אותה הגברת בשינוי אדרת: מהפך עיצובי בבית פרטי

שינויים קטנים או שינויים גדולים, מעצבת הפנים ריקי קרקואר, מלווה, מתכננת ויוצרת בתים, אשר מתאימים ללקוחותיה באופן מדוייק ואישי

250,000 ש"ח
110 מ"ר מ"ר
דודו הרמן
ריקי קרקואר 
ספרי לנו על עצמך
"שמי ריקי קרקואר מעצבת פנים, חברה באגודת מעצבי הפנים בישראל, בעלת משרד עצמאי כבר שני עשורים, עוסקת בעיצוב פנים, תכנון וליווי שיפוצי בתים, בתכנון דירות קבלן חדשות ובהשבחת נכסים ליזמים".
מה רצית להיות כשתהיי גדולה?
"מצד אחד, יש בי נטיה חזקה לעסוק באמנות ומהצד השני חוזקה במקצועות ההנדסיים. עיצוב הפנים באמת מחבר בן 2 התחומים האלה.
אני מציירת כל הזמן, יחד עם קבוצת אורבאן סקצ'רס שמציירים ברחבי תל אביב, ומחזיקה פנקס קטן עם צבעי מים אתי כמעט תמיד. אני מציירת מתוך התבוננות בלבד ובד"כ נוף עירוני".
הצ'אנס הראשון שניתן לי
"הלקוחה הראשונה הייתה אמא של חבר קרוב שהתקשרה ואמרה לי: "קניתי דירת פנטהוז ואני לא יודעת מה לעשות איתה." הייתי בסיומה של חופשת לידה, כשכירה במשרד עיצוב פנים ומאז ועד היום בעצם אני בעלת משרד עצמאי.
השיעור החשוב שלמדתי מאז שהתחלתי את העסק
"שעיצוב פנים הוא משרה של אמון,
ככל שהאמון גבוה יותר כך התוצאה שלמה יותר,
שפיתוח יחסים חבריים ואישיים עם הלקוחות  הופכים את עבודת התכנון והעיצוב לייחודית ואישית"
"ואי אפשר בלי לדבר על הלקוחות, שהם מסורים לי כמו שאני מסורה להם. הם קהל נאמן שהולך איתי מבית לבית ,מפרויקט לפרויקט, מדירה שעיצבתי להורים ועכשיו לילדים או ההפך. בתחום הזה פשוט זכיתי ואני מכירה תודה".
מקורות ההשראה שלך
"גם כשאני בתערוכה מקצועית או בביקור משפחתי בחול תמיד אמצא את הדרך לגלריות, לחנויות רהוט, למוזיאונים, לתערוכות והרבה שיטוטי רחוב. אני אוהבת להציץ לבתים, בנייני אדריכלות היסטורים וסתם בתים של אנשים ולראות איך חיים במקום אחר. דירת מגורים בארץ או בברלין נראית אחרת ואני מאמינה שהקירות והחלל והאור הסובב אותנו משפיעים על האישיות שלנו על מי שאנחנו".
ריקי קרקואר 
צילום: ליאור טרוים
בואו להתרשם מפרויקט של ריקי קרקואר
הדיירים: זוג+2
מיקום: אור יהודה
  מעקה בעיצוב קווי ועדין
מבט מדלת הכניסה- זו התמונה הראשונה שנגלית כשפותחים את דלת הכניסה. המדרגות ופינת ישיבה קטנה צבעונית תחתיהן. המעקה בעיצוב קווי ועדין ובמעלה המדרגות הדפסים של צמחי תבלין של המאיירת קסניה טופז.

 

הכל התחיל בפניה של הדיירים אל המעצבת ריקי קרקואר, בבקשה שתעזור להם לרענן את ריהוט הסלון.

מדובר בבית פרטי בן 20, בעל קירות עם זוויות ומפלסים שונים, מעקה מדרגות מעץ וחלונות קטנים באופן יחסי, עם מסגרות אלומניום בגוון ברונזה כהה ודלתות פנים מעץ בגוון חום כהה.
ריקי ייעצה ללקוחות לטפל תחילה במעטפת הפנימית של הבית: בקירות, דלתות, חלונות ובעיקר בריצוף ובמדרגות בין הקומות והמפלסים, ורק אז להתרכז בריהוט ובעיצוב של החלל.
  2 מפלסים מטבח וסלון
מבט לכל אורך קומת הקרקע מתוך הסלון 
פינת הישיבה בסלון 
פינת הישיבה בסלון 
לאחר שהלקוחות קיבלו את הצעתה, הוחלט שהקו שינחה את עיצוב הבית יהיה קליל, צבעוני ועדין ויחד עם זאת ישמור על המעטפת החיצונית, כלומר ללא שינוי בחזיתות המבנה.
תהליך שיפוץ הבית נמשך כחודשיים, תוך כדי שהדיירים גרו בבית.
פלטת הצבעים שנבחרה לבית היא בגוונים הקרים אפור אבן וכחול. נבחרו גופי תאורה שחורים, קשוטי קיר שחורים וכורסאות צהובות, אשר נותנות נגיעת צבע נוספת לחלל.
הבחירה הראשונה ממנה התחיל תהליך העיצוב כולו היה בחירה של ריצוף, גרניט פורצלן 80/80 שנבחר יחד בהתאמה לשיש אפור מסוג הימלאיה של המדרגות. הדלתות הוחלפו לדלתות בצבע לבן והחלונות לאלומיניום בלגי של קליל, בגוון לאטה.
   תקרה עגולה בסלון
מבט מהכניסה לסלון. מנורת התקרה העגולה בסלון כאילו מונחת מעל השולחן העגול תחתיה
מזנון בסלון מרחף
מבט מהסלון אל פנים הבית
סלון הבית מרווח מאוד, בהעמדת הריהוט נבחרו שתי ספות גדולות וזהות בגודלן, זאת על מנת שתוכלנה לשרת את בני המשפחה הנאספים יחד כל סוף שבוע.
הספות בגוון בהיר, מודגשות על ידי שולחנות  פורניר עץ ופלטת זכוכית שחורה. הצבעוניות מושגת על ידי כריות צבעוניות וזוג כורסאות כחולות וקלילות ומעליהן  תלוי ציור לרוחב הקיר שמחזק את גוון הכחול בחלל
קיר טלויזיה צבוע באפור
קיר הטלויזיה צבוע באפור כהמשך הריצוף וארונית מדיה בפורניר אגוז אמריקאי באורך של 3 מטר תחת הטלויזיה, נגיעות עדינות של זהב בפמוטים בקערות מוזהבות ובעציץ  בולטים במיוחד על רקע הקיר האפור
פינת האוכל  עם קישוט קיר
פינת האוכל  עם קישוט קיר של גליפס ונגיעות מוזהבות על רקע הקיר האפור
הנגרות התבצעה בהזמנה אישית, על ידי אותו נגר אשר הכין את המטבח למשפחה לפני כ-10 שנים. לארונית המדיה שתחת הטלויזיה ולקונזולה שבגב הכורסאות הכחולות, שהם פרטי הנגרות בסלון, בחרה ריקי בפורניר אגוז אמריקאי. לתאורה בכל הבית, מלבד פינת האוכל שהמנורה היא תלויה, נבחרות מנורות תקרה צמודות עגולות ומנורות קיר קוויות ומלבניות.
דגם המעקה הוא קווי ומינמליסטי שמתאים גם לנכדים שממלאים את הבית בסופי שבוע כמו גם למבוגרים יותר שזקוקים למאחז יד תקני.
כורסאות צהובות
הכורסאות הצהובות תחת המדרגות 
במהלך השיפוץ, הוחלט לא להחליף את המטבח ולהשאירו עם חזיתות הפורניר אשר היו במצב נהדר. התקנה של חיפוי זכוכית בגוון הקיר, במקום הקרמיקה הישנה, יצרו מהפך במטבח והרגשה כאילו הוחלף לחלוטין.
הלקוחות מאוד אהבו את המהפך שחוללה המעצבת ריקי קרקואר בבית, את הבחירות הנכונות והמדויקות וללא שבירת קירות ומבחינתם זה קסם של מהפך.

 תמונות לפני תחילת השיפוץ:
 המדרגות עם פינת האוכל והמטבח שנשאר כפי שהוא
רשימת ספקים:
מנורות- תומס תאורה
ריצופים- חזי בנק
רהוט סלון+ פינת אוכל- IDDESIGN
מעקה- נעמן פרויקטים
נגרות- נגרית לימור

 

  

 

553
14 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ספה צהובה
היי מאיפה הספה הצהובה המהממת הזאת?

כל הכבוד על השינוי.
עבודה מוצלחת ומוקפדת. הכורסאות בכניסה אמנם יפות אבל בטח יהפכו למתלה מעילים ותיקים. צריך מחקר למה בישראל לא עושים יותר מבואה או מתלה בכניסה למרות שאנחנו אנשים שכל הזמן מארחים.

מהפך מקסים
שינוי מקסים שהוא באמת מהפך.כל הכבוד למבצעים. עבודה נהדרת

מכיר את ריקי מפרויקט אחר. עיצוב משובח-איכות בפרטים

מקסים!

שיפוץ הבית
ריקי,הדרכה הקודש, יודעת ליצור הרמוניית צבעים, תחושת מרחב ופונקצינאליות. היא פשוט מעולה.

שיפוץ הבית
על שלושה אדנים עומדת עבודתה של ריקי: אמון והבנת רוח הלקוחות, שילוב צבעים הרמוני והמון המון פונקציונאליות. כל אלו יחד חוברים ליופי, נוחות ונגישות לכל פינה ולכל מקום בבית. התוצאה, כמובן, מדברת בעד עצמה.

איזה יופי!
עיצובים מרשימים ויפים עד מאד! מצאו חן בעיני התמונות לדוגמא!

שיפוץ הבית
על 3 אדנים עומדת עבודתה של ריקי: על חיבור לאנשים ומאוויהם, על הרמוניה בצבעים בחללי הבית ועל פונקציונליות מירבית. כולם יחד עושים עבודה איכותית מעולה.

מהפך מקסים
כל הכבוד- עבודת שיפוץ נהדרת

יופי של קונספט ויופי של ביצוע
ניכר שהמעצבת היא בעלת מקצוע טובה. יופי של פרויקט מהתכנון ועד לביצוע.

יפה מאוד!
אהבתי

מהמם!!
תהנו!!

מ ה מ ם

בודק...