אתם רוצים להרחיב את הבית אבל המגרש קטן מדי?

דיירי הבית הזה נתקלו בבעיה דומה והחליטו לפתור אותה עם עליית גג. התוצאה שהתקבלה: בית מרווח עם סוויטות מפנקת גם להורים וגם לשני הילדים המתבגרים

1,200,000 ש"ח
144 מ"ר מ"ר
שרון אשר

חדר מגורים ויציאה לגינהחדר המגורים והיציאה לגינה – הוויטרינות והחלונות מחזקים את הקשר שבין החוץ לפנים

הדיירים: זוג + 2 ילדים מתבגרים
המקום: כפר האורנים
הדיירים עברו לבית הזה לפני למעלה מעשר שנים וכבר מההתחלה הם פנטזו על השיפוץ שיעשו בו – אלא שתמיד חששו שגודל המגרש והבית לא יאפשר להם להגשים את כל הציפיות. "בחלומם פנטזו בני הזוג על בית פתוח ומלא אור עם תחושת מרחב", מספרת המעצבת שרון אשר. "בית בו לכל אחד יש חלל פרטי משלו התואם את תחביביו –  מאופניים, דרך פילאטיס, ועד לספרייה עם אוסף ספרים מרשים במיוחד".
החזית החיצונית של הבית
החזית החיצונית של הבית: הדיירים חששו שבשל המגרש הקטן לא יוכלו לבנות את בית חלומותיהם
מטבח קלאסי
המטבח: בני הזוג פנטזו על בית פתוח ומלא אור
לפני השיפוץ השטח הבנוי של הבית היה 120 מ"ר, אך לאחריו הוא הוגדל ל-144 ממ"ר של שטח בנוי ועוד 38 מ"ר של עליית גג. "היות ושטח המגרש אפשר הרחבה מינימלית של השטח הבנוי הקיים, הוספנו עליית גג מרווחת, שתוכננה כולה כסוויטה מפנקת להורים", מסבירה המעצבת.
סוויטת  הורים בסגנון כפרי
סוויטת ההורים: חלון הבאוהאוס מכניס עניין בתוך העיצוב הנקי
תכנון החלל הציבורי בקומת הקרקע החל מטיפול בגרם המדרגות. "המדרגות תופסות חלק נרחב מקומת הכניסה והן מהוות את אחד האלמנטים המשמעותיים בבית", טוענת אשר. "כיוון שחלל הקומה קטן, בחרתי במדרגות מרחפות הנשענות על קיר משופע שבסיסו צר. מעבר לכך שהתקבל פרט עיצובי מעניין, נוצר חלל גדול יותר, שאפשר לתכנן חדר מגורים ופינת אוכל מרווחים ומוארים".
מדרגות המרחפות
המדרגות המרחפות: תורמות גם לעיצוב וגם לפונקציה
חדר מגורים
חדר המגורים: הודות למבנה המדרגות, התקבל חלל מרווח ומואר
לתחושת המרחב והאור תורמים גם החלונות בבית. "על מנת לשמור על הסגנון המאוורר, רצינו להתקין חלונות גדולים עם פרופיל נקי", אומרת מעצבת הפנים. "חלונות הבאוהאוס של קליל, שתוכננו ללא חלוקות אופקיות, התאימו בדיוק למה שחיפשנו".
פינת אוכל
מבט מהמטבח אל פינת האוכל: חלונות הבאוהאוס שומרים על מראה נקי ופתוח
מטבח פשוט
בזכות החלונות גם המטבח שטוף אור
לפני השיפוץ, הלקוחות הבהירו שחשוב להם שלכל ילד תהיה סוויטה עצמאית ומפנקת, שתכלול פינת עבודה, חללי אחסון רבים וחדר רחצה פרטי. "קומת הביניים תוכננה עבור שני הבנים ובה שני חדרי שינה מרווחים וחדר טלוויזיה משותף, המהווה מקום מפגש עבור כל בני הבית", מתארת אשר. "בנוסף מוקם בקומה זו גם חדר כביסה עצמאי עם שפע מקומות אחסון, בדיוק כפי שרצתה בעלת הבית".
חדר ילדים
אחד מחדרי הילדים: להורים היה חשוב שלכל אחד יהיה מקום משלו
חדר ילדים
חדר ילדים נוסף: יש אפילו יציאה למרפסת
בעליית הגג נמצאת כאמור הסוויטה של ההורים. במרחב הזה היה חשוב לבני הזוג ליצור חלל שישמש אותם לא רק כחדר שינה אלא גם כמקום שבו יוכלו לבלות ולהתאמן. "הרצון היה ליצור חלל פתוח המשלב בתוכו את אזור השינה, חדר הרחצה ואזור לתרגול פילאטיס עם מקומות אחסון לציוד הנדרש", אשר מפרטת. "החדר שהתקבל אכן מאפשר מקום לתחביבים של הזוג, והוא כולל גם מרפסת קטנה המשקיפה לנוף".
חדר רחצה
מבט על חדר הרחצה בסוויטה
חלונות באוהאוס
אזור הפילאטיס בסוויטת ההורים: הוויטרינה וחלונות הבאוהאוס מאירים את המרחב
לדברי אשר, סוד ההצלחה של הפרויקט טמון בכימיה המצוינת שהייתה בינה לבין הלקוחות. "לפעמים יש לקוחות שרק רוצים לתת לך את המפתחות ואת פנקס הצ'קים ולחזור בסוף, אבל בשביל להגיע לבית שתפור בדיוק ללקוח עליו להיות מעורב בתהליך", היא אומרת. "במקרה הזה זכיתי בלקוחות שידעו להקשיב ולסמוך. מהרגע הראשון הם הביעו בי אמון ונתנו לי חופש בתהליך התכנון ובבחירת החומרים, אך גם דאגו להיות שותפים מלאים ולקחת חלק בכל החלטה".
שרותי אורחים
שירותי האורחים בקומת הקרקע
שרון אשר מחזיקה בניסיון רב כמעצבת בחברות שונות, ומזה כעשור היא מנהלת סטודיו לתכנון ועיצוב פנים. "אני מאמינה שתהליך התכנון והעיצוב של הבית צריך להיעשות דרך דו שיח והיכרות עם הדיירים, שכן מדובר בתהליך משמעותי שישפיע על חייהם", משתפת אשר. "הבנת צרכי הלקוחות, בשילוב יצירתיות, ידע מקצועי וניסיון רב, יהפכו כל דירה, בית או עסק לסיפור בלעדי וייחודי, המשקף את בעליו ומתרגם את החלומות למציאות".
גרם מדרגות לעליית הגג
גרם המדרגות לעליית הגג זכו בחלון שמציף את החלל באור טבעי
ספריה סביב חלון
חלון באוהאוס המשולב בפינת ישיבה שהיא גם ספריה
רשימת ספקים חלקית:
חלונות – קליל חלונות מעוצבים
ראשית
תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בודק...