איזון חוזר: בית פרטי ומואר בכרכור מאזן בין ניגודים

בעלי הבית ביקשו גינה, והרבה ממנה, ולכן תוכנן הבית מראש לכיוון דרום, כשהחזית מזמנת את החצר לתוכו. העיצוב הפנימי משלב אלגנטיות מול חספוס, איפוק מול צבעוניות ודרמטיות מלאת הומור

260 מ"ר
700 מ"ר
דניה ויינר
חגי הופלר
שרון ברקת

מספר נפשות בבית: זוג + 3

מיקום: כרכור

 

אחת השאלות העולות בזמן רכישת דירה או בית חדשים היא כיווני האוויר, ומי שמתגורר בכיוונים הנחשבים "בעייתיים" יותר, מודע היטב לחסרונות אל מול היתרונות. בבית שתוכנן באזור מתפתח בכרכור עירב האדריכל שיקולים אקלימיים, המשפיעים רבות על מצבו של הבית וההתנהלות בו לאורך זמן.

 

 

מאחר שהמגרש הינו פנימי ולא צופה אל הנוף, הוחלט למקסם את שטח הגינה ולפתוח לכיוונה חלונות רבים ככל האפשר. את הגינה והחלונות הגדולים הצופים אליה הוא מיקם בחזית הדרומית, הפחית למינימום את החלונות הפונים לחזית מערבית, והפנה את חדרי השינה של הילדים לחזית המזרחית.

 

בריכה ביתית עם דקצילום: ניר עובדיה

 

דק מסביב לבריכת שחייה צילום: ניר עובדיה

 

מבואת כניסה

 

לבקשת בעלי הבית, משפחה עם שתי מתבגרות וילד צעיר, הבית נבנה בשני מפלסים. המפלס התחתון ציבורי וכולל סלון, פינת אוכל, מטבח, ממ"ד ופינת משפחה. המפלס העליון פרטי וכולל את חדרי השינה וחדרי הרחצה. המפלס העליון תוכנן כך שבעתיד תתאפשר חלוקה ליחידת הורים מורחבת ושתי יחידות אירוח.

 

סלון מודרני עם כריות כתומות ספה: ארנה רהיטים, שולחן וכורסאות וינטג' בהתאמה אישית. צילום: ניר עובדיה

 

סלון מודרני מרווח עבודת אמנות: רע בן דויד, מנורה: קמחי תאורה

 

תמונת אריה בסלון ביתי עבודת אמנות אריה: מיכלי בראור

 

המשפחה נוהגת לארח הרבה ולכן ביקשה בית פונקציונלי, מואר ושפונה בעיקר לחצר ומכניס אותה פנימה. במרכז הקומה הראשונה ממוקם המטבח, עם שני קירות שתוכננו בנגרות ומגדירים את חלוקת הקומה. בשלב בחירת החומרים הצטרפה לאדריכל גם מלבישת הבתים. הבחירה ברצפת הבטון, בשילוב נגרות מעץ אקליפטוס כהה והאי השחור והדומיננטי מייצרת מראה אלגנטי אך גם מחוספס.

 

כורסאות מעוצבות

 

ויטרינה זכוכית לבריכה נגרות: יריב פחימה, גבס: רז יגר, תאורה מעל לאי: קמחי תאורה

 

שולחן אוכל חגיגי

 

מאחורי המטבח נמצאת פינת המשפחה, שקיר העץ הכהה המשותף לה ולמטבח מכיל את ציוד המדיה. אזור זה תוכנן בקצה הבית ומאפשר פרטיות ואינטימיות במרחב הציבורי הפתוח.

 

סלון משפחתי

 

דלת צידדית לחצר

 

ויטרינה שקופה יציאה לבחוץ נגרות: יריב פחימה, מסכות: צחי נבו ל-Urbanmascarade

 

תהליך הריהוט וההלבשה של הבית נמשך כחמישה חודשים. בזמן זה נבחרו רהיטי מעצבים לצד פריטי יד שנייה שלוקטו בשווקי פשפשים. אליהם הצטרפו פריטי ריהוט ספציפיים, שתוכננו במיוחד עבור הפרויקט. בחירה זו מייצרת איזונים של דרמה והומור, יוקרתי ואישי, צבעוני ומאופק. גם עבודות האמנות שנבחרו בקפידה משלימות את הלך הרוח.

 

חדר שינה נקי מודרני נגרות: יריב פחימה, אמנות: דויד עדיקא ונלי אגסי 

 

חדר שינה מואר מודרני

 

מבט מבחוץ על חזית בית פרטי בריכה: אקו פולס. צילום: ניר עובדיה

 

בית פרטי יוקרתי צילום: ניר עובדיה

 

 

תוכניות הבית:

 

שרטוט בית פרטי

 

שרטוט בית פרטי

 

 

רשימת ספקים חלקית:

נגרות: יריב פחימה

אדריכל נוף: דדי גולן

גבס: רז יגר

בריכות: דן שנהר מאקו פולס

יועץ תאורה: אסף בן אשר

 

 

 

 

מרכזית
14 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

ספה פינת משפחה
מאיפה הספה של פינת המשפחה?

הדיירים כל כך רצו גינה - ולא קיבלו
אין פה אפילו חתיכת גינה. יש רק אדנית ארוכה מסביב כל הבטון. ממש שפכו פה מפעל בטון שלם מכל הכיוונים של הבית. אפילו בחצר הצדדית (שמאל בתכנית) שכלום לא קובה בה ואין לה שימוש - ביטנו הכל!!! עצוב בעיניים. לגבי האדריכלות - המבנה הכללי צורם בעיני, עם הופסה רחבה שיושבת על אחת צרה יותר. ובשביל מה? כדי שלהורים תהיה מרפסת ענקית שלעולם לא ישתמשו בה, כי מי יוצא למרפסת כשיש גינה וחצר ותועפות בטון... ועם כל הלבן הזה, א-לה וילה סבוי. מה ללה-קורבוזיה ולכרכור? ואיך זה משתלב עם גגות הרעפים שמסביב (רמז - זה לא. וזה הרעיון - לבלוט ולהצהיר על מתוחכמות). טעות תכנונית שתעלה ביוקר - אין מקלחת בקומת הקרקע. לא שיש בעיה של שטח כי בשטח הנרחב של שרותי האורחים אין בעיה להכניס מקלחון, אבל פשוט לא חשבו פה קדימה. מספיק שמישהו ישבור רגל, או שיגיעו אורחים ללון, או סתם שנזדקן מדרך הטבע... לטעמי - עוד בית פלצני.

מהמם.מושלם.בטוב טעם

שיקולים אקלימיים
דיברו גבוהה על שיקולים אקלימיים אבל לא הסבירו. מדוע מינימום חלונות בצד מערב? מגורים בצד מזרח? ולהדיוטות, חלונות גדולים בדרום מאפשרים כניסה של השמש החורפית שמגיעה בזווית נמוכה, ואילו בקיץ כשהשמש נמצאת בדרום היא אנכית וכך לא חודרת לבית.

אהבתי!!!
רואים שנבנה עם המון מחשבה על פרטים. בית יפהפה בעיני. כל חדר יפה בפני עצמו. בית מזמין!!!

תכנון נהדר
תכנון אדריכלי מושלם!!! עיצוב הפנים פחות לטעמי אבל זה לגמרי אינדיווידואלי. סה״כ בית שמח ומתוכנן היטב

אלחה בית אחלה בעלי בית
הייתי בפנים הבית מפנק והמטבח גם עובד לא רק יפה..

הבית לא ממצה את פוטנציאל השטח.
הבית יושב על 700 מר אך מהבית רואים גינה? לא . בריכה וחומה. הבית באותה מידה יכל להיות בתוך קומפלקס. מאוד לא בעד בית שפונה לכוון אחד. זו תפיסה נכונה לאיזורים מסויימים או לבתים צרים וארוכים אבל פה זו טעות מצערת לטעמי. והבית לא מתאים לסביבה. אולי הבעיה בכותרת המבטיחה גינה ולא מקיימת. אני בעד חלון מטבח הצופה לנוף ושקל לפתוח אותו כשנשרף השניצל. העיצוב יפה ומאורגן נכון.

הספה
הספה מפינת משפחה מארנה רהיטים

מרתק ,כל פינה בבית מייצרת עניין ועומק - אהבתי

מהמם
בית מדהים בעיניי, התכנון מיוחד ונקי, דק מהמם, יש הרבה מרחב ונראה כיף חיים לילדים, אין מה לומר שיחקו אותה. והעיצוב פנים - מקסים!! גם נקי ונותן מרחב, גם צבעוני ושמח, עושה טוב בלב, בקיצור יפהפה בעיניי!

זוועה עולמית בסגנון ישראלי טיפוסי
בית שמעורר אנטגוניזם. אין בו טיפת חן או יופי, או הגיון או רצון טוב ליצור משהו סביר. כל פעם מחדש אתם מראים דברים כאלה. איפה ואיך אתם מצליחים לדוג אותם?!?!?

לא משו בכלל...
קר גדול מדי. ממש לא לטעמי... מבחוץ הבית ממש מבאס. בפנים המצב קצת יותר טוב. הצליחו לשפוך מלא כסף ולהוציא בית צועק פלצנות נקווה שהם לפחות אוהבים..

מקסים
סטיילינג מקסים. יופי של צבעים ואחלה אווירה.

בודק...