אור, אוויר וחיים פנימיים: עיצוב וילה בקיסריה

הבית תוכנן ועוצב כבית מודרני מינימליסטי עם קווים נקיים ופשוטים ללא מניירות מיותרות, אך עם שימוש בחומרים כמו עץ, טקסטיל וצבעים כדי לאפשר לדיירים להרגיש בבית ולא בחלל ציבורי

250 מ"ר
660 מ"ר
אלעד גונן
איציק ניב
איציק ניב

בית פרטי עם בריכה


הדיירים
: זוג הורים ו-3 ילדים בוגרים
המקום: שכונה צעירה בקיסריה

התוכנית הבסיסית הייתה הפרדה מפלסית בין יחידת ההורים לחדרי השינה של הילדים, אשר מוקמו בקומה א' ויחידת ההורים במפלס הקרקע. הבית תוכנן ועוצב כבית מודרני מינימליסטי בצורת ר' עם קווים נקיים ופשוטים ללא מניירות מיותרות, אך עם זאת נעשה ניסיון להעניק לעיצוב את החמימות הנדרשת על ידי שימוש בחומרים כמו עץ, טקסטיל וצבעים, בכדי לאפשר לדיירי הבית להרגיש "בבית" ולא בחלל ציבורי.
חזית הכניסה הצפונית מובילה משער פשפש הכניסה לחלל חיצוני גבוה ומרשים המוגדר כמבואת כניסה חיצונית. דלת כניסה בגובה של 3 מטר מחפה את רוחב קיר הכניסה ומכניסה את הדיירים למבואה פנימית, אשר ממנה נפתח מבט לרחבת הישיבה האחורית ובריכת השחייה. המבואה מרמזת על חשיבות החוץ כחלק בלתי נפרד מההתנהלות היומיומית של דיירי הבית, וכמו כן מאפשרת קבלת פרטיות כלפי החללים הציבוריים של הבית ומתפקדת כפילטר ראשוני בכניסה.
כניסה הביתה
כמו כן יש למבואה חשיבות מכרעת משום שהיא משמשת כמפרק המחבר בן חלקי הבית השונים – המדרגות לקומה א', יחידת ההורים, החניה המקורה והחללים הציבוריים של הבית (חדר המגורים, המטבח ופינת האוכל).
החלל הציבורי תוכנן כחלל אחד המכיל את הפונקציות החשובות והמרכזיות של הבית. החלל פתוח ותחום בדלתות זכוכית גדולות הפונות לרחבה החיצונית (מערבית) אשר מכילה את פינת הישיבה ובריכת השחייה, פינת ברביקיו וכו'. חדר המגורים פתוח במבט אל הבריכה והגינה ברקע מצד אחד, ומצד שני אל קיר הטלוויזיה המחופה עץ אלון ומעליו פתח תקרתי מזכוכית (סקיילייט) אשר "שוטף" את הקיר ומדגיש את החמימות המוקרנת ממנו אל כל החלל . בצד השמאלי של החלל הציבורי תלוי ציור אופקי המותקן על גבי קיר בצבע אפור כהה, ומדגיש את היצירה המעניקה לחלל נגיעת אומנות החשובה מאוד, לפעמים יותר מהיצירה האדריכלית עצמה.
סלון
ציור: איציק ניב
סלון עם מנורה מעוצבת
המטבח תוכנן עם אי גדול אשר במרכזו כיריים ומספר מקומות ישיבה, כמו גם קיר ארונות גבוהים המכיל את המקרר, התנורים ואחסון מזווה. שילוב החומרים במטבח הוא שחור, לבן, חום ועץ אשר יוצר את הקשר לחמימות הביתית.
מטבח מודרני
אי במטבח
יחידת ההורים ממוקמת במפלס הקרקע בחלק הקדמי של הבית , מנותקת לגמרי מהחללים הציבוריים החיצוניים והפנימיים כחלק מהחלטה שמהותה ניתוק פיזי מוחלט ושקט לבני הזוג.
חדר שינה הורים
חדר רחצה
חדר רחצה
חדר רחצה
המדרגות הקלות המעוצבות ממתכת ועץ אלון ממוקמות בחלל מבואת הכניסה ומשקיפות אל רחבת הבריכה ואל החלל הציבורי החיצוני עולת אל פינת המשפחה, הממוקמת כחלל המקשר בין החדרים השונים ומחבר בשקיפות בין הצד הצפוני (חלל הכניסה החיצוני) ובין רחבת הבריכה האחורית, ועל ידי כך מאפשר לאטימות של חזית הכניסה לקבל הקרנה של, אור אוויר ו"חיים פנימיים".
גרם מדרגות
קומה שניה
הרחבה החיצונית מחופה באבן אפורה ומקיפה את בריכת השחייה ושניהם עטופים בגינה ירוקה. הצד הדרומי של הרחבה פונה לשטח ציבור פתוח ולכן נעשה מאמץ להשאיר את הדופן הדרומית ללא גדרות בטון ומקסימום פתיחות למרחב.
פרגולה
פרגולה מעוצבת
כניסה לבית
553
17 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מקסים, שאפו לאדריכלים!

קר ומנוכר
קר ומנוכר

יפה מאוד.חבל שלא הושקע יותר חשיבה
בתכנון תאורת מבנה בחזית,מה שהיה "מחזק" את היופי של המבנה...

מתיחת תמונות
די למתוח את התמונות!!! הבית מספיק גדול גם ככה! למה כל הזמן מותחים את התמונות ומעוותים את המציאות?? נמאס...

למה אתם לא רושמים קרדיטים למי שעשה את העבודה?
אפשר לקבל יותר מידע...? נגרות / ריהוט / תאורה / ריצוף....?!

איפה המבואה?

עוד בית מהסוג
שמפגין חומה אטומה אל הרחוב (שחס וחלילה אף הלך לא ירגיש שהוא מוזמן להיכנס), דלת כניסה לענקים, ויטרינות אינסופיות לכיווני השמש (פה אין בעיה של מיזוג תמידי וצוותי מנקים, אבל בסוף יושבים עם צלון מוגף) והבריכה (כמובן) במרכז גאוותנו. מבחינה עיצובית אין פה כלום. ריק וקר. בניגוד לכותרת (האווילית כרגיל) אין פה שום צבע ולא טיפת טקסטיל. הכל מונוכרומטי ואפרורי (אפילו 'יצירת האמנות' בסלון) כנהוג כיום. בנוסף התקרה המונמכת בחלל הציבורי נמוכה מדי בשביל הפרופורציות של החלל והתוצאה שזה נראה כמו דירת קבלן.

ניצול מקום
מה ההגיון להקצות את חדר המדרגות בחלל הפונה לבריכה? לא חבל?

מתיחת תמונות מכערת את המציאות- חבל

ריצוף חוץ
ריצוף חוץ בשחור? בקיסריה? חבלל.....

אשקובית נובורישית של אדריכל שבלוני ולקוחות שופוני

תכנון קצת מוזר
כאילו הבית נבנה סביב הבריכה. המון חללים מבוזבזים מחד וחלל ציבורי צר ארוך ויחסית צפוף מאידך (ולכן התמונות עוותו?). הבית למרות צבעוניותו הדלה נראה נעים למגורים והמבואה אכן מרשימה ומעניינת.

פרקט/לבן/אפור -כמו כולם
קצת שינוי . תעוזה . שילוב של צבע אחר . אולי ירוק תפוח ? צהוב ? אדום ?

בית מקסים .שאפו לאדריכל.
ולכל הכותבים תמיד קר ומנוכר זה עניין של טעם .

שולחן הסלון
מהיכן השולחן?

בית מ ה מ ה ם
הבית מהמהם, קווים נקיים ומעניינים. בית יפיפה. שאפו לאדריכל . פשוט מקסים!

כל מי שרשם תגובה שלילית
הקנאה והביקורתיות נוטפות לכם מהאצבעות. לפעמים עדיף פשוט לסתום את הפה. תעבדו קשה, אולי יהיה לכם בית ברמה הזו וברמת העיצוב הזו ביום מן הימים, ואז קנאים אחרים ירשמו על הבאים שלכם תגובות של קנאה

בודק...