפדה מגיעה אפילו לדוגמת הבד של כורסת ה"לאב-סיט" (Love seat).

המטבח בצורת האות ריש כולל שני מקררים ומשטחי עבודה גדולים לנוחות מרבית. הכיור מוקם תחת חלון רחב ואילו הכיריים "נעלמו" באי על ידי חיפוי האי בצבע כמעט זהה לשניהם. האי משמש גם כפינת ישיבה נעימה למשפחה ולאירוח ספונטני. הנוכחות של טונים שבין שחור ללבן אוזנו באזור המטבח על ידי בחירת חזיתות עץ עבור הארונות. כסאות הבר הכחולים הן כהבזק מעניין של צבע כחול, וגופי התאורה הזהובים שמעל האי תלויים כתכשיטים עדינים. אזכור נוסף לגוון הזהוב חוזר ברגלי השולחן בפינת האוכל הסמוכה.

מטבח מודרני

המטבח בצורת האות ריש כולל שני מקררים ומשטחי עבודה גדולים לנוחות מרבית

מטבח מודרני
חדר שינה

בקומות של חדרי השינה נשמר הקו העיצובי של קומת הכניסה

חדר שינה

בקומות של חדרי השינה נשמר הקו העיצובי של קומת הכניסה, אך כדי להבדיל את חדרי השינה מהחלל הציבורי ולתת להם חום ועומק הוחלפה הרצפה לרצפת עץ בדוגמת פישבון. הקירות בסוויטת ההורים נשארו בלבן אחיד שהושלם על ידי ווילונות לבנים והרכות והחום מקבלים חיזוק מהמיטה המרופדת במלואה, כולל גב המיטה, ומן השטיח השנהבי שנפרש למרגלותיה.

חדר הרחצה של ההורים צמוד אל חדר השינה ובניהם מפרידה זכוכית שקופה. המקלחת חופתה באריחים שחורים ובכך היא משתלבת באופן ברור בפלטת הצבעים המצומצמת של הפרויקט. האמבטיה המרווחת אפשרה הצבה של אמבטיה פרי – סטנדינג אשר בשילוב עם הברזים המוזהבים מייצרת אווירה יוקרתית של בתי מלון. בנוסף לסוויטת ההורים עוצבו בקומה זאת שני חדרי הילדים וחדר הרחצה שלהם, חדר כביסה וחדר ארונות. בקומת הגג עוצב חדר שינה וחדר רחצה צמוד לנער מתבגר, וכן מרפסת גדולה עם ג'קוזי חיצוני מפנק.

מקלחת מפנקת

המקלחת חופתה באריחים שחורים ובכך היא משתלבת באופן ברור בפלטת הצבעים המצומצמת של הפרויקט

מקלחת מפנקת
מקלחת מפנקת

חדר הרחצה של ההורים צמוד אל חדר השינה ובניהם מפרידה זכוכית שקופה

מקלחת מפנקת
בריכה פרטית
בריכה פרטית

המעצבת אורטל סלאמה משתפת שנפשם של בעלי הבית עם החצר ולכן ניתנה לאזור זה תשומת לב רבה. המעצבת מספרת: "בחצר עוצבה בריכה בהשראת איי סיישל. על מנת ליצור אווירה דומה לזו של האיים נבחר פסיפס שחור לריצוף הבריכה אשר יוצר עיצוב מיוחד ולא שגרתי."

סיכום אישי של המעצבת: "הפרויקט היה גדול ומאתגר במיוחד וכלל ליווי מקיף משלב התכניות "על הנייר" ועד שלב הסיום. לפרויקט נדרשה מעורבות בכל שלבי הבניה, לרבות עיצוב של חוץ המבנה, בחירת חומרי גמר בפנים ובחצר, ועיצוב ותכנון של כל הפרטים הקטנים הכלולים בבית על כל קומותיו."

 

רשימת ספקים חלקית:

כלים סניטרים וריצוף – נגב קרמיקה
תאורה – יאיר דורם
ריהוט משלים – אריק דיזיין


תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...