כל פינה נחשבת: בית צעיר ומודרני למשפחה שאוהבת לארח

ארבעה ילדים, טעם צעיר ועכשווי ואהבה לאירוח משפחה וחברים יצרו בית מודרני, מרווח ומואר בפתח תקווה, שלא בזבז שום מקום פוטנציאלי לאחסון

1,000,000
250 מ"ר
אלעד גונן
קרופ אדריכלים
צביה וגלי בקר, בקר עיצוב פנים
צביה וגלי בקר, בקר עיצוב פנים

הדיירים: זוג + 4
המיקום: פתח תקווה

משפחה צעירה עם 4 ילדים רכשה בית בשלב הבנייה בפתח תקווה ופנתה לייעוץ וליווי התהליך בעיצוב הפנים והלבשת הבית. הם ביקשו עיצוב מודרני, צעיר ועכשווי ושהבית יותאם לצורכי המשפחה גם מבחינת הפרקטיקה וגם מבחינת האסתטיקה. הם מרבים לארח משפחה וחברים, ולכן היה חשוב להם שהחלל הציבורי יהיה מרווח ומזמין, עם מטבח גדול ואי מרכזי, מזווה גדול וריבוי מקומות אחסון. מאחר שמדובר בבית גדול בן מספר קומות, נוצרו לא מעט חללים אותם היה חשוב להם לנצל בצורה אופטימלית, כך שלא יהיו שטחים שאינם מנוצלים או בזבוז של מקומות אחסון פוטנציאליים.

קיר טלוויזיה שחור

הם ביקשו עיצוב מודרני, צעיר ועכשווי

קיר טלוויזיה שחור
קיר טלוויזיה שחור

הם מרבים לארח משפחה וחברים, ולכן היה חשוב להם שהחלל הציבורי יהיה מרווח ומזמין

קיר טלוויזיה שחור

הבית נפרס על פני שלוש קומות ומרתף. בקומה הכניסה נמצא החלל הציבורי שכולל את הסלון, המטבח ופינת האוכל. בקומה הראשונה נמצאים חדר השינה של ההורים וחדרי הבנים הצעירים ובקומת הגג העליונה 2 חדרי הבנות עם חדר רחצה משותף. בפרויקט הושם דגש חשוב על תכנון התאורה, והתאמתה לקו המודרני ששולט בעיצוב הבית. התאורה בקומת הקרקע מורכבת מתעלה מגנטית שחורה השקועה בהנמכת הגבס ועליה מולבשים מספר סוגים של גופים שחלקם מתכווננים. התעלה מאפשרת גמישות הן בכמות גופי התאורה והן במיקומם בחלל. את התאורה שמספקת התעלה המגנטית משלימים ספוטים שקועים וגופים יורדים.

סלון ופינת אוכל

בקומה הכניסה נמצא החלל הציבורי שכולל את הסלון, המטבח ופינת האוכל.

סלון ופינת אוכל
פינת אוכל עץ ושחור

הבית נפרס על פני שלוש קומות ומרתף.

פינת אוכל עץ ושחור

נבחרו אריחים אפורים גדולים במראה בטון, שילוב של מדרגות ברזל, חלונות במראה בלגי עדין, תקרת קורות עץ ונגיעות של עץ אלון. הבחירה בחומרים ובגוונים של הבית נועדה ליצור קלילות ותחושת מרחב. היה חשוב לעדן את הבית ולא להעמיס עליו. הניגוד שנוצר בין הירוק והאור הרב שנכנס, לחומרים הקרים ולגוונים שנבחרו, יוצר איזון שהוא תמצית ההוויה של הבית. תשומת לב הוקדשה להלבשת הבית. נבחרו שטיחים מודרניים, ווילונות חצי שקופים שמרככים את אור השמש, אך מאפשרים ליהנות מנוף הגינה. הגוונים השולטים בעיצוב והלבשת הבית הם שחור, לבן ואפור עם נגיעות של עץ, שמוסיפות חמימות וטקסטיל צבעוני.

בגלל שהדיירים מרבים לארח משפחה וחברים, הוקדשה תשומת לב רבה לעיצוב המטבח, שתוכנן כחלל רחב ידיים, עם משטחי עבודה ארוכים ואי גדול הכולל פינת ישיבה ומקומות אחסון ובמרכזו מונחות כיריים. בצמוד למטבח מזווה סגור המשמש לאחסון מזון ומבואה קטנה המובילה לשירותי אורחים. כדי להצניע את הדלת המובילה אל המזווה ושירותי האורחים, הוחלט להסוות אותה בתוך הנגרות של הארונות הגבוהים.

מבט מהכניסה למטבח
מבט מהכניסה למטבח
מטבח שחור לבן אפור

בגלל שהדיירים מרבים לארח משפחה וחברים, הוקדשה תשומת לב רבה לעיצוב המטבח

מטבח שחור לבן אפור
מטבח שחור לבן אפור

משטחי עבודה ארוכים ואי גדול הכולל פינת ישיבה ומקומות אחסון ובמרכזו מונחות כיריים.

מטבח שחור לבן אפור

הסלון ופינת האוכל תופסים חלל רב הודות לעובדה כי מדובר במשפחה שמארחת הרבה. הריהוט בסגנון מודרני כולל ספה מרווחת ושתי כורסאות מפנקות. נגרות קיר הטלוויזיה נצבעה באפור גרפית והיא כוללת יחידת מיזוג אוויר נסתרת לחלל הסלון, הממוקמת מאחורי הטלוויזיה, מקומות אחסון רבים ותאים פתוחים לספרים וחפצי נוי. המדרגות מהוות את אחד האלמנטים המשמעותיים בבית. המדרגות חופו בעץ אלון המשתלב עם אריחי הגרניט פורצלן בחלל הכניסה, כך שתהיה תחושת חמימות לחלל הסלון הגדול, ונוסף מעקה רשת אוורירי שנצבע בשחור. הגג הפנימי של הבית חופה בקורות עץ צבועים בלבן חצי אטום. שילוב פרקט האלון וקורות העץ תרמו לאווירה של חדרי הבנות וחדר הרחצה בעליית הגג.

מדרגות עץ

שילוב של מדרגות ברזל

מדרגות עץ
חדר שינה אפור לבן

חדר השינה של ההורים

חדר שינה אפור לבן
אמבטיה שחור לבן

חדר הרחצה של ההורים

אמבטיה שחור לבן
חדר ילדה בעליית גג

חדר הבת בעליית הגג

חדר ילדה בעליית גג

דרך שער הכניסה ניתן לראות כי קיר הבית החיצוני מצופה בחלקו בבריקים מפירוק בצבע אפור גרפית המשתלבים עם מסגרות האבן של חלונות הקירות החיצוניים. שביל הכניסה מרוצף באריחי אבן שיש אפורים בגדלים משתנים, היוצרים עניין וגיוון עד הכניסה לפתח הבית.

שירותי אורחים עץ

שירותי אורחים

שירותי אורחים עץ
אמבטיה שחור לבן

חדר הרחצה של הבנות בעליית הגג

אמבטיה שחור לבן
בית פרטי חזית
בית פרטי חזית

"הלקוחות היו פתוחים לרעיונות חדשים, מה שהפך את העבודה המשותפת למהנה, והניב תוצאה לשביעות רצון כל הצדדים", אומרת גלי בקר וממליצה לפני שמתחילים בתהליך התכנון והעיצוב, שהדיירים יגדירו את הסגנון העיצובי שלהם. "אנחנו ממליצות לקחת את הזמן ולבחון היטב לאילו עיצובים הם מתחברים יותר ומה ייתן להם יותר תחושה של בית. היות שבתהליך התכנון והעיצוב יש דיאלוג כמעט על בסיס יומיומי, חשוב לבחור מעצבת פנים שתתאים להם באינטראקציה, מישהי שתדע להקשיב ולהכיל ובתוך כל זה לחשוף אותם לחומרים וטרנדים חדשים ועכשוויים בעולם העיצוב".

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...