אלוהים נמצא בפרטים הקטנים: עיצוב בית באזור בית שמש

מעבר מסגנון מודרני לכפרי מסורתי, תכנון חלונות במטבח ומסגור הנוף כמו תמונה, שילוב גופי תאורה חדשים והפיכת המרתף לחדר עבודה: בית שדרש לוליינות תכנונית מורכבת

240 מ"ר מ"ר
דן ברש
דן ברש
דן ברש
דן ברש

כניסה לבית


הדיירים:
זוג
המיקום: איזור בית שמש

הבית שלפניכם נוצר עקב מפגש משולש וטוב בין מתכנן שלא מוותר על אף פרט תכנון, לבין דיירים שיודעים מה הם רוצים עד רמת הפרט הקטן ביותר, ובין בית מאתגר במיוחד שדורש לוליינות תכנונית מורכבת כדי להפגיש בין המציאות לבין החלומות, ובתקציב שאפשר לעמוד בו.

 

מדובר בבית שהיה מעוצב לפני השיפוץ בקווים מודרניים, בעוד שהדיירים רצו סגנון שונה לחלוטין – כפרי/מסורתי. לשם כך נעשה שילוב מושכל בין ריהוט שהיה קיים אשר הותאם לסגנון הרצוי, לבין סגנון הריהוט הקיים – כגון ארונות הרחצה והמטבח – שנדרש היה לשנות. במקומות המתאימים נעשה שילוב של וילונות כדי לרכך את מראה האלומיניום, ולתת מראה שתואם יותר את הסגנון הרצוי.
פינת אוכל מוארת
המטבח למעשה היה כמו פרויקט בתוך פרויקט בתכנון הבית, כי היו דרישות רבות מאד מהחלל הזה. הדיירים רצו פינת ישיבה במטבח ליד החלון, הבעיה היא שמעליו הייתה הנמכת בטון יצוקה (בוידעם) שהפכה את הישיבה ללא נעימה. כמו כן, החלון מאזור זה פנה ישר לשכנים ללא כל פרטיות. לכן בוצעה הריסה מלאה של ההנמכה ותוכננה חזית חלונות חדשה לגמרי לכיוון הזה. אזור הישיבה נסגר בקיר, מה שנתן את האינטימיות הרצויה מהשכנים, וכל ההיקף הפך לחלונות גדולים שמכניסים הרבה אור ונוף.
מטבח כפרי
מטבח כפרי
כמו כן רצו הדיירים לראות את היער אליו הבית משקיף בזמן הבישול. לכן תוכנן ציר מבט מוקפד וסימטרי, עם פתח ייעודי מהמטבח דרך פינת האוכל, הישר לוויטרינה שצופה אל היער. כך הופך היער ל"תמונה" מתוכננת היטב, בתוך חלל המטבח.
הבית נמצא באזור קר בחורף עם תקרה גבוהה, מה שדרש פתרון מושכל לכל נושא המיזוג לקירור והחימום בחורף. לצד המזגן תוכנן גם קמין עצים, אשר שולב בקיר היחידי בסלון שלא היו בו חלונות. כך שהוא גם מהווה אלמנט עיצובי מרשים בחלל, ואינו פוגע בחזיתות. הוחלט להפוך את המפלס התחתון (מתחת לקומת הכניסה ומתחת למדרגות) מחלל אחסון לא שימושי למשרד עבודה מעוצב שישמש את בעלי הבית. כדי לקבל תחושת מרחב נפתחה ויטרינה גדולה מהמשרד לכיוון הגינה וכל סנטימטר במרתף נוצל, כולל שטח אחסון וספריה גדולה שנבנו מתחת למדרגות, וגם ספריה דקורטיבית + תמונה ותאורה מול שולחן העבודה, שבלחיצת כפתור יורד עליהן מסך המאפשר להקרין בקלות מצגות.
חדר עבודה עם ספריה
מסך  של מקרן
התאורה בבית הייתה חסרה ולא מתאימה, ולכן ראשית שולבו גופי תאורה "טכניים/שקועים" הנטמעים בקיר או בתקרה כדי לתת את המענה לתאורה הנדרשת, זאת מבלי להשתלט על הסגנון. בהמשך נבחרו בקפידה הגופים הדקורטיביים, שגם מוסיפים כמובן אור, וזאת תוך השתלבות בסטיילינג הרצוי של הבית.
ארון בגדים
ספריית כוורת
חדר הרחצה הרגיש צפוף וחנוק, במיוחד לאור האריחים הישנים שחיפו אותו מרצפה לתקרה, והחלון הקטן שהותיר את החדר חשוך ולא מאוורור. הוחלט להגדיל את החלון, לשלב אמבט free standing, ולחפות את החדר באריחים עד שליש הגובה ומעל בטיח דקורטיבי. כך התקבל חדר מרהיב, מאוורר, מזמין ומעוצב לפרטי פרטים.
חדר רחצה דרומי
חדר רחצה דרומי
553
19 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאוד יפה ואלגנטי

נראה חו"ל, נראה טוב מאוד
למרות שהייתי שמחה אם היו בכתבה עוד פרטים כמו מחיר. תגדירו מה זה בתקציב שאפשר לעמוד בו? הערה אחת על העיצוב - החלונות העליונים במטבח מאוד יפים אבל תוהה עד כמה זה היה נדרש בגלל המאמץ בנקיון בכזה גובה . בלי זה הבית היה חשוך? הבנתי למה הוסיפו קיר ישיבה במטבח , שכנים מול הפרצוף כשאוכלים זה פחות נעים אבל עדיין השכנים יכולים להציץ לכן קצת מיותר. היה עדיף לדעתי לעשות במטבח חלון מלא עם נוף לאדניות היפות(raised garden beds) ופשוט לשים צמחיה שגדלה מהר למיסוך שכנים. גם וילון לבן שקוף מכניס אור אך ממסך שכנים. במקום החלונות הגבוהים הקשים לתפעול.

מי הנגר?
מי הנגר? עבודה יפה!

מדהים!
פרוייקט מרהיב עם תכנון מוקפד. כל הכבוד

מדהים!
יפה, מרשים ומוקפד. כל הכבוד!

חדר הרחצה הרגיש
ממתי חדרים מרגישים?

מיוחד מאוד
סופסוף סנגון קצת אחר. אהבתי ביותר את החלון ליער שרואים דרך המטבח, פתרון אדיר! קצת פחות מתחברת לחדרים. מי עושה היום מאווררי תקרה? בכל אופן זה מקסים ותהנו

השעון במטבח
הפרטים הקטנים אכן עושים את כל ההבדל, שעון מעוצב, עם קצת יותר השקעה היה משדרג את כל חלל המטבח.

מדהים!
פשוט וואו. כל הכבוד!

שאפו על פתח המטבח שצופה דרך החלון ליער
החלון ממסגר יפה את הנוף, וארון המטבח ממסגר יפה את החלון. פינת האוכל הקטנה חמודה מאד. לעומת זאת חדר האמבט עם האריחים דמויי והאמבט המגוחך בפינה - ממש לא. גם חדר ההורים מתוכנן גרוע כשהמיטה פולשת לתוך החלונות בצדדים, וכך גם השידות שלצידה שפולשות בגובהן לתוך החלונות. שידות בסגנון דמוי-עתיק, ובצבע שלא מתאים לכלום כשאחת מהן חוסמת את קצה הארון לכל גובהו...?!

מחשבה ותכנון
ההתייחסות לפרטים ולדרישות הלקוח מאוד מורגשת, כמו גם ההקפדה על סגנון אחיד. יופי של עבודה!

שאפו. מדהים
פרוייקט מקסים, ומיוחד ומוקפד. כל הכבוד

תגובה
מרשים ומזמין!!!

בין מה למה
שרו על בן יהודה-"מילים מילים הוא בדה ממוחו הקודח".. איךאפשר להתרשם משינוי אם לא ניתן להשוות בין היה לקיים? איך אפשר להבין רעיונות בלי לראות תוכנית? קטונתי..

סוף, סוף בית מעניין
נעים לראות בית מעוצב לפי טעמם האישי של הדיירים(ולא לפי TREND עכשווי, לפיו הכל אפור, או תכלת, עם נגיעה של צבע אחר פה ושם. לאחרונה באלרט שאני מקבלת, כל הדירות נראות אותו הדבר. איפה הטעם האישי של הדיירים? איפה הטעם האישי של המעצבים?.

אני רוצה גם!!!
כיף לראות בית כזה. אמיתי ומיוחד. ולא שטאנץ עיצובי שרואים כל הזמן. שאפו!

כל הכבוד לדן ברש האדריכל והמעצב.
דן תכנן גם את הבית שלנו. איש נדיר. ירידה לפרטים שלא הכרתי אצל אף איש מקצוע בעבר. נעים הליכות. יחסי עבודה מצויינים איתנו עם אנשי המקצוע. דורש ומקבל מהם את כל מה שהוא רוצה, בדרכי נועם ובחיוך. ממליץ בחום.

כיף של בית!
ואללה....מתאים לי גם כזה....

שאלה
בית חמים, אלגנטי יפייפה. אשמח לדעת את סוג הריצוף בשמו והאם המקלחת רוצפה כמו ביתר הבית?

בודק...