מהפך באמצע החיים: רענון לצד שימור בבית ברמת חן

משפחה אשר רצתה לשנות ולהתאים את ביתה הישן והאהוב לצרכיה החדשים, פנתה אל המעצבת אלה סהר, שתגשים את המהפך והחידוש המתבקשים.

220 מ"ר מ"ר
ליאור אביטן
אלה סהר

סלון ארץ ישראלי

דיירים: זוג + 3

מיקום: רמת חן, רמת גן

 

בעלי הבית, המתגוררים בו כ-20 שנה, ביקשו לחדשו ולהרחיבו, אך ביקשו לשמור על אופיו. מעבר לריענון, מטרתם היתה להעניק לכל אחד מהילדים, המצויים בשנות ה-20 לחייהם, מרחב פרטי שיאפשר להם להמשיך ולהתגורר בבית בנוחות. הזוג החליט לפנות אל מעצבת הפנים אלה סהר, על מנת שתבצע עבורם את המהפך שכה חלמו עליו. הבית משנות ה-50 קיבל מתיחת פנים חכמה, אשר הצליחה לשמר את רוחו המקורית והתוצאה מקסימה ומרעננת.

בית משופץ משנות ה50

הבית נבנה על ידי רסקו בשנות ה-50 ומצליח לשלב בין מינימליזם לחמימות. כמו בתי הפועלים של אותה התקופה מבנה הבית צר ונמוך ובחזיתו משתרעת גינה קדמית. כדי ליצור את השילוב הרצוי בין קיים לחדש, בחרה אלה בחומרים טבעיים, בגווני שחור ואפור. יחד עם החומריות והגוונים החמים של הבית המקורי, נוצרת תחושת המשכיות לצד רעננות עדכנית.

המפגש בין הישן לחדש חש טבעי לחלוטין. דווקא מפני שהוא לא מבקש לעצמו תשומת לב, מצליח העיצוב החכם לשמר את האווירה המקורית של בית הפועלים, לשרת את מטרותיהם של בעלי הבית  ובאותה ובאותה הנשימה להעניק לו מתיחת פנים שמשווה לו מראה עדכני.

בתכנון התאורה בבית הושקעה מחשבה רבה. גופי התאורה המינימליסטיים מקבילים זה לזה, וכן מקבילים לקווי המתאר של הבית הצר והארוך. כתוצאה מכך, נוצרים מסלולים המלווים את תנועתו הטבעית של הבית באופן מתוחכם, מעניקים חלוקת תאורה מצוינת ויוצרים תחושת מרחב. התאורה מותאמת גם להתרחשות בבית במהלך היום – החל משטיפת החלל באור כאשר בני הבית מבלים יחד ומארחים ועד לתאורה אינטימית וממוקדת לעת ערב.

סטריפ ליין של מזגן

 פינת אוכל תואמת לסגנון המטבח

גרם מדרגות מעץ

הסלון וחדר האוכל  בבית נותרו כשהיו, לרבות הריהוט הקיים. המטבח שופץ על ידי החלפת חזיתות הארונות בדלתות עץ שחורות והוספת קלאפות שהגדילו את שטח האחסון. במרכז החלל נבנה אי לצורך שטח אחסון נוסף וכמקום לארוחות מהירות. השילוב בין החזית השחורה לגוונים החמים של השיש והרצפה המקורית, הפך את המטבח לחלל מרשים, המשתלב בטבעיות עם סביבתו.

 על מנת להגדיל את חלל המגורים של בני הבית, הפכה עליית הגג הקיימת ליחידת דיור, שהתווספה לשתי הקומות הקיימות. בקומה החדשה נבנו שני חדרים עבור שני הבנים ובקומה האמצעית, קיבלה הבת את חדר השינה הישן של הוריה, עבורם נבנה חדר חדש. החללים המשותפים בקומת הקרקע נותרו בגודלם המקורי.

חדר שינה פשוט

קומודה לטלויזה בחדר שינה

בקומה השנייה נבנתה רצפת פרקט מעץ בגוונים חמים, אשר ממשיכה אל תוך חדר השינה החדש של ההורים, במרכזו ניצבת מיטה שנלקחה מחדר השינה הקודם אולם חודשה באמצעות גב עץ ושידות עץ בגווני אפור, אותם תכננה המעצבת.

את הקומה השלישית בחרה אלה סהר לעצב במראה לופטי. חדריהם של שני הבנים גדולים, פתוחים ומרווחים. הרצפה רוצפה באריחי גרניט פורצלן בגוון שחור-חלוד ובין שני החדרים מפריד חדר אמבטיה משותף, אליו מתאפשרת לבנים גישה ישירה.

פינת עבודה ליד חלון

חדר שינה על ריצפה שחורה
חדר הרחצה בקומה השנייה מציג שילוב דומה של גוונים וחומרים – ארונות עץ, חיפוי קירות וריצוף גרניט פורצלן אפור וטיח אפור באזורים שאינם רטובים.
חדר רחצה

מראה עגולה בחדר רחצה

שביל כניסה לבית מרוצף
כחלק מהשאיפה לשמר את האווירה המקורית, נותרה החצר הקדמית במקומה. דק העץ הוחלף בגינה בה נשתלו צמחים רב שנתיים נמוכים ולצידם ערבה בוכייה, אשר תחצוץ בעתיד בין הבית לרחוב. בקצה החצר ניצב שולחן אוכל המשמש לארוחות משותפות ולאירוח. התוצאה הינה גינה המהווה חלק מהיומיום של בני הבית ואינה דורשת תחזוקה מורכבת.

אלה סהר

מייל: [email protected]

‏054-751-1186‏


קרדיטים:

פיקוח: מוטי מזרחי

אדריכלות נוף: דלית קול

כלים סנטריים – חזי בנק

553 מירי
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שאפו מהמם

חושך מצרים
בית חשוך וכל הדקורציה אפורה , מדכא

בודק...