בית עושים באהבה: הצצה לבית משפחתי ששם את הילדים במרכז

פייר, התרגשנו. לא בכל יום אנחנו נתקלים בפרויקט שתוכנן ועוצב לרווחת ילדי המשפחה ובסיועם, אך זהו בדיוק המקרה בבית שתכנן מעצב הפנים עידוא כספי עבור אב ושלושת ילדיו והתוצאה? בית משפחתי נעים, צעיר, קליל ומעורר השראה

160 מ"ר
450 מ"ר
עידן גור
באסם אלאפיניש
סטודיו עידוא כספי
סטודיו עידוא כספי
סטודיו עידוא כספי

עבור: אב ושלושת ילדיו
המיקום: קיבוץ דביר

ברוכים הבאים לביתם של אסף, יזם פיתוח עסקי, תיירותי וטכנולוגי, ושלושת ילדיו. הבית, שתוכנן ועוצב על ידי הסטודיו של מעצב הפנים עידוא כספי, ממוקם בלב שכונת בנים בקיבוץ דביר בדרום הארץ. לצד העיצוב המרשים, התכנון המדויק ושפע האור הטבעי שחודר ברכות לחלליו השונים, הוא טומן בחובו סיפור מרגש על אב ששם את ילדיו במרכז.

תכנון ועיצוב מדויק

תכנון מדויק, חללים מוארים ועיצוב מרשים

תכנון מדויק, חללים מוארים ועיצוב מרשים

"כבר בפגישה הראשונה עם אסף, חשוב היה לו להבהיר שהבית הוא בית למשפחה ושהתכנון צריך לקחת בחשבון את הילדים, גם הוא בקיבוץ. ביתו הצעירה של בעל הבית התלוותה אלינו לסיורים ולקחה חלק בלתי נפרד בקבלת ההחלטות העיצוביות שקיבלנו עבור הבית". משחזר כספי.

סלון מטבח ופינת אוכל

בית משפחה שלוקח בחשבון את כולם

בית משפחה שלוקח בחשבון את כולם

כספי, הידוע כאיש מקצוע המתמחה בתכנון בתים בבניה חדשה וכן בשיפוץ בתים במרחב הכפרי ובקיבוצים בפרט, רואה חשיבות רבה בתרגום הערכים הכפריים והקהילתיים, גם במבנים הממוקמים בלב שכונות ההרחבה החדשות: "על פי התפיסה העיצובית שלי, בתים צריכים להיות מתוכננים בקווים הקשורים לשפה האדריכלית המאפיינת את התנועה הקיבוצית, וגבולות הפנים והחוץ במבנה צריכים להיות מטושטשים ככל שניתן". הוא מסביר. "בנוסף, כמו בכל תכנון בסטודיו, בהיותי יועץ מוסמך לתכנון בבניה ירוקה, אני מקפיד על התייחסות לכיווני שמים, הצללות, מיקומי פתחים וחומרים ברי קיימא, וכל אלה מגולמים הלכה למעשה גם בבית זה".

בסלון בהמשך של המטבח

התייחסות לכיווני שמים, הצללות, מיקומי פתחים וחומרים ברי קיימא

התייחסות לכיווני שמים, הצללות, מיקומי פתחים וחומרים ברי קיימא

"שמחתי על רצונו של הלקוח לוותר על שטח בניה לטובת בית במפלס אחד. כך התכנון נהיה מדויק, השטח נוצל כהלכה ואפשר לנו ליישם מגוון צרכים ללא תוספת קומה. אני מאמין שבחינת השימושיות בבית היא החלטה נכונה וכל עוד המגרש מאפשר זאת- אני מציע את האופציה הראויה הזו ללקוחותיי".

ביתם החדש של אסף והילדים מתהדר בקו עכשווי, בעל קווים פשוטים ומיעוט אלמנטים. הריהוט שנבחר עבור החללים השונים רך ומחבק והמינונים הנכונים שיצר כספי הופכים כל חלל לעטוף ומכיל ובד בבד, לצעיר וקליל.

"בשל ההחלטה לשמור על מפלס אחד החללים אינם מאוד גדולים, לכן חשוב היה לשמור על חלל הסלון- מטבח- פינת אוכל כחלל פתוח", מסביר המעצב. "בתוך כך, על מנת לשמור על חוויה של חלל אחד ללא חלוקה, הקפדתי לעשות שימוש חוזר בחומרי הגמר במטבח ובפרטי הנגרות הנוספים בחלל. שימוש בפורניר אגוז ליווה את הפרויקט וזלג גם לעיצוב הריהוט בחדרים הפרטיים".

סלון

סלון

סלון

"העובדה שאסף הפגין לאורך כל התהליך יחסי אמון מלאים ונתן לנו, אנשי המקצוע, יד חופשית, הפך את הפרויקט הזה למוצלח וייחודי. הנוכחות של ביתו לאורך כל הפרויקט, והעובדה שהיא לקחה חלק פעיל בקבלת ההחלטות, היתה גם היא משמעותית ותרמה רבות להצלחתו- כך התוצאה יצאה מדויקת ומותאמת להגדרות המקוריות. עבורי היתה זו חוויה מהנה במהלכה תכננתי בית עבור משפחה חמה ומגובשת, והאהבה והחיבור ביניהם ניכרים מאוד בתוצר הסופי ובאנרגיות השורות בחללים השונים".

חדר שינה

חשבו על כל פרט- גם בחדרי השינה

חשבו על כל פרט- גם בחדרי השינה

אם הילדים, מעצבת פנים וקולגה, לקחה גם היא חלק פעיל בתהליך העבודה של בית ילדיה,  בעיקר השפיעה ועזרה בעיצוב חדרי הילדים והיחידה הנפרדת של הבן הבכור. שיתוף הפעולה המקצועי והאישי סייע בהשגת תוצאה מדויקת, נכונה וחמה עבור בני הבית.

חדר שירות וחדר רחצה

כך גם בחללי השירות והרחצה

תכנון ועיצוב: סטודיו עידוא כספי, צילום: עידן גור

לסיכום מבקש כספי לשתף את קהל הבונים והמשפצים בטיפ מנצח: "כמות ההחלטות שיש לקבל בתהליך שיפוץ או בניה היא אדירה; במציאות של 2023 המגוון עצום וההיצע אין סופי, על כן ליווי של אחד או אחת ממעצבי הפנים החברים בארגון מעצבי הפנים בישראל, מבטיח עבודה סדורה, רציפה ויעילה, כמו גם הגדרה מדויקת של סגנון העיצוב, מקורות ההשראה, צבעים וחומרים שקולעים במדויק לטעם ולצרכים של כל אחת ואחד מבני הבית. כל אלו יבטיחו תהליך מדוד, מקצועי ומהנה, והתוצאה האופטימלית לא תאחר לבוא".

סטודיו עידוא כספי,

מעצב הפנים עידוא כספי על חזית הבית שתכנן

מעצב הפנים עידוא כספי על חזית הבית שתכנן

רשימת ספקים חלקית:

ריצופים וחיפויים: זהבי עצמון

נגרות: נגריית אניס

תאורה: תומס תאורה

אלומיניום: כוכב אלומיניום

ריהוט: קונטרסט תל אביב

1 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אסתטיקה וניקיון עיצובי. מרחב ופלטת צבעים עדינה בהירה. אהבתי.

בודק...