בתקציב צנוע: שיפוץ בית שלא חורג מ-130 אלף שקלים

הרחבת המטבח גזלה את רוב התקציב, כך שהלבשת הבית שלפניכם מצאה פתרונות מקוריים כדי להתמודד עם התקציב, כמו למשל חיפוי הדלתות, מגירות נשלפות והסתרת המזגן בספרייה

130,000
82 מ"ר
רז רוגובסקי
יעל שביט
יעל שביט

גופי תאורה


הדיירים: 
זוג + תינוקת + כלבה
המיקום: רחובות

האתגר היה לתכנן מטבח ולהלביש בית בתקציב של 130 אלף שקלים. הזוג ביקש לעשות בדירה שיפוץ בסיסי: הדבקת ריצוף בחלל המרכזי והמסדרון, הנחת פרקט בחדרים והחלפת דלתות. את המטבח היה ברור שמעוניינים להחליף, כאשר ביקשו לנסות ולהפוך אותו לנוח והגיוני יותר לשימוש. יתרת התקציב, מבחינתם, הופנה להלבשה מלאה של החלל המרכזי, חדר השינה שלהם וחדר התינוקת, כאשר הממ"ד וחדרי הרחצה בבית נשארו מחוץ לתכולת ההלבשה.
מבנה המטבח הקיים היה בלתי אפשרי, לא פונקציונלי בעליל, מלא זויות ולא נוח לתפעול יומיומי, במיוחד ביחס לשעות הרבות שבעלת הבית מבלה במטבח מאחר ובישול הוא התחביב האהוב עליה. הרעיון שעלה היה לפרוץ את הקירות המפרידים בין המטבח למרפסת השירות. מאחר והקירות היו עבים מהמקובל, עלה החשש שמדובר בקירות תומכים ושלא ניתן יהיה לבצע את השינוי. בנוסף, הלקוחות חששו שהעלויות אשר יתווספו כתוצאה מהרחבת מפרט השיפוץ והגדלת המטבח יגזלו חלק גדול מהתקציב והם לא יצליחו להשלים את הבית כפי שרצו בתקציב הקיים.
מטבח מודרני
מטבח – קמילה מטבחים
אך בסופו של דבר שוכנעו התועלת שווה את המאמץ, גם במחיר של הלבשה חלקית בשלב הראשון או שילוב פריטים בעלות זולה יותר מהמתוכנן. קונסטרוקטור הגיע לבדיקה ואישר את פריצת הקירות, מה שאפשר תכנון של מטבח רחב ידיים, עם המון אחסון ושטח עבודה רחב. מכונות הכביסה והייבוש הוכנסו לתוך אחד מארונות המטבח הגבוהים, אשר הכילו גם ארון שירות ומזווה. הזווית הקיימת בכניסה למטבח רוככה על ידי יצירת פינת ישיבה גבוהה, היכולה לשמש לשתיית קפה או לאכילת ארוחות קלות וחוסכת את הצורך להשתמש בפינת האוכל הפורמלית ביום יום.
פינת ישיבה
הדיירת ביקשה שהמטבח יהיה נוח ופונקציונלי ככל היותר. משמעות הדבר – כמה שיותר מגירות נשלפות בכל מקום אפשרי. ידוע שפרזול מייקר משמעותית את עלות המטבח, ולכן נבחר לאזן את עלותו על ידי בחירת דלתות בציפוי פורמייקה אשר נחשבת זולה יותר, ובזכות עמידותה משמשת חומר גמר מעולה למשפחה עם ילדים צעירים ובעלי חיים.
קיר צבעוני
גם בחירת הריהוט והאביזרים בבית התחשבה בקיומם של ילדים קטנים ובעלי חיים בדירה כדוגמת הספה, אשר למרות צבעה הבוהק נבחר בד רחיץ, שאינו סופג כתמים ושניתן להסיר מעליו בקלות את שערות הכלבה; השטיח – סינטטי באריגה שטוחה. גרניט פורצלן דמוי בטון, פרקט הלמינציה ודלתות הפורמייקה החרוטות, משרתים אף הם את צרכי העמידות והעמידה בתקציב הפרויקט מבלי להתפשר על הנראות.
ספה כחולה
תאורה – לוגו 
מזנון כחול בסלון
ריהוט- סטטוס, אריק דיזיין, גלרייה זהבי, גולן רהיטים, פיק אפ, איקאה
קיר פינת האוכל מפריד בין הכניסה למטבח לבין המסדרון המוביל לכל אחד מהחדרים. הקיר גרפי, דומיננטי ומודגש באמצעות צבעים בגוונים המחמיאים לבחירות הריהוט שכבר נעשו.
קיר כוח צבעוני בפינת אוכל
שולחן בפינת אוכל
בכניסה לבית הוצב ספסל נמוך ומעליו מתלי בטון מבית Colectie, פריטים עיצוביים ופונקציונליים. בקיר המוביל למסדרון הותקן בקר המזגן במרכז הקיר. הדיירים ביקשו להימנע מלהזיזו עקב עלויות נוספות אבל ביקשו להקטין את הבולטות שלו עד כמה שניתן. לאחר חיפושים רבים, נמצאה מערכת מדפים אשר "הולבשה" סביבו והפכה אותו לבלתי נראה. דלת הכניסה והממ"ד, שהיו במצב טוב אולם בצבעים לא מתאימים, חופו בטפטים – שדרוג המראה בעלות נמוכה.
מתלה
ריצוף וחיפויים- טופליין קרמיקה
אקססוריז
אקססוריז – Collctie, ענת מוצרי עץ, וילונות פרידה
חדר השינה אינו רחב או ארוך בצורה מספקת לשם הצבת ארון בעומק מלא. נעשה שימוש בצלע הארוכה של חדר השינה לצורך הצבת ארון בעומק 45 ס"מ. חלקו התחתון והמרכזי משמש למגירות המאחסנות נעליים והלבשה תחתונה, וחלקיו העליונים מאפשרים אחסון בגדים רבים בצורה של קיפול ולא תליה. על מנת לאפשר מיקומן של שידות לצד המיטה, גובה המגירות עולה במעט על גובה השידות ובמגירות הסמוכות לשידת הלילה קיים אחסון לשימוש לעיתים רחוקות.
ארון קיר
חדר תינוק

553
19 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מדהים במיוחד הקיר בפינת אוכל

מקסים !! אשמח לדעת מהיכן השולחנות בסלון

מאוד יפה ואם עמדו בתקציב, באמת כל הכבוד

אהבתי, ביתי, מותאם, צעיר, רענן

מקסים!
זה עיצוב! תקציב מוגבל לעשות כזה בית נעים ויפה. זאת החכמה. לעשות מבית ללא הגבלת גודל ותקציב בית יפה זה נחמד. אבל אדריכל או מעצב טוב יכול לעשות גם מחול בית יפה.

בית כייף! אהבתי

חביב ?
לא מתלהב מהעיצוב, הסלון נעים והרמוני בזכות הגוונים הכחולים שעובדים יחד (למעט ריפוד התכלת לכסא הנדנדה שהוא כבר יותר מדי), כל היתר: חדר הילדים, חדר הורים והמטבח - העיצוב לא עובד ונראה פשוט וזול. מה שממש תמוה זה הכפלת שולחנות אוכל בדירה של 80 מ"ר!!! פינה עגולה שחוסכת את ה"צורך" להשתמש בשולחן האוכל הפורמלי? אפילו שהוא נמצא 2 סנטימ ליד?

האמת..נראה זוועה לדעתי

כל הכבוד למעצבת!
החכמה הגדולה היא לעצב בית בתקציב נמוך....והיא עשתה את זה ובגדול!!! שאפו!

עצלנות
נקי, מודרני, פונקציונלי, נוח... ע"ע עצלנות, חוסר טעם, משעמם.

פשוט יפהפה
חשיבה יצירתית. אהבתי.

עיצוב יפייפה!! כל הכבוד!!!

לא זול בכלל
130 אלף זה הרבה כסף. תראו שיפוץ בחמישים אלף ואז נדבר

הכל סבבה מלבד שני דברים
השולחן העגול מיותר לחלוטין. אי אפשר להשתמש בשולחן שלידו? שומרים אותו לאליהו הנביא בליל הסדר? הקיר בפינת האוכל איום ונורא. כואב בעיניים לראות אותו...למה לא צבע אחיד מגווני הכסאות או מגווני התכלת שבסלון הסמוך? ירפא את הכאב בעיניים מיידית...

האם הוחלפה הצנרת במטבח?

האם הוחלפה הצנרת במטבח?

130000 זה לא תקציב צנוע

במחיר הזה קניתי בית בבוקרסט ובברלין מדוגמים!!
מטורף קניתי שתי בתים בבוקרסט בעיר העתיקה ובברלין עלו לי יחד עם השיפוץ המדוגם 200 אלף מה שקורה כאן מטורף מדינה שאיבדה את הצפון!!!

130000 זה תקציב מאוד מכובד. תרגיעו

בודק...