בגרות בעיצוב: שיפוץ בית משפחתי בגדרה

הבית שנפל לחיקם של הדיירים התאים כמעט לכל צרכיהם – אבל לא היה מעוצב בהתאם למשפחתם הבוגרת. הפעם הם החליטו לבקש עזרה, וקיבלו בתמורה בית פתוח ומרווח

190,000
120 מ"ר
400 מ"ר
נדב פקט
ענבליקה עיצוב ותכנון פנים

הדיירים: משפחה בת 5 נפשות
המקום: גדרה

הדיירים שלפניכם לא באמת תכננו לעבור לבית חדש, אבל אז ההזדמנות התדפקה על דלתם והם לא יכלו לסרב לה: הם פשוט מצאו בית פרטי מרווח וגדול יותר שמתאים יותר לצרכיהם. הבית אמנם היה במצב טוב, אך לא בדיוק לטעמם, והם ביקשו נגיעות מסוגננות ופרטים מעוצבים, כאשר א-סימטריה ודיוק התקבלו בברכה. לכן הם החליטו הפעם להיעזר במעצבת, בניגוד למה שעשו בביתם הקודם.

 

פינת האוכל שהייתה בפינה דחוקה הועברה למקום נגיש ומזמין ליד המטבח, כדי לפתוח את החלל. הדלפק הקיים במטבח הוגדל כדי לאפשר ישיבה נוחה לכל חמשת בני המשפחה, ובנוסף נבחרו כסאות דקיקים ומפנקים, חזיתות המטבח הוחלפו ללבן, והקיר הגדול קיבל שליכט אפור.
פינת אוכל בדירה
שולחן אוכל מעץ

מטבח לבן
הספה הגדולה שהייתה בדיוק במרכז החלל הוצמדה לקיר הגדול שמול דלת הכניסה כדי לקבל קשר עין מהמטבח ומהעולים והיורדים. הטלוויזיה עברה להיות בחלל שבו הייתה פינת האוכל הקודמת, והעמדה החדשה זו פתחה את החלל ונתנה מעברים חופשיים מהכניסה לבית אל המטבח, הסלון, הגינה וקומת המגורים.

ספה לבנה

סלון ספה לבנה

שידה מעץ לטלויזיה

ספה לבנה סלון
שלב האבזור החל בתאורה, עם מנורת רצפה על רגל עץ עם אמירה, שהובילה את שאר הבחירות. הדיירים קיבלו בית מעוצב, פתוח, רחב ובוגר יותר, ממש כמו משפחתם.

חדר שינה מיטה אפורה

חדר שינה דלתות לבנות

חדר ילדים עץ


רשימת ספקים חלקית:

ספה – א.א. ריהוט

תאורה – סימפל דיזיין תאורה

וילונות – אורגד

שידת הטלויזיה – סימפל דיזיין תאורה

ספרייה – טולמנס

אקססוריז + שולחן סלון + כורסאת יחיד – פלורליס

דלתות – פנדור

553
18 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עיצוב שנתקע באמצע
לפי הכתבה שוחררה לחופשי פינת האוכל, אבל המרחב בו היתה נשאר מיותם. תקעו שם ספריה וטלויזיה זה לפני זה באופן אבסורדי, וזאת מפני שמרחק הצפיה שם גדול מדי. אז הטלויזיה תקועה באמצע החלל, הספריה תקועה מאחוריה, החלון נחסם וכל החלל בלתי מנוצל. ככה לא מתכננים. גם 3 העמודים שקטנים שנוצרו (או הושארו) שם מיותרים ומיושנים. אסטטיקה של שנות התשעים. פ.האוכל ש"השתחררה" דחוקה עכשיו צמוד למדרגות. ברור בעליל שברגע שמשתמשים בה היא חוסמת את המעבר. דפלק הישיבה נושק לפ.האוכל, אז למה צריך את שניהם? בנוסף הוא ממש קרוב למקרר וככל שרואים מהתמונות יהיה בלתי אפשרי לשבת שם עם הגב למקרר. עיצוב חדרי הרחצה גם הוא מיושן. ח.הנער דוקא חביב למעט כורסת העור הכבדה שלא תואמת לכלום. נקודת האור כאן זה מרחב הסלון - אהבתי את הקיר הכחלחל שמכניס ענין ורוגע. את המנורות התלויות, והריהוט הטבעי-אלגנטי. מאחר ולא העלתם תכניות אין אלא להסתמך על מראה עיניים.

המון כשלים של חוסר פרקטיות...
ספת הסלון על המדרגות? מטבח דחוק וכסא על המקרר? (חייבים דלפק? פינת האוכל כה קרובה למה לא להשתמש בה ביום-יום? לאורחים??? מיטת הורים עם מקום לשידה רק בצד אחד? שתי שידות תקועות בחלל הטלויזיה? נו באמת!!!

מקורי ומעורר ענין
עושה חשק להתעמק עוד ועוד בכל תמונות הבית. אהבתי את חוסר הסימטריה..

מבאס
כורסאת העור שבחדר של הנער הורסת מאוד, לא קשורה ופשוט חבל. ומה הקטע עם לשים כיסא על המדרגות??? דיי כבר עם הבתים המפוספסים האלה

נו , באמת!
בלי להיות מעצבת- איך תוקעים כורסה על המדרגות! כשהיא ממש חוסמת חלק מהגישה אליהן? חוץ מזה- מיקום פינת האוכל- זה לא דחוק? אי אפשר לשבת בלי להזיז את השולחן או להזיז את הכסא ובכך לחסום את המעבר? הדלפק- גדול מדי! והטלויזיה במטבח... הכל מייצר תחושה דחוקה מדי ונראה שיש רהיטים שפשוט לא רצו להיפרד מהם אז דחסו אותם בלי שום קשר לחלל (שלא לדבר על הספה השחורה בחדר השינה- היא כל כך לא קשורה לשם וחבל !) בקיצור- פחות מוצלח..

בבקשה להחליף את השעון ehr בפינת אוכל!

תגובות 5 4 2 1
מסכימה לכל מילה. אין קשר בין הבית לריהוט. משהו התפספס

ממש עיצוב גרוע בלי כל מעוף. סתם פשוט סתם

חוסר טעם היחיד כאן זה המגיבים!
חסרי טאקט! האנשים האלו השקיעו ממיטב כספם, אנשים גרים שם , זה הבית שלהם, משהו הכי יקר ואהוב. למה תגובות כאלו לא מפרגנות ופוגעניות? יש דרך להעביר ביקורת בלי לפגוע.

כל הנוף חסום.
במקום לשים את פינת האוכל או פינת ישיבה הפונה לנוף נעשה שימוש מוזר באיזור הזה. בנוסף העמודים המיושנים צועקים הצילו, תגאלו אותנו מצורה זו (אני משערת שהם לא ניתנים להזזה). היה צריכים באמצעות גבס לעשות מהם פריט מעוצב של מדפים או עם נגר להפוך אותם לארון מדפים בקו ישר. בנוסף אני לא מצליחה להבין למה במרחב צפוף מחליטים על דלפק ולידו דחוסה פינת אוכל. ועוד במיקום כזה. הריהוט עצמו יפה מאוד. שאר הבית חביב. דווקא הכורסה בחדר המתבגר מסתדרת לי מצויין. השולחן מיותר וצפוף לו שם.. מתבגרים שרועים עם הלפטופ. הצבעים בכל הבית יפים. שוב אני חוזרת לביקורת העיקרית שלי- נוף/מרפסות/חצר -כל אלו חלק מהבית ושימוש מושכל גורם לבית להראות ברמה גבוהה יותר ומגדיל את כל המרחב ויזואלית. מצרף את החצר/חוץ לבית. שוב יצרו פה בית (ועוד פרטי!) סגור כלפי חוץ. ביג נו נו.

עיצוב מגושם

לביל- מגיב 10
באופן עקרוני- מסכימה איתך מאוד אבל הפעם יש כאן טעויות כל כך בסיסיות, פרקטיות, שלא ברור איך בעלי הבית נתנו את הסכמתם (או המעצבת)- מישהו כאן פספס. רהיטים צריכים לזרום בחלל, לא לחנוק אותו או להגביל מעבר. זה בסיסי וזו טעות שצריך ללמוד ממנה וחלק מהשינויים אפשר לבצע בקלות , בלי להוציא עוד כסף.

מקורי ומעורר ענין
עושה חשק להתעמק עוד ועוד בכל תמונות הבית. אהבתי את חוסר הסימטריה..

מסכימה שפינת האוכל צפופה מאוד
וגם ההערה על הנוף שחבל להסתירו...

אוי כמה
סתמי

שיפוץ בית בגדרה
כמה דלתות בחדר השינה?

בית ענק בלי טעם ובלי ריח אין אויר אין אור

תכנון גרוע
למה חסמו את הכניסה למדרגות? א"א לזוז בפינת אוכל...

בודק...