טבעי שזה מודרני: מינימליזם המגיב לנוף

הדיירים, שביקשו לעצמם בית מתוכנן בסגנון מודרני מינימליסטי, רצו במקביל שבבית יהיו אלמנטים טבעיים שיתחברו לסביבה הירוקה אשר בה ממוקם הבית. קווים ישרים, מאונכים, מאוזנים, מחורצים, שקועים או מובלטים גם מתחברים לסגנון המודרני וגם מתחברים אל הטבע

240 מ"ר
ארתור דריגנט
רונית פוגל
רונית פוגל

המקום: כפר סבא
הדיירים: זוג + ארבעה ילדים

מראהו החיצוני של הבית, אשר ממוקם מול שטח ציבורי ירוק, מאופיין בסגנונו המודרני עם קווים ישרים וגג שטוח. יחד עם זאת, עוד לפני שנכנסים אל תוך הבית, ניכרת טביעת אצבעה של המעצבת, שהשכילה לשלב במראה המודרני אלמנטים הלקוחים מהטבע. אלה גם חיברו את הבית לסביבתו וגם העניקו לבית מראה ייחודי. שני מוטיבים עיקריים חוזרים על עצמם בווריאציות שונות, בכניסה לבית ובתוכו, והדבר העיקרי שמשפיע בצורה משמעותית על השילוב בין מודרניזם לטבע הוא השימוש במראה של חומרים טבעיים.
זה מתחיל בכניסה, משמאל לשער הפונה לרחוב, בתוך בריכה עם קרקעית מרוצפת בחלוקי נחל ניצב קיר העשוי אבן שחורה במראה טבעי ועליו ניגרים מים. לאורכו של  הקיר חריצים המוארים בתאורת לד. כתשובה לקיר המרשים, מוטיב החריצים חוזר על עצמו בדלת הכניסה הגבוהה ובקיר הניצב לה, אך הפעם במאוזן. הקווים הישרים, מאונכים או מאוזנים, מחורצים, שקועים או מובלטים, מצד אחד מאוד מתחברים לסגנון המודרני ומצד שני מהווים את הגורם המתחבר אל הטבע המיוצג בחומרים שלהם מראה טבעי, אם זו אבן טבעית שחורה או דלת הכניסה העשויה עץ גושני שהושאר בגוון המקורי.
בית פרטי מבחוץ
כניסה לבית בעיצוב יוקרתי
מגמת השילוב בין חומרים ומשחק בקווים ישרים ממשיך גם בתוך הבית. קיר מחופה בבריקים הנראים משופשפים, מהווה למעשה רקע הולם למדרגות מודרניות עם מעקה זכוכית שאינו מסתיר את יופי הקיר. בסלון המאוד מינימליסטי, שולחן הקפה עוצב ברעיון של שני קווים מקבילים שחורים שאותם חוצה קו ברוחב שווה בגוון טבעי. גם לפינת האוכל מצאה רונית שולחן מתאים לסביבתו ומתחבר עם הסלון.
סלון בית פרטי מודרני
חלל בית מודרני
סלון אפור מודרני
המטבח עוצב כשהמראה הלבן שולט בו. במרכזו הוצב אי שחור המתכתב עם הקורות בתקרה והתאורה המשולבת ביניהן. שיבוץ אלמנטים שחורים על הרקע הלבן מבליט את המודרניזם ומעניק למקום אופי מיוחד.
מטבח שחור לבן
אי אוכל שחור מבריק
אי אוכל שחור באמצע מטבח
כסאות בר שחורים
שולחן אוכל מיוחד
בחדר השינה של ההורים שום דבר לא מפריע ללבן השולט לאורכם ולרוחבם של הקירות, פרט לרצפת הפרקט הבהירה המחממת את האווירה בחדר, שהוא נטול גומחות או בליטות. ממול למיטה בקיר זכוכית לבן חבויות שתי דלתות, האחת מובילה לחדר ארונות והשנייה לחדר הרחצה, וביניהן מסתתר מסך הטלוויזיה. בניגוד ללבן השולט בחדר השינה ולאמבטיה המשלימה את יחידת ההורים, נבחרו אריחי פסיפס בולט דמוי בטון בצבעים חמים היוצרים תחושה של תלת מימד. גם כאן, על ידי קונספט הניגודיות, חוזק המראה הטבעי עם שילובם של ארונות צבועים באפוקסי שחור מבריק.
חדר שינה מפרקט מודרני
חדר שינה עם חלון
טלוויזיה בחדר שינה בקיר
הדרמטיות האלגנטית שיוצר הצבע השחור נוצלה לעיצוב שירותי האורחים, כאן שולבו מדפים עשויים עץ טבעי, הוכחה נוספת לשימוש בחומר טבעי כאלמנט ממתן. בחדר האמבטיה של הילדים היחס הפוך: לחלל ברובו מראה טבעי שהושג באמצעות אריחי פורצלן במראה עץ טבעי, בהם נעשה שימוש לריצוף האמבטיה ולחיפוי הקירות. גם כאן חזר מוטיב החריצים, אלא שכאן הם קיבלו משמעות של גומחות שימושיות. להגברת הקשר אל הטבע הוכנסו עצי נוי מיניאטוריים לחדר האמבטיה. הצבע הירוק שלהם יוצר חוליה מקשרת בין הרקע בגוונים הטבעיים למינימליזם הלבן של הכלים הסניטריים והארונות הלבנים.
חדר רחצה מודרני
חדר רחצה שני כיורים
שירותים מודרנים מעוצבים
כיור מעוצב עגול
אמבטיה עם עץ
ארון כיור לבן
חדר רחצה קלאסי
פינת כתיבה בבית
סלון לבן עור
חצר בית
קיר מפל מעוצב בכניסה לבית
שולחן חוץ בר
חזית בית פרטי
מבט מבחוץ בי פרטי מעוצב
 
רשימת ספקים חלקית:
ריצוף החוץ נרכש  באבן השוהם
פינת האוכל – נרכשה ב- Catalan italian
חדר השינה – נרכש ב – Swiss System
דלת כניסה היא תכנון ועיצוב של רונית פוגל, הביצוע ע"י נגר פרטי בשם אדוארדו

 

553
19 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מינמליזים מגיב לנוף
מלבד היות הבית יצירת אומנות של אדריכל/מעצב פנים יש מישהו גר פה???.. חי פה...?

שולחן סלון
הבית מהמם. איפה ניתן למצוא את שולחן הסלון?

בית יפה, אשמח לדעת היכן נרכשה טלויזייה
הטלויזיזה שנמצאת תבתוך קוביית זכוכית שחורה. .תודה

מי תת ומתי מסתיים האבל.

כסאות בר
מהיכן כסאות הבר ?

איפה מסתתרת הנשמה?

כבר בהתחלה ידעתי שזה הולך להיות רע עד קטסטרופה
ברגע ששומעים את המילים חריצים, סרגלים וקווים ישרים, מבינים ששוב אכלנו אותה והגענו לשיעור גאומטריה של המורה חווה, ודיירי הבית גם אכלו אותה כי עכשיו לנצח הם (לא) ינקו אבק מכל הפאקינג סרגלים האלה בגובה 5 מטר. שמעו לי, לא ירחק היום בו נצחק ונסתלבט על ההזייה הזו, בשם המודרניזם, הנקראת סרגלים. ובאופן כללי, הבית זוועת עולם. אין פה אפילו חפץ אחד או חדר אחד יפה לרפואה. הכל כמו בית חולים או משרדים של חברת ביטוח. עצוב ומרגיז.

איך בית של 240 מ"ר מתורגם לחללים כל כך קטנים
הערה למערכת בנין ודיור. האתר וקצב העדכון שלו פנטסטי. פעם אחר פעם אני שואל את עצמי מדוע פרטים טכניים נעדרים מהכתבות. גודל מגרש צורה כללית של המגרש ( מלבן , ריבוע , משופע , צר במיוחד ). חלוקת המטרים בין הקומות. פרופורציה והעמדה הם מהנושאים החשובים ביותר באדריכלות בוטח יותר מגוף תאורה כזה או אחר.

הלזה יקרא מינימליזם ?

אנמי מאד..תכנון חלל מטבח כ"כ לא פרופורציונלי לבית

שחורלבןבז'אפורשחורלבןבז'אפור

מילא הבית - אבל החוץ ?! זוועת עולם.
על איזה טבע בדיוק דיברה הכותרת ההזויה? אין פה טבע, ואין אפילו גינה. דשא סינטטי מודבק וצמחיה טרופית בתוך חלוקי אבן לבנים!...מה טבעי פה? המשפט הבא: לחלל ברובו מראה טבעי שהושג באמצעות אריחי פורצלן במראה עץ טבעי... כנראה נאמר בהומור, הפוך על הפוך. אחת ולתמיד - אריחי פורצלן דמויי, הם לא טבע, ולא דומים אפילו. דלת הכניסה המגלומנית לא מרשימה, אלא נראית כמו פתח של האנגר מטוסים. והאנדרטה שלידה, עם האבן השחורה ושלולית המים - נותנים הרגשה של יד-לבנים בעיירה נידחת. עיצוב הפנים - לבן/אפור/אלון....יצירתי במיוחד!!! ובניגוד לכותרת המופרכת - שום דבר בבית הזה לא מתחבר עם טבע, סביבה ירוקה (שאין פה), או שום דבר אחר מלבד הרצון להרשים! שגם בו הוא נוחל כשלון מהדהד. משהו בכל זאת נחמד - פינת העבודה מולה יושבת הילדה.

Not my cup of tea

שופוני-א-נאס בגירסת המודרניזם הקריר
מיועד למכורים לעבודות נקיון

האם באמת השולחן הוא ב...
האם באמת השולחן הוא באורך קילומטר? והספות באמת כל כך מעוותות? אני בטוח שאם היו מצלמים את בעלי הבית היינו רואים יצורים מעולם אחר... וברצינות - די לצילומים המעוותים, שמראים לנו כאילו בנו טירה או אחוזה ולא סתם וילה נורמלית. לעצם הוילה - יש שבלוניות וריקניות בעיצוב. מינימליסטי אין פירושו ריקניות, אלא היכולת לתת לחלל משמעות גם בלי לרפד אותו בכל ההמחשות האפשריות. הבית כאן פספס את הענין.לטעמי.

לאוהבי המודרניזם והמינימליזם-הבית הזה מושלם!
הכל עניין של טעם. בהחלט מראה נקי , לא עמוס , משדר מרחב. המזרקה מדהימה ודלת הכניסה גם כן.

עשוי בצורה טובה לאוהבי הקונספט. הגינה לא ולא!
החלל הציבורי מאוד יפה (שוב, לחובבי הקונספט) הכורסא מיותרת במיקומה הנוכחי. התמונות מעוותות? הפרופורציות משתנות... כמובן שחסרה אומנות איכותית ומקווה שיבחרו במשהו נאה ולא תרגיל עיצוב בשחור לבן. חדר שינה נאה ואמבטיות עשויות לעילא. לגבי החוץ מכל זווית או תמונה זה זוועה. הגינה נוראית, השחור שנראה כמו מצבה כמו שהוגדר פה, תכנון החוץ פשוט הרס את הכל ונראה נורא. כל כך חבל כי התכנון המקורי דווקא מוצלח לדעתי ונתנו אגוזים למישהו חסר שיניים. נא לשכור מתכנן נוף אמיתי שישנה את הכל שיראה טוב.

משונה מאד! כולללם מלכלכים פה אבל...
כמות הבתים שנראים כך רק עולה, זה תמיד אותו דבר, זה טרנד והוא פה כבר הרבה זמן... "לבן", קר" "משרד" ההערות שלכם גם זהות - חוץ מאדריטל שתמיד נסה גם לחנך על הדרך... ומה אתם כן מהללים? חושות צבעוניות של סטודנטים, אנשים עם עיוורון צבעים בשילובים מחרידים של עתיק (עדיף שהיה בפח) עם חדיש (איקאה סטייל). והרבה הרבה עץ... מאוד לא ישראלי. אז אם הקהל כאן מורכס מסטודנטים - תעשו להם דף נפרד לחורים צבעוניים ותעזבו אותנו בשקט עם ההערות הרפטטיביות שלכם. (נכתב מהמשרד המעוצב באבן קרה בחיקוי זול של פרקט שלי כי לטפל בעץ אמיתי במדבר לא מתאים לי).

ד כ א ו ן

בודק...