עיצוב ועצב: כתבה לזכרה של שירן סאעת

מעצבת הפנים שירן סאעת נפטרה לאחרונה בנסיבות כואבות. הבית הזה במושב ברוש שינה את פניו הודות לעבודתה מלאת הכישרון

400,000
600 מ"ר
מאור מויאל -סטודיו רותם
שירן סעאת

שירן סאעת ז"ל. "ברוב המקרים בהם יש 'בלת"מים', אפשר דווקא ליצור משהו שונה מהרגיל"

 

הכתבה הזאת הייתה אמורה להיראות אחרת – עוד סיפור על בית יפה של מעצבת פנים מוצלחת. אולם, לצערנו הרב, טרם פרסום הכתבה נפטרה המעצבת שירן סאעת ז"ל וזאת כתוצאה מסיבוך בלידת בנה השלישי. הכתבה, שנועדה לקדם את הקריירה של הבחורה הצעירה והמבטיחה, היא כעת נר לזכרה.


הבית במושב ברוש: כפרי, דרומי ונעים
המקום: מושב ברוש
השטח: 600 מ"ר כולל 60 מ"ר גינה
תקציב: 400 אלף ₪
הדיירים: זוג צעיר + 3 ילדים
צילום: מאור מויאל -סטודיו רותם
המעצבת: שירן סאעת ז"ל
מעצבת הפנים שירן סאעת הוזמנה לסייע בשיפוץ והרחבה של בית במושב ברוש. בטרם השיפוץ, שטח הבית הבנוי עמד על 106 מ"ר, אך בסיומו כבר נהנו הדיירים מ-140 מ"ר של שטח בנוי. "הבית הורחב במטרה להגדיל את החלל הציבורי", הסבירה המעצבת. "הסלון והמטבח הוגדלו וגם יצרנו עוד פתח יציאה למרפסת ברוחב של שלושה מטרים, אשר הכניס את החוץ לפנים הבית".
פתח היציאה למרפסת: מיזוג הפנים והחוץ
 
מקום לכולם

החלל הציבורי, בו מתכנסים בני הבית לאחר שהם שבים מהלימודים והעבודה, היה בקדימות עליונה בשיפוץ. "ההתקבצות לארוחת ערב והצפייה המשותפת בטלוויזיה היו מאד חשובות לדיירים", אמרה סאעת. "לכן, הקפדנו לעצב את הבית כך שכל פינה בו גם תהיה נעימה, פרקטית ומתאימה לילדים". לטובת העניין, נרכשה לסלון ספת בד גדולה ומפנקת, ולצד ניצבת כורסת "לאב סיט" עמוקה ורחבה. הכריות שפוזרו מסביב והשטיח שנפרש תורמים גם הם לתחושת הרכות בסלון.
הסלון: מקום לנוח בו בסופו של יום
להרים כוס לחיים

המטבח הוגדל באופן משמעותי, גם מבחינת מקומות האחסון וגם באזור הישיבה. הגוונים שנבחרו תואמים את הירוק השופע שמקיף את הבית, ואליהם הוכנסו נגיעות של ורוד אלגנטי המקנה מראה מיוחד ושונה. עבור ארוחות בוקר וערב קלילות, תוכנן אי גדול שחופה במשטח עץ חמים ומזמין. "לדיירים יש מקרר יינות שלפני השיפוץ עמד על השיש", סאעת סיפרה. "כיום יש למקרר מקום משלו כחלק מהאי, וגם יצרנו יחידה עליונה המשמשת לתליית כוסות יין. כל שנותר הוא לשלוף כוס, למזוג יין – ולחיים".

 

נגיעות ורודות למראה מיוחד  

 

עכשיו מקרר היין מובנה באי 
 
מנגינה חדשה

גם פינת האוכל זכתה למקום מחודש, ולצדה מוקמה ספרייה גדולה המשלבת מדפים פתוחים לחפצי נוי ויחידות אחסון. "הכנסתי בפינת האוכל תמונה בעיצוב אישי התואמת את גווני הבית", תיארה המעצבת, "והיא מקנה עוד משמעות ויופי לספרייה". דרישה נוספת מהמרחב הציבורי היא ליצור בו מקום לפסנתר הגדול והאהוב של בעלת הבית. "במשך שנים הפסנתר נותר אצל הוריה כיוון שלא היה לה היכן להניחו", סיפרה סאעת. "כיום לאחר השיפוץ יש לו מקום של כבוד בבית".
פינת האוכל והספרייה: שילוב של פרקטיקה ויופי
יש כבוד: הפסנתר במקומו החדש
הגשמת חלום

שינוי משמעותי נוסף הוא ברצפת הבית. בעלת הבית חלמה מאז ומתמיד על פרקט, אך חששה שהדבר יפגע בניקיון הבית שכן קשה לשטוף פרקט אמיתי. הפתרון שהציעה סאעת הוא לרצף את הבית באריחי פורצלן דמוי פרקט בגוון אלון טבעי. "החלטנו להגשים את החלום ועדיין להיות פרקטיים", היא הסבירה.
רצפת הפרקט: לא להאמין שזה לא עץ אמיתי
עניין של הסתכלות

במטרה להכניס יותר אור וקלילות לבית, הוחלפו חלונות האלומיניום בפרופיל בלגי בגווני שמנת. באופן דומה, גם המסגרת שהקיפה את הוויטרינות מצדי דלת הכניסה הוחלפה במסגרת בהירה יותר. עם חיזוק זה לתאורה הטבעית, המעצבת הרשתה לעצמה לסגור את החלון שהפריד בין החלון למסדרון, ובמקומו לשים משרבייה. "בזכות המשרבייה ניתן להסתכל על המסדרון מנקודת מבט מעניינת", היא אמרה.
המשרבייה: פתרון מקורי לחלון לא חיוני
 
לחשוב מחוץ לעמוד

בשיפוץ כמו בשיפוץ, תמיד יש גם מגבלות – כאן היה זה עמוד קבוע שלא ניתן להוריד. במקום להילחם בו, המעצבת בחרה דווקא להרחיב את העמוד, ולהסב אותו לנישה שתשתמש לאחסון. הנישה חופתה בלבנים המשוות מראה אותנטי ומתאימות לרצפת הפרקט, ובתוכה הולבשה נגרות בגווני ירוק ואגוז המשתלבים עם שאר הריהוט בבית. "כמעצבת פנים אני חושבת שברוב המקרים בהם יש 'בלת"מים' מסוימים כמו עמוד או פתח שלא ניתן לשנות, אפשר דווקא ליצור משהו יפה ומיוחד ואפילו שונה מהרגיל", שיתפה סאעת.
הנישה המעוצבת: הכול התחיל מעמוד סורר
 
הפרטים הקטנים

בשיפוץ לא פסחו המעצבת והדיירים על הנגיעות והתוספות שעושות את כל ההבדל. כך הולבש הבית בווילונות בהירים בגווני אופווייט ופנינה, פוזרו עציצים ושולבו פרטי נוי שונים. "דרך החפצים הכנסתי קצת נגיעות של זהב שהוא צבע שלרוב משתלב נהדר בחלל", אמרה שירן סאעת. "והרי לכם בית כפרי בדרום החם והנעים".
טאץ' קטן של זהב שמקפיץ את החלל
ראשית
17 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מעניין
כתבה מעניינת ומדרבנת לשינוי

מוכשרת - יהי זכרה ברוך

מלא טעם
עיצוב יפה. יהיה זכרה ברוך

יהי זיכרה ברוך ??

כמה כשרון. כמה חבל. יהי זכרה ברוך.

כמה עצוב
עצוב, אין מילים - כמה כשרון

עיצוב יפהפה ואבידה כואבת

בית מהמם!!עצוב שנפטרה.

אובדן גדול, עצוב לשמוע
נר מכובד לזכרה של מעצבת מוכשרת. משתתפת בצער המשפחה

בית מקסים !!!
אשמח לדעת מהיכן המראות בסלון

מעולה. עצוב.

עבודה ממש יפה, כואב הלב..
עבודה מדהימה. לראות ולבכות. שלושה יתומים כהשקטן אפילו לא זכה להכיר את אימו. מן השמיים תנוחמו בתוך שאר אבלי ציון וירושלים

כואב
יהי זכרה ברוך

עבודה יפה ומרובת טעם, ליבי ליבי עם המשפחה.

כמה חסרה
היה לי העונג יחד איתה לשפץ את הבית הזה של משפחת פינחסי . כזאת מוכשרת.. וטובה .. כמה חסרה.. יהי זיכרה ברוך

הייתה מוכשרת בטירוף, יהיה זיכרה ברוך

יהי זכרה ברוך
חבל על דאבדין ולא משתכחין... עצוב וכשרון שאבד כואב מאוד. פירותיה ינציחוה.יהי זכרה ברוך. אמן וחיבוק גדול למשפחה

בודק...