כדאי לראות: בית קוביות בין עיר לכפר

באחת מהערים במרכז הארץ אפשר עוד ליהנות ממראה של קרקעות שנועדו לחקלאות וטרם הופשרו לבנייה. שם בקצה תחום הבנייה הפרטית, בנה המעצב שלומי לוין בית המבוסס על קונספט של קוביות

אדריכלות ועיצוב: שלומי לוין

צילום: ליאור טייטלר

שטח בנוי: 310 מ"ר

כמו קופסה גדולה המכילה בתוכה קוביות מפורקות שנערמו אחת על השנייה, כך נראה הבית. מרכז הבית, אשר פונה למרחבי הקרקעות שנועדו לחקלאות, נוצר במרווחים שבין הקוביות. קומת הכניסה, שכולה עוצבה כמרחב חברתי, נבנתה כחלל גדול ופתוח ללא עמודי תמיכה.

 

בית בעיצוב מודרני

מרחבים פתוחים מבחוץ ומבפנים

בית בעיצוב מודרני

מטבח פתוח אל הסלון. מטבח: SEMEL

2

הקומה השנייה, לעומת זאת, בנויה משתי קוביות מופרדות ומורחקות אחת מהשנייה כשגשר פלדה מחופה בעץ מפריד ביניהן. במעבר על הגשר שנראה כתלוי בחלל של גובה כפול, מתגלים המרחבים הגדולים של מרכז הבית. בקובייה אחת ממוקמת יחידת ההורים ובקובייה השנייה עוצבו חדרי הילדים. מבנה הקוביות ניכר לעין בבירור כשמסתכלים על הבית מכיוון החצר האחורית.

נוף הנשקף מוטרינות ענק גם בחדר השינה

בקומה השניה, גשר המקשר בין יחידת ההורים את שאר חדרי הבית

4

תקרות גבוהות ושילוב בין מגוון חומרים

1600X1200 אורך (4)

להגברת תחושת המרחבים הגדולים בתוך הבית, בכולו בולטת מגמת השקיפות תוך שימוש רב בזכוכית, הן באלמנטים פנימיים ובמיוחד בוויטרינות גדולות הפתוחות אל הנוף. עם זאת, יש אפשרות להפריד בין החוץ לפנים באמצעות מערכת של צלונים סמויים היורדים מתוך התקרה. השפה העיצובית בכל הבית הינה מודרנית עם קווים נקיים וניקיון צורני, ולשם יצירת אווירה ביתית נעימה וחמימה, משולבים בעיצוב חומרים טבעיים, הרבה עץ וברזל, צבעים חמים ופרטי טקסטיל.

בריכה

הגובה, שפע האור והנוף המשקיף מהחלונות מעניקים לבית תחושת מרחב אינסופית

בריכה
פינת ישיבה קטיפה

על אף המרחב, ישנה תחושה של חמימות ביתית

פינת ישיבה קטיפה

כחלק מהמרחב החברתי, עוצב המטבח בהתאם לקווי העיצוב הנקיים של הבית. הוא מכיל קיר ארונות עם גומחה מובנית ואי ארוך משולב בר ישיבה, ואף על פי שהוא מאופיין בצבעים כהים, המרקם המודגש של החומר הטבעי מרכך את המראה הקריר ומעניק לו חמימות. השיש הטבעי שנועד למשטחי העבודה והאי, נבחר בקפידה כך שיתאים וייראה זהה לאריחי הרצפה הגדולים, ובכך ייצר תחושה של "צמיחה" מתוך הריצוף. אזור הישיבה באי מהווה את לב הבית, אזור המעורר דינמיות ויצירת חוויות משותפות, ולא בכדי הוא מהווה נקודת מפגש משפחתית יומיומית לאורך רוב שעות היממה.

מטבח

מטבח שעוצב בהתאם לקווי העיצוב הנקיים של הבית. מטבח: SEMEL

מטבח
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...