מתאים לכולם: עיצוב קוטג' לדוגמא בשרון

המטרה בעיצוב הקוטג' הזה הייתה לקלוע לטעמם של כמה שיותר אנשים. מהסיבה הזאת נבחרו חומרים ניטרליים וגוונים מונוכרומטיים

170 מ"ר
ערן תורג'מן
חיים כהן ויגאל ליפשיץ
אפרת בהט

המיקום: צור יצחק

מעצבת הפנים אפרת בהט התבקשה לעצב קוטג' לדוגמא ביישוב צור יצחק שבדרום השרון. במטרה להתאים את עיצוב הקוטג' לכמה שיותר דיירים, הוחלט ללכת על מראה מונוכרומטי שבו שולטים גווני אפור. "העיצוב המונוכרומטי יוצר ניגודיות, אך יחד עם זאת מקנה תחושת ניקיון ופשטות", מסבירה המעצבת. "המגמה הייתה לאפשר לכל דייר לצקת לתוך הבית את הצבע האהוב עליו".

חלל בית מעוצב
1
סלון בית מעוצב

ריהוט: ביתילי

2

בקומה התחתונה של הקוטג' נמצאים הסלון, המטבח ופינת האוכל, וכן ממ"ד ושירותי אורחים. במטבח ובסלון תוכננו חלונות גדולים שדרכם משתקפת הגינה. החלונות גם מאפשרים כניסה של אור טבעי והרבה ירוק לתוך הבית.
הקומה העליונה כוללת ארבעה חדרי שינה, שאחד מהם משמש כיחידת הורים מפנקת עם אמבטיה וחדר ארונות צמודים. בנוסף יש שם פינת משפחה, שממנה ניתן להשקיף על האזור הציבורי שנמצא למטה. בזכות קשר העין הזה, נוצר חיבור בין שתי הקומות ונוספת תחושת הרמוניה לעיצוב הקוטג'.

בית מעוצב בצבעי אפור

ריהוט: ביתילי

3
שולחן אוכל
5

בחירת הרהיטים משרתת גם היא את הסגנון שנבחר לעיצוב הקוטג'. השולחן בפינת האוכל משלב רגלי מתכת עם פלטה שעשויה מעץ אלון מולבן, והכיסאות שם מרופדים בבד אפור בהיר. בסלון יש ספה תלת מושבית בגוון שמתאים לכיסאות בפינות האוכל. לצד הספה יש שתי כורסאות, שאחת מהן מרופדת בבד שחור חלק והשנייה בבד עם טקסטורה – וכך נוצרת ניגודיות מעניינת.
חשיבות רבה הוקדשה גם למיקום של הרהיטים. לדברי המעצבת, העמדת הריהוט מגדירה את החללים השונים, ויוצרת איזון וסנכרון בין האזורים בבית.

בית פרטי מעוצב מודרני
6
קומה עליונה בבית פרטי
7

הסגנון המונוכרומטי שמכתיב את עיצוב הקוטג' בא לידי ביטוי בבחירת החומרים והצבעים של הריהוט, וכן בריצוף ובחיפוי הקירות. גם גרם המדרגות הותאם לקונספט העיצוב הנבחר. המדרגות עצמן חופו באבן לבנה עם גידים אפורים, ואילו המעקה עשוי ממתכת שחורה.
כל השילובים והבחירות בעיצוב הקוטג' נועדו לייצר הרמוניה, נועם ושקט .הסגנון השולט מאפשר ניתוק בין סביבת החוץ הדינמית לבין הבית הרגוע שמחבק את דייריו ."במציאות שמלאה ברעשים ותנועה, הבית הפרטי צריך להוות חוף מבטחים שאליו נעים להגיע", אומרת מעצבת הפנים.

חדר שינה
8
חדר שירותים
9
2 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

לא נעים להגיד אבל בית שחסרה בו חיות מסויימת. הוספת צבע לשחור לבן השולט בבית קצת מדכא וחבל. כריות צבעוניות. תמונה עליזה בחדר שינה. קצת צמחייה וירוק בעיניים ישדרגו מאוד את הבית למעלה

מדכא וקר, עושה שחור בנשמה, רב הבתים של הישראלים אינם כאלה כלל וכלל. סוג של חנוץ רהיטים מעוצבת.

בודק...