בית הרחבה בקיבוץ שהפך משטאנץ לאחד במינו

למרות שחשבו בתחילה שיוכלו לעצב את ביתם בעצמם, גילו הדיירים מהר מאוד שהם חייבים עזרה, מה שהוביל לשינוי כללי בתכנון הבית, יצירת מקומות אחסון ושימת דגש על הפתחים והמעברים

180 מ"ר
מושי גיטליס
פרוייקט קבלן - תכנון דגמים אבי שטרנפלד
שירלי רוט תכנון ועיצוב פנים

בית דו קומתי


הדיירים:
זוג + 3
המיקום: קיבוץ דביר שבנגב הצפוני

קיבוץ בצפון הנגב היה אחד ממספר דגמים שהוצעו לדיירים, כחלק מפרויקט בניה קבלנית של 40 יחידות. הם בחרו בדגם דו קומתי בן 180 מ"ר. כחובבי עיצוב מושבעים הם היו בטוחים שקטן עליהם לבנות בית בכוחות עצמם, אבל פגישה אחת עמם הבהירה להם שהעסק לא כל כך פשוט, ובכדי להגיע לבית חלומותיהם הם זקוקים לאשת מקצוע. לאחר בירור לעומק של הצרכים, שונה תכנון פנים הבית בצורה דרמטית והתוצאה שונה לחלוטין מכל בית אחר בהרחבה, וזאת למרות שמדובר בדגם.

 

אחד הדברים החשובים שעלו בשיחות הוא הרצון ליצירת חלל אינטימי בסלון לצפייה בטלוויזיה, בתוך דגם שלא היו בו שום הגדרות ברורות לפונקציות השונות, המטבח, פינת האוכל והסלון ישבו בתוך שטח ריבועי סתמי. בנוסף, עלתה חזק האהבה לחומרים במראה טבעי, במראה הגולמי שלהם. כך נולד קיר השעם בסלון, אותו ניתן לראות בתמונות מזוויות שונות.
מטבח אפור ועץ
מטבחי זיו
קיר בחיפוי שעם
אלוני – אריחים, חיפוי שעם
קיר בחיפוי שעם
מבחינה עיצובית, עוד בתחילת התהליך, עלה צורך חזק למצוא מקום ראוי לריהוט ופרטי אמנות שצעדו עמם לאורך שנים רבות, בין צפון לדרום, במספר דירות שכורות. פרטים אלו צולמו, נמדדו ושולבו בתכניות העבודה עוד מהרגע הראשון, כך שתותאם גם להם תכנית חשמל ותאורה נכונה. כך קיבל הפסנתר אזור משלו בלב הסלון, באופן שבני המשפחה יוכלו ביחד מהאזנה לנגינה.
פינת פסנתר
סלון – נטוצי
דוגמא אחרת היא אזור המסדרון בקומת קרקע, בו מוקם ארון עץ ותיק ובו אינסוף פריטים בעלי ערך סנטימנטלי שנאספו לאורך שנים לצד שולחן עבודה  – פיסת וינטאג' אמיתית ששימשה את אביה של הדיירת. מעליה נתלתה תמונה ייחודית שקיבלו מקרובי משפחה. דוגמא נוספת היא שולחן הסלון, פריט יפהפה שהיה מעט גבוה וקוצר לטובת שימוש כשולחן סלון. ומעל, על קיר הבריקים האפור, תמונה שצוירה על ידי הדייר.
פינת טלויזיה
כורסא וכסאות שולחן – יונייטד סיטס
חל איסור על הזזת מיקומי אסלות וחדר ההורים היה קטן עם חדר ארונות מזערי ומקלחת בסיסית, כשמנגד עלה צורך חשוב באחסון רב. כך נולד רעיון תוספת הארונות סביב מיטת הורים, שבתכנון נגרות שדייק את צרכי הדיירים, התאפשר אחסון נוסף מבלי להעמיס על תכולת ומראה החדר. גודל המפתח לחדר השינה של ההורים שונה לדלתות ברוחב לא סטנדרטי, ובהתאם גם הכניסה לחדר הרחצה שלהם. מתוך אותו צורך, תוכננה ההכנה לטלוויזיה באופן שכל המכשירים המחוברים אליה יתלו מעליה ולא מתחתיה, ובכך יאפשרו מעבר נגיש בין המיטה לקיר הטלוויזיה.

חדר שינה הורים

נגרות – י.א עיצובים בעץ באר שבע
ארון שממשיך למדף
תמונה חדרי שינה – oblipop, זווית
צורך נוסף שעלה הוא להכין את הבית לשינויים עתידיים צפויים, כגון יחידת מגורים לבת הבוגרת. לצורך כך תוכנן אזור חדר השינה שלה באופן שיאפשר כניסה נפרדת בעתיד, עם הכנות של חשמל ומים למטבחון קטן, אזור צפייה בטלוויזיה וחיבור פנימי לשאר הבית. הכנות אלו יאפשרו בעתיד בצורה מהירה וחסכונית להסב את האזור לצרכים המשתנים.
חדר אורחים
וילון מואר
ארון שחור בחדר רחצה
ארון רחצה שחור
מקלחון לבן
ארון רחצה
וילה מבחוץ
רשימת ספקים חלקית:
סטיילינג משותף לצילום עם חן איתן ש"ץ
תאורה – תומס תאורה וגם יוסי קמחי – וינטאג'
וילונות – מאיה דותן
שטיח וכריות – מיקלולה
בריקים – אבלן אלבר

 

553
24 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מרענן, אומץ בבחירת הצבעים- הצליח לכם- יישר כח!

אהבתי מאוד ! שונה מרוב הבתים ,נעים וכייפי
שאפו למעצבת !!

לא ברור מה הולך פה...
מבולבל ומבלבל. אהבתי את המדף נייר טואלט בשירותים... מהיכן הוא נרכש?

עיצוב מקסים, חסר רק צבע

השטיח במטבח מיותר, פרט לזה: מקסים!

מתקן לאיחסון גלילי ניר טואלט
אשמח לדעת מאיפה המתקן לאיחסון גלילי נייר טואלט

יש בגדול ויש בממוקד...
בגודל - נראה נחמד חמים ומשפחתי. בהכי גדול - מדף נייר הטואלט - והופ תיכף יש לכולללנו. בענק - הטקסט למטה - סטיילינג לצילומים - משמע הבית לא נראה כך ? הבאתם איתכם שטיחים ופריטים כדי שיראה לנו טוב בתמונה? מחר הוא יחזור לשיממון? בקטן - כילה בחדר הבת - כאילו אין לנו סופות חול (גרה בסביבה).

נפלא,מעוצב בטוב טעם

שגיאת כתיב
בריקים: אבן אל-בר http://www.el-bar-stone.co.il/

שגיאת כתיב
בריקים : אבן אל-בר אשדוד

מתקן לאיחסון גלילי ניר טואלט
אשמח לדעת מאיפה המתקן לאיחסון גלילי נייר טואלט

אהבתי מאד
תהנו!!

איפה הסלון?????
היתרון הגדול בבית זה האור הטבעי.. אגב,לכל השואלים, מדף הבטון לנייר הטואלט ניתן לקנות ב "טיראדור"

בנין ודיור המקום הכי מביש של עולם העיצוב
הכי שטאנץ בעולם .איזה בושה לבניין ודיור !!!!!!!!!!!!!!!!!אין שום דמיון וזאת הכותרת ?

חיפוי השעם
מקסים! אשמח לדעת מי יישם, היכן רכשתם והאם קיבלתם המלצה על השעם ממי שיש לו ניסיון מספר שנים איתו. החשש שלי שעם הזמן הוא מתנתק מהקיר, או מתבלה. אשמח לתובנות.

גם אני אשמח לדעת מאיפה המתקן לגלילי נייר

גם אני אשמח לדעת מאיפה המתקן לגלילי נייר

קורות עץ
אשמח לדעת מאיפה הקורות שעל התקרה?

הבית משתרע בין הנחמד לתכנון לקוי
הסלון נראה כאילו נדחס מול קיר הטלויזיה. המטבח החיפויים/חומרים לא ממש מתחברים ויש ממש צורך באי או אלמנט אחר שיגדיר את המטבח משאר החלל. גם קיר השעם לא מתחבר לכלום, ובכלל בבית הזה יש ערבוביה גדולה של המון חומרים שונים ללא קשר או סיבה. תוספת הארונות בחדר ההורים די חונקת את המיטה. ועל הרעיון של כילה מעל מיטת הנערה, בנגב, כבר העירו לפני - מלכודת אבק! ואם כבר מתכננים פינה לפסנתר - כדי ללמוד קצת ולהבין שפסנתר לא יכול להיות על קיר חיצוני, ובטח לא מתחת לחלון וצמוד לויטרינה! הוא לא ישרוד שם הרבה זמן. אהבתי את האריחים המשעשעים (רישום בשחור) במקלחת! חמוד. וגם את המדרגות, פשוט ויפה.

קורות עץ
אשמח לדעת מאיפה הקורות שעל התקרה?

שאלה
אשמח לדעת מהכין קונים את מתקן לנייר טואלט?

סוף סוף מטבח בלי האי המאוס עם הכסאות!

מה שלום חג הסוכות בחדר של הבת?
לא הבנתי מה בוגר בשרשרת אורות עם כילה שמתאים יותר לעריסת תינוק. מפחיד אותי להתקלח באמבטיה עם האריחים המתפרצפים האלו. ועם זאת אהבתי את המטבח- בעיקר השילוב צבעים וחומרים. בקיצור אני קצת מבולבלת, ומצטרפת לתהיה לגבי הסטיילינג. בכל אופן מקווה שהדיירים מרוצים- זה הכי חשוב בסופו של דבר.

מתקן לנייר טואלט
היי אשמח לדעת מהיכן ניתן לרכוש את מתקן נייר הטואלט שתלוי בחדר רחצה בתמונה השנייה לפי הסוף. תודה::)

בודק...