בית עשוי ממכולות: סיפורם של זוג טבעוני אקולוגי

בפרק ב' בחייהם, זוג טבעוני הומניטרי המקפיד על סגנון חיים אקולוגי, בקשו שביתם החדש יתאים לתפיסת עולמם, והחליטו אחרי שביקרו בבית עשוי ממכולות

חדר סטודיו
2,800,000
224 מ"ר
אורן עמוס
יאיר נתיב
רוני שני פלדשטיין
רוני שני פלדשטיין

"הסיפור מתחיל לפני כשש שנים" מספרת המעצבת רוני שני פלדשטיין " קרן ויוסי , בני זוג מיבנאל, התקשרו אליי והתעניינו לגבי תכנון ועיצוב בית ממכולות. מיד נדלקתי על הרעיון". הרעיון של מגורים בבית עשוי ממכולות, נולד לאחר שביקרו אצל חברים שהוציאו את הרעיון לפועל. הם התאהבו בקונספט של מגורים בבית הבנוי מחומרים להם סיפורים משלהם, במראה הגולמי המחוספס והתעשייתי.  תכנון בית המכולות חולק בין שתי קומות, כל אחת עם יעוד שונה: בקומה העליונה עוצב בית המגורים של בני הזוג, שעוצב בסגנון כפרי עם נגיעות תעשייתחות ובקומה התחתונה תוכננו שלושה צימרים בעיצוב בסגנון תעשייתי- מודרני.

מטבח וסלון כפרי

מטבח ויציאה למרפסת

הסלון והמטבח ביחידת המגורים הפרטית

הרוב גלוי וחשוף

לאט, לאט סיפורו של הבית התחיל להתממש. עם תום הבנייה, החל תהליך עיצוב הפנים, שנעשה בקפידה רבה. לכל אחת משתי הקומות אפיון עיצובי קצת שונה. מה שמחבר בין שתי הקומות הוא המראה הגולמי והאמיתי של המכולות. חלק מהקירות אומנם חופו בגבס, קרמיקה וטיח  אולם חלקם , נשארו חשופים בכוונה תחילה ונצבעו בגוונים עליזים. למרחב החברתי בקומת המגורים נבחר התכלת כצבע מוביל, שמתחבר לסגנון העיצוב הכפרי.

מכולה סלון עיצוב כפרי

במרחב החברתי עם תקרת המכולה צבועה בלבן

תקרת המכולה בסלון כפרי

בישול כפרי אל מול הנוף

במטבח הכפרי הפתוח לסלון, מעל חיפוי קיר באריחי קרמיקה לבנים ומלבניים, עוצבו שני מדפי עץ שמתחברים לשאר פרטי העץ המשולבים בתכלת הרגוע. אבזור וגופי התאורה בגוון פליז מיושן, יורדים מתקרת המכולה המקורית שצבועה בלבן.

מטבח כפרי

מטבח כפרי צבוע בתכלת

מטבח כפרי צבוע בתכלת

מטפסים על הקירות

בסלון, כמו בכל הבית, הוויטרינות פונות לכיוון הנוף של בקעת יבנאל. לצד היציאה למפרסת, מוקם סולם טיפוס מחדר כושר, שהפך למתלה לעציצים ומתחבר לרהיטים המעוצבים בסגנון כפרי.

סלון כפרי

הסלון עם סולם על הקיר

הסלון עם סולם על הקיר

לדלת סיפורים מהעבר

לחדר השינה הפרטי של הזוג, נבחרה דלת הכניסה לחדר בעלת סיפור משל עצמה. הדלת הגיעה לביתם של הזוג אחרי שפורקה  מבית אחר שנהרס. המראה המיושן של הדלת מתכתב עם הכוננית שליד המיטה, שגם היא שופצה לצורך שילובה בעיצוב החדר.

 

חדר שינה כפרי

דלת מפירוק בכניסה לחדר שינה

דלת מפירוק בכניסה לחדר שינה

חדר רחצה קטן ומגניב

בחדר רחצה של הזוג, הממוקם בכניסה לחדר השינה, הרצפה חופתה באריחים מצוירים וכוננית העץ במראה מיושן, משמשת כעמדה לכיור . כדי שלא לפגוע במרחב חדר הרחצה, נגנבו מהקיר כמה סנטימטרים לצורך גומחה בה שולבה הכוננית הרחבה.

חדר רחצה

חדר רחצה של הזוג עם כוננית רחבה

חדר רחצה עם כוננית

לופט, בכול המובנים

סגנון העיצוב של הצימרים מדבר בטון קצת שונה. חלק מקירות המכולה מודגשים בצבע ירוק והמראה הכללי משדר סגנון כפרי, אבל עם נגיעות מודרנית ותעשייתיות. המעצבת החליטה שהסגנון המתאים ביותר לצימרים הוא לופט. על כן עוצבו הצימרים כחלל סטודיו פתוח הכולל איזור שינה, מטבחון ופינת ישיבה.

חדר סטודיו סגנון תעשייתי

אזור שינה ומטבחון וקיר מכולה ירוק

אזור שינה ומטבחון וקיר מכולה ירוק

תעשייתי אבל מפנק

בחדר הרחצה, הקירות חופו באריחים דמוי בטון חשוף וקיר אחד ממשיך להזכיר את המכולה. על רקע הקיר הירוק ניצבת אמבטיית פריסטנדינג.

חדר רחצה תעשייתי
קיר המכולה צבוע ירוק בחדר רחצה

עם הפנים אל הנוף

העמדת הבית על המגרש ותכנונו הושפעו מהנוף עוצר הנשימה שנמצא מולו. כל הפתחים הופנו לנוף שמשתנה מרגע לרגע. במקביל לבית, נבנתה בריכת שחייה ונוסף גם האט טאב (אמבט מים חמים חיצוני) המשמש את המתארחים בצימרים וזוג הדיירים.

חזית אחורית של בית

הבית פונה אל הנוף

הבית פונה אל הנוף

לסכום: דברי המעצבת רוני שני פלדשטיין

"אחרי מסע ארוך ומרגש אני כל כך שמחה שקרן ויוסי הגיעו למקום המדויק עבורם, לו הם יכולים לקרוא בית. הפרויקט הזה היה תהליך מאתגר, אך בזכות תקשורת טובה,  נעימה ושלווה, שוב הוכחתי לעצמי וללקוחותיי שאין שום דבר שאי אפשר לפתור בחשיבה יצירתית. כל מה שצריך זה לחלום, להעז ולהגשים".

המעצבת ולקוחות שלה בגינה

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינה

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

המעצבת וזוג הדיירים בגינת הבית

קרדיטים לספקים:

5 תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

בית יפה ונעים. קצת לא ברור הפן האקולוגי - קשה להבחין בהבדלים מול בחירה בבית מבניה רגילה.

עיצוב מקסים במיוחד. הרמוני בטוב טעם. שאפו.

איזה יופי לראות יצירת מופת של מעצבת עם ראש אמנותי, יצירתי ופתוח, שממחזרת חומרים, ולא רק טרנדים משעממים שוב ושוב ושוב..

בית מהמם. אקולוגי? אולי אם זו בנייה חכמה. לא רואה פאנלים סולאריים או אגירת מים שזה אקולוגי. הבית אמנם מעוצב בסגנון כפרי לתת לנו תחושה של נושנות ומיחזור חפצים, אבל רואים בבירור שהכל חדש דנדש. אז תהנו מהבית הוא מהמם ברמות, אבל אל תעבדו עלינו בקטע הקולוגי ( שזה אומר לצרוך כמה שפחות והכל יד שנייה ומיחזור ו

מהמם

בודק...