מקום לשבת: כוחם של ספסלים בעיצוב הבית

יש בתים שמעוצבים לפי סגנון מסוים, אחרים שואפים לשקף את סביבתם, ויש גם בתים שמתוכננים סביב חפץ. הצצה לבית שמראה מה אפשר לעשות עם ספסלים בעיצוב

גידי בועז
חלל בית מעוצב
1

המיקום: אזור השפלה
שטח הבית: 250 מ"ר
עיצוב: אלינור ושחר קלדרון

את העיצוב של הבית הזה לא הכתיב סגנון מסוים אלא אלמנט עיצובי – ספסל. סך הכול יש בבית הזה שלושה ספסלים, כאשר את הראשון פוגשים כבר בכניסה לבית, לצד המטבח. הספסל הזה נראה כספסל עץ קלאסי שהיינו מצפים למצוא בגינה או בפארק, אך דווקא הבחירה למקם אותו במרחב הפנימי היא שהכתיבה את אופייו של הבית כולו. כך למשל נבחרה לבית רצפת פרקט שמשתלבת עם החומריות והצבעים של הספסל בנייד.

בית בצבעי חום אפור
2
מטבח ופינת אוכל מעוצבת

תאורה: תומס תאורה

3

את הספסל השני אנחנו פוגשים גם כן במרחב הציבורי של הבית. כעת מדובר בספסל קבוע ומרופד שצמוד לאדן החלון, כך שהוא משמש כפינת קריאה ומנוחה מפנקת במיוחד. לצד ספסל החלון, ממוקמים שני הדומים קלועים שמרמזים גם הם על מוטיב הספסלים בעיצוב הבית.
אזכור נוסף לנושא הספסלים בעיצוב, מופיע ביחידת ההורים. כאן אפשר לראות ספסל ישיבה קטן שמחמם בנוכחותו את שידת האיפור הלבנה אשר הותאמה במיוחד לגומחה שבה היא מוקמה.

פינת אוכל עגולה
4
פינת ישיבה בבית
5
חדר שינה מעוצב
6

הסביבה ההררית, רצפת הפרקט והופעתם החוזרת ונשנית של הספסלים בעיצוב הבית, השפיעו גם על בחירת החיפוי לקירות. בחיפוי הקירות בבית נשמר איזון בין קירות כפריים העשויים מלבנים עתיקות לבין קירות לבנים השומרים על תחושת קלילות.
מלבד הספסלים, עוד אלמנט שחוזר בעיצוב הבית זה גומחות. בחללים השונים של הבית ניתן למצוא גומחות שחלקן נוצלו למטרות פונקציונליות ואילו אחרות רק נועד לתרום למראה הכללי של הבית.

חדר עבודה מעוצב
7
סלון ופינת ישיבה
8

רשימת ספקים חלקית:
מטבח – יעקב ערוסי
ריהוט – גרפיטי ניסים ערד / עופר קוז'קרו ריפוד וחידוש רהיטים
דלתות פנים – חמדיה
פרקט – מטרופארק פרקט
תאורה – תומס תאורה

חדר רחצה
9
שירותים
10
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...